חטיבת הביניים החדשה בכפר סבא זיכתה את האדריכל ערן זילברמן בפרס רכטר היוקרתי לאדריכלות

ביום חמישי הודיע משרד התרבות והספורט על זכייתו של האדריכל ערן זילברמן ממשרד רגבים בפרס זאב רכטר היוקרתי לאדריכלות, על תכנון חטיבת הביניים החדשה בשכונה הירוקה בכפר סבא ברחוב נעמי שמר.

חטיבת הביניים. קרדיט צילום: דייגו רוסמן

פרס רכטר הוא הפרס היוקרתי ביותר בתחום האדריכלות פרט לפרס ישראל, והוא מוענק מזה 60 שנה לאדריכלים שעבודתם מאופיינת במעורבות חברתית, ברמה המקצועית ובאסתטיקה. הפרס מוענק פעם בשנתיים לזכרו של זאב רכטר ובנו יעקב, שהלך לעולמו ב-2001.

חטיבת הביניים שתכנן זילברמן, נחנכה לפני פחות משנתיים. מדובר במבנה קובייתי ולבן החולש על פני 5,800 מ"ר, בעל חלונות משובצים בזכוכיות צבעוניות, שהכניסה אליו היא מעין "חור" שגובהו שלוש קומות, מחופה בלוחות קשיחים דמויי עץ.

חטיבת הביניים. קרדיט צילום: דייגו רוסמן

בחלל המרכזי הרחב, מדרגות ישיבה מחופות ריצוף דמוי עץ וכריות צבעוניות. חלון גג רחב ממדים עשוי זכוכית חלבית, מאיר את החלל באור טבעי ויכול להיפתח ולאפשר אוורור טבעי בימים חמים. כיתות הלימוד ערוכות בכמה קומות סביב החלל הפנימי, ולצדן חללי ישיבה משותפים. עיצוב מבנה הקופסה הפשוט לכאורה של בית הספר, מדגיש את נוכחותו הציבורית של המבנה בקצה השכונה הירוקה.

אין זו הפעם הראשונה בה זוכה זילברמן על תכנון בתי חינוך בכפר סבא, לפני 8 שנים זכה בפרס רזניק לאדריכלות על תכנון גן ילדים 'רעות' ברחוב הראשונים בכפר סבא.

חטיבת הביניים. קרדיט צילום: דייגו רוסמן

האדריכל ערן זילברמן: "אין מבנים מרתקים יותר ממבני חינוך. איפה עוד יש הזדמנות להשפיע על חיי היומיום של אלפי ילדים, ולמשך עשרות שנים? הם נמצאים שם במשך שנים, והכל רק למטרות של עשייה, למידה, קבלת כלים. זה מרתק. אני מתכנן מבנים פתוחים, שקופים, דמוקרטיים ונגישים. המחשבה שלי הייתה על מקום ניטרלי ורגוע שישפיע על מצב הרוח, מקום טוב ללא אלימות".

רפי סער, ראש עיר: "אני מברך את ערן זילברמן על פועלו התכנוני המדהים בעיר ומודה לו על מקצועיותו ויצירתיותו. מבני חינוך מתפקדים כמרכז החיים בקהילה והם בין מבני הציבור הראשונים שבהם ילדים מבקרים בסביבת מגוריהם ועל כן חשיבותם רבה מאד. בכפר סבא מאמינים שלאדריכלות יש את הכוח להשפיע לטובה על המציאות ואפילו לשנות אותה."

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן