כנפיים שבורות

בעקבות הכרזתה של תנועת הנוער כנפיים של קרמבו על ביטול מחנה הקיץ המסורתי, חברת מועצת כפר סבא עדי לוי סקופ, פונה  לראש העיר: "תכריז על מימון המחנה" ראש העיר רפי סער" נסייע ככל שאפשר כולל מימון אם ידרש על מנת לקיים את מחנות הקיץ של כנפיים של קרמבו"

עדי לוי סקופ - עיריית כפר סבא צריכה לקחת אחריות צילום: מיכל בנדק


מאות חניכים של התנועה "כנפיים של קרמבו" לא יצאו השנה למחנה הקיץ המסורתי – בשל חוסר תקציב. טליה הראל בז'רנו, מנכ"לית התנועה: "לראשונה השנה אנו נאלצים לבטל את מחנה הקיץ המסורתי של התנועה – לו מצפים אלפי חניכים עם ובלי צרכים מיוחדים. מימונו של המחנה מעמיד בסיכון את המשך פעילותה השוטפת של התנועה".

"כנפיים של קרמבו" הינה תנועת נוער, מובילת שינוי חברתי, הראשונה והיחידה מסוגה בעולם, לילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים. בתנועה אלפי פעילים – ילדים ובני נוער, צעירים בשנת שירות וסטודנטים.

עדי לוי סקופ, חברת מועצת העיר כפר סבא, יצאה בפנייה לראש העיר: "תכריז על מימון המחנה". לוי סקופ מציינת כי עיריית כפר סבא צריכה להכריז על מימון מחנה הקיץ של 'כנפיים של קרמבו', זאת בהתאם להצעה לסדר שיזמה יחד עם סיעת מרצ – הצעה שאושרה בהחלטת מועצת העיר מיום 1.3.23. על פי ההצעה, לא תתאפשר כל פגיעה בפעילויות חינוכיות וקבלת האחר – גם במידה ויבוטלו מטעם גורמים המקדמים את מדיניות הממשלה.

בראיון לתכנית יומן 90 אמר ראש העיר כפר סבא רפי סער: " נסייע ככל שאפשר כולל מימון אם ידרש על מנת לקיים את מחנות הקיץ של כנפיים של קרמבו"

לוי סקופ: "אמש התקבלה הודעה עצובה ביותר: "כנפיים של קרמבו" לא תקיים השנה את מחנה הקיץ. זאת לאור הירידה הדרמטית בתמיכת משרדי הממשלה. הירידה בתמיכה בתנועה באה על רקע בו יצאה מפלגת נועם כנגד התנועה בטענה שהיא מעבירה מסרים של "אנטי לאומיות" ו-"אנטי גבריות" ובמילים אילו: 'הבנים באים לידי ביטוי כבהמות משא חזקות, המרימים את הנכים וכיסאות גלגלים'.

פניתי לראש העיר בדרישה לפעול מיידית להקצאת מלוא הסכום לקיום פעילות מחנה הקיץ מתוך התקציב העירוני, וזאת בהתאם להחלטת מועצת העיר. כפר סבא מקדמת ומקדשת שוויון הזדמנויות, שוויון מגדרי, גיוון והכלה ופלורליזם ואנחנו נעמוד כחומה בצורה בפני כל ניסיון לפגוע בנו ובערכים החשובים לכולנו".

טליה הראל בז'רנו מנכ"לית התנועה: "לצערנו הרב, תקצוב התמיכה ממשרדי הממשלה השונים, ירד משמעותית, ועבור 'כנפיים של קרמבו' מדובר בצניחה חדה של כ- 50% משנים קודמות. כל זה מלווה באתגרי גיוס התרומות במציאות מורכבת של אי ודאות. הדבר מוביל אותנו אל סף משבר תקציבי ותזרימי, שמאלץ אותנו לקבל החלטות קשות בכדי להבטיח את המשך קיום פעילות התנועה לאורך כל השנה בכל סניפיה. כצעד ראשון, נאלצנו להודיע לפעילי התנועה ולהוריהם, שלא נקיים השנה את מחנה הקיץ התנועתי, הנחשב למפעל השיא של 'כנפיים של קרמבו' כבר למעלה מעשור. אנו מודעים ב'כנפיים של קרמבו' לחשיבות מחנה הקיץ עבור הפעילים ובני משפחותיהם. עם זאת, עלינו לנקוט באחריות ניהולית וכלכלית שתבטיח את עתיד פעילות התנועה, עד אשר תוסדר תמיכה ציבורית רחבה התואמת את אופי הפעילות והיקפיה.

לדברי הראל בז'רנו, כדי שהמחנה יתקיים העמותה חייבת ומבקשת את העזרה של משרד הרווחה ושל כל משרדי הממשלה.



כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן