מכה של עקיצות בגני ילדים בכפר סבא

הורים לילדים במתחם גני הילדים – קוקוס, קקאו וקינמון, טוענים שילדיהם חוזרים לביתם דביקים ומלאים בעקיצות כתוצאה מהכנימות שנמצאות על עצי הגן

"הילדים שלנו מבלים את יומם עם זבובים, חול וטינופת -כתוצאה מהכנימות שהתרבו ופשטו על עצי הגן. לצערנו בעירייה לא עושים כלום ואנחנו נאלצים להתמודד עם המצב הנוראי עם משחות ואנטיביוטיקה", אומרת אחת האימהות לילד שלומד בגן קוקוס.

לדברי ההורים, מדובר בתופעה ארצית של עצים רבים שנגועים בכנימות. הצואה של הכנימות נוטפת כמו 'דבש' שזולג מן העצים על המדרכות, המכוניות ובמקרה הרע על ילדי הגן שיושבים בארגז החול או בחצר הגן.

א' אם לילד בן 3, שפנתה לעירייה יחד עם הורים נוספים בבקשה לטפל במפגע: "נאמר לי שאין מה לעשות ושזו מחלה של עצים רבים ברחבי הארץ. הסברנו להם שהילדים שלנו חוזרים דביקים ומסריחים מהגן. אנחנו נאלצים להגיע איתם למרפאה ולטפל בעקיצות שלהם באנטיביוטיקה – דבר שלא יכול להימשך. ביקשנו שיחטאו את הגן והם בתגובה ענו שהסייעות יכולות לנקות את הגנים".

לדברי א' מדובר במפגע שנדבק לכל דבר ושקשה להסירו. "כשאני נכנסת לגן הנעליים שלי נדבקות לרצפה. צריך לנקות את הגן עם קיטור כדי שהלכלוך הדביק ירד. מדובר במפגע תברואתי שחייבים לטפל בו. לא ייתכן שהילדים שלנו ימשיכו לסבול".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר בתופעה כלל ארצית עמה מתמודדות כלל הרשויות בהם קיימים עצי מיש.

כל עצי המיש הנגועים בכנימה הצמרית מטופלים באופן אינטנסיבי בכל רחבי העיר לרבות במתחם הגנים בשכונה הירוקה.

צוותי המקצוע שוחחו עם התושבים, ולמקום נשלח אגרונום וצוות הדברה אשר קבעו תוכנית טיפול הכוללת את גיזום העצים והדברת הכנימה הצמרית באמצעות הגמעה בהתאם לתקן משרד החקלאות, אשר צפויה לצאת אל הפועל במהלך חופשת סוכות.

חשוב לציין, כי עקב כך שמדובר במין פולש חדש בארץ, משרד החקלאות נעדר את הניסיון להתמודד עמו ועד כה אין בנמצא טיפול יעיל הממגר את התופעה באופן מוחלט".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן