מנכ"ל חדש לחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא

זה לקח 9 ירחי לידה אבל יש מנכ"ל חדש לחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא  עו"ד שגיא חן נבחר לתפקיד מנכ"ל החברה הכלכלית ויתחיל בתפקידו לקראת סוף חודש דצמבר 2021 פרשת קירוי הסככות, העיכובים בבניית מהיר לעיר, אתגר עמדות הטעינה החשמליות, מצוקת החניה ופיתוח התשתיות בכפר סבא, עזיבה משמעותית של עובדים,  העלמות מנהלת העסקים העירונית זו רשימה חלקית של אתגרים המצפים למנכ"ל החדש.

תשעה חודשים אחרי שאלעד קנדל פרש מתפקיד מנכ"ל החברה הכלכלית נבחר לתפקיד מנכ"ל חדש  עו"ד שגיא חן.

"החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא היא חברת בת עירונית בבעלותה המלאה של עיריית כפר סבא. מטרותיה של החברה הן יצירה וקידום פרויקטים כלכליים בכפר סבא, באמצעות משאבים עירוניים או משאבים ציבוריים ו/או פרטיים המצויים בגבולות הרשות המקומית ואשר קידומם יבטיח תשואה חיובית, ציבורית וכלכלית." מתוך אתר החברה הכלכלית

פרשת קירוי הסככות, העיכובים בבניית מהיר לעיר, אתגר עמדות הטעינה החשמליות, מצוקת החניה ופיתוח התשתיות בכפר סבא, עזיבה משמעותית של עובדים,  העלמות מנהלת העסקים העירונית זו רשימה חלקית של אתגרים המצפים למנכ"ל החדש.

בעבר ניהלה החברה פרויקטים בהיקף עצום כדוגמת התשתיות בשכונה הירוקה, בניית שכונת האוניברסיטה, בשנה האחרונה הצטמצם משמעותית היקף הפעילות של החברה. שיאו של המשבר בחברה הכלכלית היה קריסת הסככה בבית הספר כדורי שחשף כשלים מהותיים, גם כשלים הנדסיים שהובילו לסגירה של 13 סככות בכפר סבא ועלויות גדולות בשיקום הסככות.

פרשת כדורי והסככות חשפה שהחברה הכלכלית, התקשרה עם רשויות מקומיות בכל הארץ ונתנה להם שרותי ניהול פרוייקטים. ההתקשרויות לא היו ידועות לחברי מועצת העיר, ובעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי של עיריית כפר סבא הופסקו ההתקשרויות ובחלק מהמקרים נותרה מחלוקת כספית על סיום ההתקשרות.

פעילות משמעותית נוספת שנעלמה ללא הסבר היא מנהלת העסקים העירונית, תפקידה של המנהלת היה לעסוק בניהול, ייזום, קידום, שיווק ופרסום של אזורי התעשייה, קישור בין כל בעלי העסקים לעירייה ודאגה לרווחתם. בפועל המנהלת לא קיימת ולא מקיימת שום פעילות הנוגעת לפיתוח העיסקי של כפר סבא.

מעיריית כפר סבא נמסר "עו"ד חן מכהן מזה 12 שנה במגזר הציבורי, כאשר בתפקידו האחרון ב-7 השנים האחרונות כיהן כמנהל אגף הלוגיסטיקה והרכש בעיריית פתח תקווה. במסגרת תפקידיו בפ"ת, ניהל תקציבים בהיקף של כ-200 מליון שקל בשנה, היה אחראי על ניהול מכרזים מורכבים והוביל תהליכי שינוי פנים ארגוניים. עו"ד חן, תושב פתח תקווה, בעל תואר ראשון ושני במשפטים, נשוי ואב לשלושה."

בתשעת החודשים האחרונים משמשת עדי גולדשטיין, בנוסף לתפקידה כסמנכ"ל הכספים של החברה הכלכלית גם בתפקיד מ"מ מנכ"ל החכ"ל. בתקופת מעבר זו, קידמה החברה הכלכלית תחת ניהולה של עדי, המשך עשייה משמעותית בין היתר בתחומי התשתיות ו"איפוס" מערך האנרגיה בעיר, לרבות התקנת קירויים סולאריים במבני ציבור, חניות חכמות, גגות ירוקים ופרויקטים משמעותיים נוספים.

רפי סער, ראש העיר: "אני מברך את עו"ד שגיא חן על בחירתו לאחר הליך סינון מקיף, ובטוח כי ניסיונו רב השנים במגזר הציבורי וכן ניסיונו המשפטי והניהולי יסייעו להצלחתו בתפקידו החדש והמשמעותי. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לעדי גולדשטיין על ניהול החכ"ל בתקופת מעבר זו תוך המשך שימור תנופת העשייה רבת ההישגים. החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא הינה חברה בעלת רקורד עשיר של עשייה וחידושים מרשימים ביותר, להזנקת העיר ולשיפור איכות חיי תושביה. יחד נמשיך להוביל את החברה לעשייה מבורכת".

עו"ד שגיא חן, מנכ"ל החברה הכלכלית הנכנס: "אני מגיע לתפקיד מנכ״ל החברה הכלכלית כפר סבא לאחר 12 שנות ניהול בעיריית פתח תקווה שהיא העיר הרביעית בגודלה בארץ. אני שמח שנבחרתי לתפקיד מנכ״ל החברה לאחר תהליך ארוך ומקצועי, ומודה לראש העיר ולחברי הוועדה שבחרו בי. אני נכנס לתפקיד מנכ״ל החברה הכלכלית מתוך תחושת שליחות, ותוך הבנה עמוקה של חשיבות החברה לעיר כפר סבא ולשירות התושבים בעיר".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן