מאירים את היכל התרבות באדום

כפר סבא הצטרפה למיזם עולמי לתמיכה במוסדות התרבות

עיריית כפר סבא הצטרפה השבוע למיזם עולמי, תחת הכותרת RED ALERT,  כמחאה על סגירתם הממושכת של מוסדות התרבות ברחבי העולם עקב המאבק בנגיף הקורונה.

במסגרת זו, הואר היכל התרבות העירוני בצבע אדום, יחד עם עוד 150 מבני תרבות ברחבי הארץ, הסגורים כבר למעלה מעשרה חודשים.

מדובר כאמור ביוזמה בין-לאומית התומכת במוסדות התרבות השונים, בה נוטלים חלק בין היתר מדינות מארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, ובאיטליה, להבעת תמיכה בענף התרבות ובאלפי עובדיו, שמצאו את עצמם בחודשים האחרונים מאז פרוץ הקורונה, ללא פרנסה.

ראש העיר, רפי סער: היכל התרבות העירוני, כמו כל מוסדות התרבות בישראל, עומד ברוב תפארתו – שומם, גלמוד ללא מבקרים, ללא שחקנים, זמרים, הופעות, צחוק של ילדים. כפר סבא היא עיר של תרבות, וכחלק מתמיכתנו בעולם התרבות החשוב כל כך, הארנו את ההיכל אדום כחלק מיוזמה עולמית, שבאה להזכיר לכולנו את הסכנה הגלומה מהיעלמות התרבות מחיינו. בימים אלה, כאשר אנו נכנסים לתקופת סגר שלישי, אני כולי תקווה כי נוכל לחזור בהקדם לשגרה בריאה וליהנות שוב מהצגות תיאטרון, מחזות ואירועי תרבות".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק התרבות, עו"ד עדי לוי-סקופ: "זוהי זעקת שבר של עולם התרבות, שנפגע ממשבר הקורונה באופן אנוש, כאשר רובו המכריע ללא עבודה כבר למעלה מ-10 חודשים וללא כל אופק מבטיח. נאבק למען תוכנית ארצית רצינית ומקיפה ליציאה מהמשבר ותמיכה באמנים/יות ובכל עובדי/ות עולם התרבות והפנאי, נמשיך לתמוך בכל דרך באומני ואומניות העיר ונפעל ביחד כדי להחזיר את עולם התרבות לחיינו, שכן התרבות איננה מותרות ונפשנו משוועת לשובה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן