כפר סבא רוצה לנסוע לתל אביב, בשבת

כפר סבא הצטרפה למיזם נעים בסופי השבוע אותו מפעילה עיריית תל אביב, אחרי הרצליה והוד השרון בהן פועל המיזם כבר תקופה ארוכה, איך תשפיע הפעלת המיזם על הפוליטיקה המקומית?

כפר סבא נוסעת בשבת

החל מסוף השבוע הקרוב יוכלו גם תושבי כפר סבא להנות מתחבורה ציבורית בשבת. כפר סבא, תהיה הרשות המקומית השמינית אשר חוברת למיזם יחד עם גבעתיים, הוד השרון, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, רמת השרון, שוהם ותל אביב-יפו. בהרצליה פועל מיזם עירוני בשם קווי החוף המאפשר נסיעה פנימית בעיר בשבתות.

את ההודעה על הצטרפות כפר סבא פרסמה עיריית תל אביב שהודיעה כי "חתימת ההסכם, שלו היו שותפים ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו, מיטל להבי וחבר מועצת העיר עילאי הרסגור-הנדין, תביא את האוטובוסים של נעים בסופ"ש לפנינת השרון כבר ביום שישי הקרוב, 27.1, והם יאפשרו התניידות לכלל התושבים ללא תשלום, בין אם מדובר בתל אביבים סקרנים שרוצים לתור את צפונותיה של העיר הכי צפונית במיזם, ובין אם כפר סבאים נטולי רכב שיוכלו להגיע ישירות לתל אביב וממנה גם לגבעתיים, הוד השרון, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, רמת השרון ושוהם."

בניגוד להוד השרון שקידמה את הפעלת המיזם בצורה משמעותית, עיריית כפר סבא הסתפקה בעדכון באתר האינטרנט העירוני ולא הוציאה הודעה מסודרת אולי מחשש להפרת האיזון הקואליציוני. הנסיעה בקוי סוף השבוע היא ללא עלות כאשר הרשויות המקומיות המשתתפות משלמות על הפעלתו.  עיריית הוד השרון שילמה 257 אלף שקל עד סוף 2022, ועוד 466 אלף שקל בשנת 2023. לא ידוע מה היה העלות של כפר סבא ולא יגדוע מאיזה סעיף תקציבי תמומן הפעלת הקווים.

ביקורת על המהלך נשמעה מסוחרים בכפר סבא גיא פופ יו"ר ועד הסוחרים אמר " הזייה במקום לדאוג שהתושבים יבלו בכפר סבא  ויוציאו את הכסף שלהם בעיר, דואגים לעסקים בתל אביב, אני במקום מחזיק תיק התחבורה הייתי דואג שיהיה לנוער מה לעשות בימי שישי בכפר סבא  ולא שולח אותם לתל אביב"

הקו החדש – 714 – יפעל בימי שישי החל בשעה 18:00 ועד השעה 01:30 לפנות בוקר, ובימי שבת החל ב-10:00 בבוקר ועד שעות אחר הצהריים. הקו יחל את פעילותו מתחנת בן יהודה/לוי אשכול בכפר סבא ויעצור בכ-20 תחנות לאורך 8 ק"מ בתוך העיר כפר סבא, כאשר סך אורכו יהיה כ-30 ק"מ ויגיע בסמוך לאזורי הבילוי בעיר תל אביב-יפו: שדרות רוטשילד, רחוב דיזנגוף, חופי הים, נמל תל אביב ועוד. פירוט מלא של מסלול הנסיעה, התחנות ושעות הפעילות יפורסמו באפליקציות התחבורה אוטובוס קרוב ומוביט.

" הזייה במקום לדאוג שהתושבים יבלו בכפר סבא  ויוציאו את הכסף שלהם בעיר, דואגים לעסקים בתל אביב, אני במקום מחזיק תיק התחבורה הייתי דואג שיהיה לנוער מה לעשות בימי שישי בכפר סבא  ולא שולח אותם לתל אביב"

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן