ל"ג בעומר בעיר 7-9/5: עיריית כפר סבא תקיים פעילויות מגוונות במטרה לצמצם את הדלקת המדורות

עיריית כפר סבא קוראת לתושבות ותושבי העיר להימנע מקיום מדורות בל"ג בעומר, ובכך לצמצם את מפגעי זיהום האוויר כתוצאה מריבוי מדורות בערב החג

לאור כך, העירייה עושה מאמץ עירוני נרחב במטרה לצמצם קיום מדורות מתוך התחשבות בסביבה ודאגה לבטיחות התושבים ובעלי החיים.

במסגרת זו, מציעה העירייה מגוון של פעילויות חלופיות לתושבים במהלך ל"ג בעומר, בין היתר קמפינג משפחות בפארק שיעניק למשפחות חוויה קהילתית ייחודית באירוע שכולו טבע והנאה ויכלול: מתחם מאובטח, סדנאות, הכנת עפיפונים, חץ וקשת, עששיות, מתחם פיתות בטאבון, מתחם ג'אגלינג, מופע מוזיקלי, הקרנת סרט, סיורים מודרכים בפארק, כניסה לפינת חי, פריסת בוקר של לחמניות ושתיה והפתעות נוספות.

בנוסף, העירייה תקיים פעילויות אלטרנטיביות נוספות כגון: הקומזיץ הגדול לוותיקות וותיקי העיר ברחבת ההיכל שיכלול שירה קולחת, מדורה מדומה וכיבוד קל של תפו"א לוהט. פעילות נוספת שתתקים היא סיור ליל מדורות הכולל סיור מוגנות עירוני של מתנדבים סביב מדורות בעיר. למעוניינים להתנדב לצוות ופרטים נוספים ניתן לפנות מראש במייל למנהלת היחידה לקידום נוער, לאה ממו leam@ksaba.co.il.

צילום : דוברות עיריית כפר סבא

לגיל הרך תקיים המחלקה לגיל הרך במינהל קהילה סדנת עששיות, בה כל ילדה וילד יכינו עששית מיוחדת מבמבוק ומיד לאחר מכן ייצאו לסיור עששיות לאור כוכבים, ולקינוח תפו"א לוהט והפתעות נספות. לנוער תתקיים פעילות ייחודית בשם "נוער – inside out" – מרכז הנוער יוצא לקריית ספיר עם מחצלות, פופים שתיה חמה ועוד הפתעות. מוזיאון כפר סבא גם יציע פעילות אלטרנטיבית לילדי בתי הספר היסודיים וגני הילדים בגן הברון מנשה ובגן הארכאולוגי פרטים נוספים כל הפרטים והרשמה באתר המוזיאון.

עבור חובבי התרבות תתקיים בהיכל התרבות הצגת הילדים ״טרופותי״ של תיאטרון אורנה פורת ביום ב' (8/5), ועבור הנוער עיריית כפר סבא תחדש את שיתוף הפעולה עם הוט סינמה לימי ל"ג בעומר ותציע לנערי ונערות העיר כרטיס לסרט ב- הוט סינמה בתאריכים 7-9/5/23 ב-15 ₪ בלבד. המבצע מוגבל לכרטיס אחד לכל ת.ז. ובהצגת תעודת זהות/ספח/ משוב תושבי כפר סבא בלבד.

לפרטים נוספים על האירועים האלטרנטיביים ניתן לפנות למוקד העירוני או לאתר העירייה.

העירייה מעודדת את התושבים להימנע ממדורות, אך לא תמנע משומרי המסורת להדליק מדורות קטנות וסמליות באזורים שהוגדרו מראש. באזורים אלו תפעל סיירת הסברה ומוגנות, שתסביר לחוגגים כללי בטיחות ואת השפעת המדורות על איכות הסביבה.

צילום : דוברות עיריית כפר סבא
צילום : דוברות עיריית כפר סבא

השטחים בהם תותר הדלקת אש סמלית ומצומצמת השנה בתאריך ה-8/5 בלילה הם:
1. שכונה ירוקה 60 – דויד זהבי פינת השומר
2. שכונה ירוקה 80 – רחוב ספיר, בין שביל הקניון למגרשי הטניס לצד החניה
3. אזור פינת הר גריזים
4. הרעות – הראשונים
5. הראשונים – רעות
6. המוביל בין השקמה לחניית יינות ביתן
7. עמק חורון
8. קדומים 17
9. תרי עשר דרומית לחווה החקלאית

אני שבים ומדגישים כי אין אישור לאירועים נוספים שלא עברו אישור ורישוי והדלקת אש סמלית מותרת בתאריך ה-8/5 בשעות הלילה בלבד.

בנוסף לרווחת התושבים העירייה בשיתוף החברה הכלכלית פתחה ביום העצמאות מתחם מנגלים חדש בצד המזרחי של הפארק, עם גישה ישירה וחניה צמודה, בסמוך לרחוב התוכנה ובצמוד לשער מספר 30. מתחם המנגלים החדש מונגש לאנשים עם מוגבלויות וכן עם מתקני מנגל חדישים, שולחנות פיקניק, כיורים לשטיפת כלים, תאורה מותאמת לצרכיי המקום ועוד.

בנוסף למדורות ומתחם המנגלים החדש, התקיימו בעיר צעדת ל"ג בעומר של חב"ד בשכונת יוספטל ב-4/5 וצעדת ל"ג בעומר של חב"ד בשכונת עלייה 7/5.

כמו כן, פרסמה העירייה חוברת הסברה מקיפה לכללי בטיחות, אותה ניתן למצוא באתר העירייה ושגם הופצה למוסדות החינוך בעיר, יחד עם רשימת המקומות המותרים להדלקת מדורות סמליות ורשימת הפעילויות העירוניות שיתקיימו.

ראש העיר, רפי סער: "המדורות בל"ג בעומר הן חלק מחוויות הילדות שלנו, אך הסכנות שעולות מהן רבות – הפגיעה באיכות הסביבה ובאוויר אותו אנו נושמים, סכנת שריפה וחשש לחיי אדם ולבעלי חיים, וכמובן שמירה על העיר כפר סבא כעיר ירוקה. הנחיתי את אגפי העירייה לדאוג לילדינו ולארגן אירועים חלופיים, שיאפשרו לכולנו לעבור את החג בשלום ובבטחה. אני קורא לכל תושבות ותושבי העיר להיות שותפים ולמנוע יחד איתנו את הדלקת המדורות".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן