"כל הסביבה מתפתחת מסביבנו ורק אצלנו בגינות יש צואה"

תושבים בשכונת גאולים בכפר סבא, מזניחים את השכונה שלנו

"אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לנו אם השריפה הייתה פורצת בלילה", אומרת אביבית תושבת השכונה.

תושבי שכונת גאולים, מוחים על ההתנהלות סביב שכונתם: "אנחנו חווים מטרדי רעש, לכלוך, התפרצות של שריפות, זיהום אור והתגודדויות של בני מיעוטים שממתינים לעבודה סמוך לחצרות ביתנו גם בשעות הלילה". 

רונן בושארי יו"ר ועד השכונה: "מדובר בתופעה מתמשכת. אנחנו שמחים על כך שבעירייה משדרגים את העיר. בנו מולנו קניון, יזמו את הפרויקט מהיר לעיר אך לצערנו הכל בא על חשבון תושבי השכונה. עקב הפיתוח אנחנו חווים מטרדי רעש, זיהום אור מהתנועה הסואנת ומתחנות הדלק שמוקמו לידנו. השכונה שלנו הפכה לציר מעבר די סואן. "הקבלנים שמגיעים לאסוף את הפועלים חונים בשולי הדרך של כביש 40 שלא כחוק ומסכנים את תנועת הרכבים ביציאה מהעיר."

לדברי בושארי, תושבי השכונה מתמודדים עם בעיה נוספת והיא  התכנסות של פועלים ערבים שמתגודדים בצומת, ממתינים למעסיקים. 

"מדובר בתופעה שנמשכת המון זמן. אותם פועלים שמגיעים לחפש עבודה נותרים לעיתים להמתין כאן כל היום. הם משאירים כאן פסולת ואף עושים את הצרכים שלהם בגינות שלנו". 

אביבית נדלר גיל תושבת השכונה: "לצערנו לא מדובר רק בזוהמה, אלא בסכנת חיים. ביום שני פרצה בשכונה שריפה שהחלה להתלקח למספר חצרות. למזלנו השריפה פרצה בבוקר כך שהיינו ערים. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לנו אם לא היינו ערים באותה השעה. הערנו את כל השכנים ויצאנו מהבתים. השריפה כילתה חלק מהגינות והציוד שהיה בהן. הזמנו את הכיבוי שהגיע והצליח להשתלט על השריפה".

נמרוד גיל בעלה של אביבית גם הוא תושב השכונה: "אנחנו לא רוצים לצאת בהאשמות ולהרוס לפועלים את הפרנסה, אבל משהו צריך להשתנות כאן. אותם פועלים שישנים כאן, אוכלים מעשנים ואין לנו מושג אם יש קשר ישיר לשריפות שפורצות כאן בשעות המוקדמות של הבוקר".

פניתם לעירייה בנושא?

בושארי: "פניתי כמעט לכל הגורמים האפשריים. לצערי אף אחד לא באמת מתייחס לבעיה שלנו. כל הסביבה מתפתחת מסביבנו ורק אצלנו בגינות יש צואה. הגיע הזמן שבעירייה יתייחסו אלינו. אנחנו לא החצר האחורית של כפר סבא". 

מעיריית כפר סבא נמסר: מעיריית כפר סבא נמסר: "בעקבות דיווח על שריפה שפרצה בתחילת השבוע בשכונת גאולים, הוזעקו כוחות כיבוי האש למקום לטיפול מידי במפגע. על פי החשד פרוץ הדליקה נגרם בשל קירבת צמחייה הממוקמת בשטח פרטי לחוטי חשמל בסמוך לו. לא התקבלו במוקד העירוני דיווחים על דליקות נוספות באזור. בנוסף ביצעה העירייה וחברת החשמל גיזום של צמחייה עירונית בסמיכות על מנת להבטיח מניעת הישנות המקרה. 

״יחד עם זאת, בעקבות דיווחי תושבים על מפגעי ריחות ופסולת באזור, מבצע השיטור העירוני סיורים יזומים, להגברת תחושת בטחון התושבים בשכונה״.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן