מה עניין שמיטה להר סגור?

מה הקשר בין מאבק הצלת העצים בויצמן והשמועות על ביטול הנת"צ לשנת שמיטה? האם הפרידה מתפקיד סגן ראש העיר קשורה להצעתו של חבר המועצה עילאי הרסגור לבצע נטיעות בשנת שמיטה?  או אולי הבחירות בעוד שנתיים מכתיבות, סגן ראש העיר איתן צנעני הצליח להביא לפתרון בתמיכת האופוזיציה בלי להיגרר לפרובוקציה של מרצ

עילאי הרסגור פרש אחרי קדנציה חלקית של הבטחות לא ממומשות

הזירה הפוליטית בכפר סבא ובכל ערי השרון מתחממת בחודשים האחרונים,  אולי זה תום עידן בקורונה והריחוק החברתי או שאולי שנתיים לפני הבחירות זה הזמן להתחיל וליצור בולטות ומודעות  ציבורית?

חלק מהדיון בישיבת המועצה הערב התנהל סביב השאלה האם להקריא או לא להקריא את השאילתות קרב מיקרופונים ואיום בהשתקת המיקרופונים, לא דיון ענייני אבל זה לא חדש. ישיבות המועצה בכפר סבא בשנה האחרונה ידועות באווירה הלוחמנית.

מי שניסה לגנוב את ההצגה היה חבר המועצה עילאי הרסגור "יש כאן ביריונים  שבאו לפוצץ את הישיבה אני מבקש להוציא אותם" כך אמר חבר המועצה הרסגור במהלך הישיבה כאשר התייחס לקריאות ביניים שהופנו אליו. הדיון היה המשך לשיח שנערך השבוע ברשתות החברתיות בנוגע להצעתו להמשיך ולטעת עצים בשנת שמיטה בה נמנעים מנטיעות.

בתפקידו עד לפני מספר חודשים כסגן ראש העיר ומחזיק תיק הקיימות אני מניח שהיה לוח שנה על שולחנו שהצביע על המועדים בהם לא נוטעים עצים, ולכן מטרת ההצעה לסדר היא מטרה פוליטית ולא מעשית. עצים לא גדלים בשנה, הם לא דומים לחיסוני הקורונה שהיו שובר שוויון במלחמה במגפה. ההתחממות  הגלובלית לא תחמיר או תפסיק אם ינטעו העצים, מה שיסייע זו הקפדה ארוכת טווח על יעדים אקולוגיים ושמירה על הסביבה. ולכן ניתן לפרש את הצעתו של הרסגור וסיעת מרצ כהצעה פופוליסטית שנועדה לשמר את סיעת מרצ בתודעה הציבורית.

סגן ראש העיר עו"ד איתן צנעני, פעל בחכמה לגיבוש פתרון המשמר גם את ערכי היהדות בנוגע לשנת שמיטה וגם את הערכים הסביבתיים שגם אותם מייצגת שנת שמיטה. הצעתו להגדיל את כמות העצים שינטעו בכפר סבא בשנת התקציב ולא בשנת השמיטה  זכתה לתמיכה של כל חברי המועצה אופוזיציה וקואליציה, חוץ מחברי סיעת מרצ שבחרו לדבוק בפרובוקציה.

בחיים הציבוריים ובפוליטיקה מותר ואפילו רצוי לנקוט בגישה מקורית על מנת ליצור בולטות, אבל להציע הצעה לא מעשית שידוע מראש שאין לה התכנות או תרומה לא לכפר סבא ולא לאיכות הסביבה הפרשנות היא שהיא נועדה ליצור פרובוקציה, ולעורר את המאבק החילוני מה שבהחלט תואם את האג'נדה הפוליטית של מרצ.

בהצלחה למרצ  עם הפוליטיקה של פעם, בציבור מצפה לסגנון חדש, ענייני ותורם לכפר סבא

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן