חוקי המשחק השתנו

ישיבת המועצה בכפר סבא  בה לא אושר מינויו של יניב בלייכר לתפקיד עוזר סגן ראש העיר היא מנורת אזהרה לפוליטיקאים המקומיים  לא הכל מותר, חוסן הקואליציה לא לנצח

משבר בקואליציה בכפר סבא לא הכל מותר

הדחת סגני ראש עיריית חיפה לפני מספר שבועות על ידי חברי האופוזיציה התפרקות הקואליציה בבית שמש, היו רק סימן לשינוי שעובר על התנהלות המועצות המקומיות. מעמדו הבלתי מעורער של ראש העיר ויכולתו לבצע את תפקידו תלויה גם בחוסן הקואליציה.

חברי המועצה בכפר סבא שמו תמרור עצור לסגן ראש העיר הפורש עילאי הרסגור ולקואליציה המקומית. משרת אמון היא לא כלי משחק. הניסיון לגלגל את העוזר האישי לסגן אחר ולשמור גם אם לא רשמית על השפעה וכוח, נבלם והוא נבלם על ידי הצבעה של  חברי קואליציה הבולט בהם סגן וממלא מקום ראש העיר איתן צנעני שחברו לאופוזיציה להפלת תרגיל שקוף.

זה לא עניין של מצוקה תקציבית המשרה לא תפיל את תקציב עיריית כפר סבא, ההצבעה הייתה הצבעת אמון. אמון של תושבי העיר בנבחרי הציבור שלהם, פוליטיקה היא משחק שצריך לשחק אותו בהגינות. ומי שלא משחק משחק הוגן יענש, או מיידית או בקלפי, הציבור רואה וזוכר.

 חברי מועצה אופוזיציה וקואליציה מבינים שמה שישיבות המועצה הוא כבר לא נחלתם של יודעי סוד בודדים, הכל חשוף הכל גלוי הכל שקוף, הכל און ליין, כל החלטה אותה הם מקבלים נבחנת לא רק לפי רמת הפרובוקציה שהיא טומנת אלא לפי אמות מידה של עינייניות, מנהל תקין ומחויבות לציבור המקומי. 

זה לא שחסרים תרגילים ופרובוקציות, הם מתקיימים כל הזמן חברי מועצה מגיעים מוכנים מהבית עם התנגדות שתשמע ותראה טוב לתושבי העיר, שולפים ציטוטים ישנים על מנת להראות להם שהכל זכור ורשום, לפעמים זה רלוונטי לפעמים נטול הקשר אבל הרעש מתקיים.

מספיק לראות את כמות הפעמים שמשתתפי הישיבות מציצים בטלפון ואת האופן שהם מגיבים לפעמים באופן מיידי  להודעות אותן הם מקבלים מראה על רמת המעורבות של הציבור בהתנהלות נבחרי הציבור בישיבות. הכל נבחן ומקבל משוב מיידי, השידור הישיר של ישיבות המועצה הפך אותן להצגה החודשית, גם אם כמות הצופים נראית קטנה התהודה היא גדולה ומתמשכת. 

דיון ענייני בישיבות מועצה הופך למצרך נדיר, החשיפה האינסופית של נבחרי ציבור ברשתות החברתיות ובאופן ישיר, העלימה את חומת ההגנה שלהם, מחיר החשיפה הוא גם ביקורת ונבחרי הציבור צריכים לקבל את ההחלטות הנכונות לא את אלו הפופולריות.

הציבור לא סולח כולם רוצים תשובה כאן ומייד על כל בעיה.  לכלוך ברחוב? ראש העיר אשם, צואת כלבים? שראש העיר ינקה. אין כח אדם? שיעזבו את המשרד ויטפלו בילדים בגנים. נכון נבחרי ציבור לא יכולים להתעלם מהציבור שבחר בהם אבל הם צריכים לזכור את האחריות שהוטלה עליהם ולשים אותה בראש סדר העדיפויות.

 אז אולי כדאי להיזכר בכך שנבחרי ציבור ולא משנה אם הם מקבלים תמורה עבור עבודתם או עושים אותה בהתנדבות מלאה מחויבים קודם כל לתושבי העיר שבחרו בהם.

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. ישראל מילוא הגב

    איתן וחברו ממש לא חברו לאופוזיציה, גם לא תהילה וממה שלא נכחו. הצבעתם הייתה השקפת עולמם, לא אישית, כך אני מקווה , על התוצאה הסופית אין לבוא בטענות לאופוזיציה, ממש לא . הקואליציה יודעת להעביר החלטות ואם הייתה מאד רוצה בכך הייתה מעבירה את המינוי. הדברים המסתתרים בין השרות שכביכול העוזר יהיה של הממלא מקום אך בפועל של מישהו אחר זה ממש ממש לא מנהל תקין. אני מציע למלינים כנגד הצבעת האופוזיציה לנבור בפרוטוקולים או לצפות בישיבות המועצה מהקדנציה הקודמת ולראות כיצד התנהלו האופוזיציה אז אל מול אלו של היום.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן