טבע וסביבה בגני הילדים בכפר סבא

ישנם 89 גני ילדים המפעילים גינה מקיימת פעילה בכפר סבא, 25 גנים המפעילים קומפוסטרים לטיפול בפסולת אורגנית. כמו כן, 37 גני ילדים בעיר עברו הסמכה ל"גן ירוק" מטעם משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה

פעילות ביוזמת הורי גן ברבור בגינה הקהילתית הדרים
פעילות ביוזמת הורי גן ברבור בגינה הקהילתית הדרים

כ-20 גני ילדים הטמיעו במהלך השנה יציאה חוץ כיתתית כחלק ממערך הלימודים; ו-5 גינות קהילתיות רחבי העיר אירחו גני ילדים מהסביבה הקרובה במהלך השנה. כפר סבא ממשיכה להשריש את ערכי הקיימות, החיבור לאדמה והשמירה על הסביבה במערכת החינוך העירונית.

רפי סער, ראש העיר: "כפר סבא היא עיר ירוקה שמעודדת צרכנות נבונה, קיימות וניהול מיטבי של הפסולת והמשאבים שאנו מייצרים בעיר. לצד העשייה המבורכת, אנו מבינים כי הטמעת ערכי הקיימות והשמירה על הסביבה חייבים להתנהל בהלימה עם מערכת החינוך העירונית. 

יותר ויותר ילדים בכפר סבא מתחברים לטבע ולומדים כיצד לפעול יחד עם המשאבים הסובבים אותנו. אני מודה לאגף קיימות וחדשנות ואגף החינוך וכן לצוותי החינוך על שיתוף פעולה נפלא שממשיך להציב את כפר סבא כעיר ירוקה מובילה בישראל".

 סגן ראש העיר, עילאי הרסגור הנדין ומחזיק תיק הקיימות: "פרויקט הגינות המקיימות הוא נדבך חשוב בחינוך הסביבתי אותו אנחנו מובילים. הילדים לומדים באמצעותו על הטבע, על מחזור הגידול של הצמחי ועל תזונה בריאה.

אנחנו ממשיכים להעמיק את החינוך לקיימות באמצעות שיתוף פעולה של אגף הקיימות והחדשנות ואגף החינוך בעירייה ומגדלים כאן דור עם מודעות סביבתית רחבה. נמשיך לחזק את מערכת החינוך ולשמור על ההובלה בתחום חשוב זה".

גן ארבל בגן הזיכרון
גן ארבל בגן הזיכרון

תכנית הגינה המקיימת פועלת בכפר סבא מזה 7 שנים, במהלכה מקבל צוות הגן ליווי בתכנון והקמת גינה מקיימת הכוללת צמחי מאכל וצמחיה משלימה, תוך מתן דגש להקשר הרחב של גינון מקיים, אקולוגיה ושמירת הטבע. 

כמו כן, פרויקט למידה חוץ כיתתית מעודד למידה במרחב הפתוח מחוץ לגבולות הגן – חורשות, גינות קהילתיות, טבע עירוני ועוד; פרויקט איסוף פסולת אלקטרונית, כחלק מתכנית חללית של תאגיד המיחזור מ.א.י., במסגרתו קיבלו הגנים אריזות קרטון בצורת חללית, קישטו אספו פסולת אלקטרונית והציגו את המיצגים היצירתיים במרכז קיפוד – קיימות פורצת דרך (מרכז הסברה לקיימות עירונית).

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן