מפעל (הארכת המינוי האינסופית)המים

שנתיים וחצי לאחר מינוי ועד ממונה על מפעל המים הוארכה הכהונה בשנה נוספת, השליטה על נכסי התושבים נשארת בניהול חיצוני

ההחלטה לעתיד השליטה במפעל המים נדחתה בשנה נוספת, למרות שלא מולאו המשימות של הועד הממונה הוארכה הכהונה של הועד הממונה ושל ראש הועד מוטי דלג'יו בשנה נוספת.

בשנים האחרונות לא התבצעו בחירות נפרדות להנהלת מפעל המים והבחירות למועצת העיר שימשו כבחירות לאסיפת המורשים של האגודה.

רשמת האגודות השיתופיות קבעה כי יש בכך ניגוד עניינים והטילה על הממונה לשנות את התקנון, למרות שחלפו שנתיים וחצי מהמינוי לא הצליח הממונה מוטי דלג'יו להביא לשינוי התקנון. למרות זאת האריכה רשמת האגודות השיתופית שולמית רייכמן-שיחור, את  תקופת מינויו של הועד הממונה במטרה להסדיר את ספר הבוחרים ואת ניגוד העניינים בין מינוי מועצת העיר לאספת המורשים.

במהלך תקופת ההארכה הנחתה רשמת האגודות השיתופיות את הועד הממונה לבצע בחינה כלכלית של שווי אגודת המים על נכסיה השונים, ולהציג מתווה לחלופות למצב הקיים. עם זאת ציינה הרשמת כי במידה ותסתיים המשימה במועד מוקדם יותר היא עשויה לקבל החלטה גם לפני תום מועד ההארכה.

תחילתה של הפרשה היתה בשנת 2019, הפעיל החברתי ערן ורנר ביקש לקבל את תמלילי ישיבות מפעל המים. כשנענתה בקשתו, מצא ורנר, כי פרטים רבים במסמכים שקיבל לידיו הושחרו. ביניהם, הושחרו פרטים הנוגעים לתנאי התקשרות בין האגודה לחברה בת שבבעלותה, פרטים הנוגעים לאי-עמידה של האגודה בהוראות דין מסוים, ופרטים בעניין התנהלות כלכלית.

מפעל המים בכפר סבא נוסד כאגודה שיתופית בשנת 1931 האגודה שייכת לתושבי כפר סבא, מאז הוא מתפקד כגוף עצמאי מבחינה כלכלית ואינו נסמך על תקציבים ממלכתיים או על תקציביים עירוניים. אופיו הציבורי של מפעל המים הובטח עם הקמתו ע"י שיטת בחירת הנהלתו ע"י כלל הציבור. בשנים האחרונות לא התבצעו בחירות נפרדות להנהלת מפעל המים והבחירות למועצת העיר שימשו כבחירות לאסיפת המורשים של האגודה.

בניגוד לערים השכנת בשרון בהן התאגיד העירוני אחראי על אספקת המים ופעילות הביוב,  בכפר סבא יש הפרדה בין מפעל המים לתאגיד. ראש העיר רפי סער שמכהן גם כיו"ר תאגיד פלגי השרון,  ניסה לאחרונה למנוע מינוי מנכ"ל לאגודה בעקבות הכוונה לפעול למיזוג שני הגופים.

מפעל המים
מפעל המים, הארכה נוספת לועד הממונה

טרריום במבצע

טרריום על מצע פחם במבוק מערכת אקולוגית סגורה לא דורש טיפול במבצע לקוראי כפר סבא ניוז החל מ 50 ש"ח בלבד בחנות אליאור דגים ונוי ברחוב היצירה 10 רעננה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן