"מאמות כפר סבא" נפרדות ממיכל בלאלי

הביקור האחרון בבית החולים, ההתגייסות של חברות הקבוצה והבקשה האחרונה בהחלט. נועה אזוגי, מנהלת "מאמות כפר סבא", נפרדת מחברתה מיכל

משלוחי מנות שנאספו בקבוצת המאמות וחולקו בבית חולים מאיר
משלוחי מנות שנאספו בקבוצת המאמות וחולקו בבית חולים מאיר

"תדאגו לילדים שלי, הם הכי חשובים", זו הייתה בקשתה האחרונה של מיכל בלאלי מחברתה נועה אזוגי. שעות ספורות לאחר שנפרדה לעד מחברתה, התפנתה אזוגי לשיחה מרגשת, שבשיאה חזרה ליום ההולדת ה-40 של מיכל, אותה חגגו חברותיה למאמות כפר סבא ליד מיטתה כשכולן יודעות שזו החגיגה האחרונה בהחלט.

מיכל בלאלי, תושבת כפר סבא, נפטרה אתמול ממחלת הסרטן והיא בת 40 בלבד. היא הותירה אחריה שני ילדים בני 4 ו-7 ומפעל הנצחה לזכר אחיה זיו שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

נועה אזוגי, חברתה, מספרת: "שמעתי על מצבה של מיכל דרך הפוסט שהיא העלתה בפייסבוק. הבנתי שהיא במצב קשה וביקשתי מחברות הקבוצה שאותה אני מנהלת 'מאמות כפר סבא' לנסות ולשמח אותה ולו במעט. מיכל חגגה ביום רביעי האחרון יום הולדת. הצעתי שנאסוף סכום כסף כדי שנוכל לקנות לה מתנות ופינוקים כדי לשמח אותה. הצלחנו לגייס 10,000 שקל, מתוכם רכשנו עשרות מתנות: שוקולדים, הפתעות ושלל פינוקים. היא ראתה אותנו ופשוט קרנה מאושר".  

מיכל איבדה את אחיה הבכור זיו לפני שנה 15 כשנפל אחרי פגיעת רקטה בכפר גלעדי. 

מרגע מותו החליטה לוותר על לימודי המזרחנות, ולהקדיש את ימיה למען הנצחתו. במשך 15 שנה היא פעלה ככל יכולתה למען אחיה האהוב. מיכל וזיו היו ילדיהם היחידים של אלי ועליזה, במהלך השנים היא פעלה להנצחתו של זיו בכתבות רבות שפורסמו בכלי התקשורת, והעלתה את שמו של זיו בכל דרך אפשרית כדי שלא יישכח. 

מיכל בלאלי ז"ל ואביה
מיכל בלאלי ז"ל ואלי בלאלי צילום: ליליאן ביטון

אמו ואביו של זיו דאגו גם הם להנציח את בנם בכל דרך. בין היתר ביקשו להוסיף את שמו למרוץ כפר סבא השנתי, שבו לוקחים חלק מאות תושבים. בכל שנה דאגה מיכל לספונסרים שיממנו חולצות מודפסות עם שמו של זיו. בנוסף, דאגו בני המשפחה להקים קבוצת טניס שולחן בכפר סבא וימי עיון לזכרו בנושא המזרח התיכון. אביו אלי משתתף בכל שנה בקבוצת טריאתלון שהוקמה גם היא על שם בנו, בכפר סבא ועמק הירדן. 

מיכל לימדה בבית ספר יצחק שדה בכפר סבא, הרבתה לעסוק בספורט, הקיפה את עצמה בחברים, בני משפחה תוך עיסוק מתמיד בהנצחתו של אחיה.

לפני ארבע שנים חלתה במחלת הסרטן, שבה נלחמה באומץ במשך שנים. היא חלמה לנצח את המחלה כדי להמשיך לחיות לצד ילדיה.

אזוגי: "הכרתי את מיכל דרך המאמות. היא תמיד הייתה נכונה לעזור לנשים בקבוצה. היא הצליחה לראות מבעד לכאב הפרטי שלה גם את כאבם של אחרים. הפכנו לחברות עם הזמן והיא שיתפה אותי בכל הקשור לאחיה – היא נשמה וחייה את הנצחתו. מיכל החלימה, אך למרבה הצער חלתה שוב. 

"כשקראתי את הפוסט שלה הצטמררתי. ידעתי שאני חייבת לעשות הכל כדי לשמח ולו במעט את האישה המדהימה הזו. אחרי שחגגנו לה נותר סכום נכבד שאנחנו שוקלות מה לעשות איתו – לשמח את הילדים שלה או להקים וליזום משהו למען הנצחתה. כרגע אנחנו מחבקים את המשפחה ובהמשך נחליט מה לעשות עם הכסף שאספנו". 

כיצד מיכל הגיבה למחווה שלכן?

"היא הייתה מאוד חלשה וכאובה, אבל שמחה והתרגשה מהמחווה שעשינו עבורה. מיכל תמיד הייתה מוקפת במשפחה וחברים וזו התחושה שרצינו להעניק לה ברגעיה הקשים. היא שלפה את הנייד שלה והתחילה לצלם את כל המתנות שהבאנו לה. בין היתר היא קיבלה חוברת ציורים מילדי כתה ג'1 מבית הספר יצחק שדה בכפר סבא. היא הוקירה את המתנות ובייחוד את חוברת הציורים". 

מתי דיברת איתה בפעם האחרונה?

"נהגתי לבקרה מידי יום. ביום שישי יום לפני מותה, הייתי אצלה בפעם האחרונה. היא אמרה לי 'נועה אף אחד לא מבין כמה כואב לי'. נישקתי אותה על המצח ואמרתי לה בדמעות: 'עוד מעט לא יכאב לך'. אחר כך נפרדתי ממנה וידעתי שזו הפעם האחרונה שנתראה".

מאמות בכפר סבא הוקמה בשנת 2012 .

את הקבוצה הקימה סתיו רווה והיא מנהלת אותה יחד עם שלי פופר רוזן ונועה אזוגי.

מאמות בכפר סבא הינה קבוצה קהילתית ייחודית והגורם המקשר בין כולן שהן מאמות לילדים.    

הקבוצה מונה מעל 10,500 נשים, במהלך היום מתקיימות בה דיונים חשובים והתייעצויות על זוגיות גידול ילדים, מיניות המלצות על בתי עסק. מאמות בכפר סבא מדברות על הכל. בימים כתיקונם וללא קורונה מתקיימים מפגשים משמחים כגון הרצאות ומסיבות רק למאמות, ומאידך גם תמיכה במצוקה וקושי של מאמות בקבוצה .

נוצרות חברויות, נרקמות קבוצות ספורט , ואפילו מתפתחות אהבות . נהלי הקבוצה ברורים לכולן ולכן גם בניגוד לקבוצות אחרות בקבוצה אין סינון פוסטים , מנהלות הקבוצה סומכות על המאמות בקהילה שלא יעלו פוסטים פוגענים .

לקבוצת המאמות של כפר סבא

מנהלות מאמות כפר סבא: נועה אזוגי שלי פופר רוזן סתיו רווה
מנהלות מאמות כפר סבא: נועה אזוגי שלי פופר רוזן סתיו רווה

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן