מלגת ספיר; עיריית כפר סבא חילקה בטקס חגיגי 75 מלגות על סך 10,000 ש״ח לסטודנטיות וסטודנטים מכפר סבא

שבוע שעבר (יום ה), קיימה עיריית כפר סבא בשיתוף מפעל הפיס, תוכנית פר"ח ומרכז צעירים כפר סבא, את טקס חלוקת מלגות ע"ש שושנה ופנחס ספיר.

צילום: מרכז הצעירים כפר סבא

הטקס, שנדחה לאורך חודשים מספר עקב משבר הקורונה, התקיים במרכז הקהילתי גלר במעמדם של ראש העיר רפי סער, מ"מ וסגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה דני הורש, מחזיק תיק קהילה וחברה אמיר קולמן, נאמנות ונאמני קרן מלגת ספיר וגזבר הקרן עמוס ספיר, עובדות ועובדים וכמובן סטודנטיות וסטודנטים- שמסיימים את שנתם הראשונה כמלגאיות ומלגאים של מלגת ספיר לשנת 2021.

קרן המלגות ע"ש שושנה ופנחס ספיר הוקמה לזכרם של שושנה ופנחס ספיר ז"ל, והיא מעניקה מעל ל-40 שנים מלגות לתמיכה בלימודי השכלה גבוהה לתושבי העיר. מדי שנה מחלקת הקרן מלגות על סמך קריטריונים שנקבעו על ידי ועדה ציבורית, כאשר כחלק מחובות המלגה, הסטודנטים משובצים ב – 10 מרכזים שונים בעיר במסגרת תוכנית פרח – כמו מרכזי נוער וקהילה, בתי ספר ופרויקטים בנושאי רווחה וחינוך, התנדבות עם אנשים עם מוגבלות ולצד אזרחים ותיקים, ומבצעים כ- 140 שעות התנדבות כתרומה לקהילה.

צילום: מרכז הצעירים כפר סבא

פנחס ספיר (1906-1975) שהיה אזרח הכבוד הראשון של כפר-סבא, כיהן בתפקידים ממלכתיים רבים, ביניהם שר האוצר, שר המסחר והתעשייה, מנכ"ל מקורות, יו"ר הסוכנות היהודית ועוד. בתפקידים אלו היה ממניחי היסודות לכלכלת ישראל ופיתוח המשק ומאדריכלי המשק ומעצבי הכלכלה בישראל בשלושת העשורים הראשונים להקמת המדינה. שושנה ספיר (1906-1971) הייתה פעילה בהתנדבות בארגון אימהות עובדות בכפר-סבא ועסקה בפעילות למען רווחה של תושבי כפר-סבא, הייתה פעילה בענייני ציבור, עסקה בסוגיות קידום מעמד האישה ועזרה לזולת. שושנה ספיר ז"ל הותירה אחריה מורשת מפוארת של עשייה למען הקהילה.

ראש העיר רפי סער: "העיר כפר סבא היא עיר שההתנדבות היא חלק מהד.נ.א שלה וזאת ניתן לראות כבר בגיל צעיר, כאשר אתם – הצעירות והצעירים שלנו מובילים מנהיגות חברתית תוך סיוע בלתי מתפשר למי שזקוקים לעזרה. אנו גאים להמשיך גם השנה את מורשתם המפוארת של פנחס ושושנה ספיר ז"ל, שחרטו על דגלם את הפעלתן של תכניות חינוכיות וחברתיות לרווחת תושבי העיר. השנה, נוכח הביקוש הגבוה הצלחנו להגדיל את מכסת המלגות לצעירי העיר ולקראת שנת הלימודים שתחל באוקטובר, נחלק 98 מלגות על סך 10,000, 22 מלגות יותר משנה שעברה. אני רוצה גם להודות לכל השותפים להענקת המלגות, ומבטיח כי נמשיך ונפעל למען צעירות וצעירי העיר שלנו, למען דור העתיד.".

צילום: מרכז הצעירים כפר סבא

חבר מועצת העיר, אמיר קולמן, מחזיק תיק הקהילה: "העיר כפר סבא מעודדת את צעיריה להשכלה גבוהה, ואנו רואים ערך חשוב בשילוב שלכם – הסטודנטים שלנו בקהילת העיר ובהתנדבות עם קהילות שונות. המלגה מאפשרת לכם, בנוסף לרכישת השכלה, גם מרכיב של התנדבות ורגישות לאחר. אני גאה בצעירים הנפלאים שלנו שבחרו במלגת ההתנדבות ע"ש שושנה ופנחס ספיר ומתנדבים ברחבי העיר בתחומים כמו סיוע לילדים ולנוער בסיכון, קליטת העלייה ורווחה ועוד. חבורה מעולה שבחרה בהזדמנות להשפיע טוב על הסובבים אותנו ולהביא לחברה טובה יותר. אני מזמין את כולם להכיר ולהנות ממגוון השירות המוצעים ע"י מרכז הצעירים שלנו ומודה לכל הצוות המקצועי שעושה את עבודתו עם כל הלב והנשמה".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן