נוטעים את יער האקלים בכפר סבא

 כ-160 עצים חדשים ניטעו בשיתוף עם עמותת "יוזמת האנרגיה הטובה"

נטיעת עצים במסגרת תוכנית יער אקלים. צילומים: עיריית כפר סבא
נטיעת עצים במסגרת תוכנית יער אקלים. צילומים: עיריית כפר סבא

כ-160 עצים ניטעו ביום שישי האחרון בכפר סבא במסגרת נטיעות יער אקלים בשיתוף עמותת "יוזמת האנרגיה הטובה" וכחלק מזכיית העיר בקול קורא מטעם העמותה, שתרמה את העצים. 

אירועי הנטיעות התקיימו בשני שטחים בעיר, בשכונת גאולים ובשכונה הירוקה, לאחר שאלה אופיינו ונבחרו בהמלצת מחלקת גנים ונוף באגף חזות העיר.

השטחים הוכנו יום קודם לנטיעות, כולל חפירת הבורות ופריסת ההשקיה, על ידי צוותי העמותה ומתנדבים, עובדי מחלקת IT של חברת "נטפים", שגם תרמה את ציוד ההשקיה לפרויקט. 

בזכות שיתוף פעולה הדוק ופורה עם חברי הוועדים של שתי השכונות, הגיעו לנטיעות עשרות תושבים, אשר נטעו במשך מספר שעות עשרות עצים, ביניהן עצי זית, אלונים, אלות, חרוב, שיזף, שקד ועוד, שטופחו על ידי תלמידים על גג דיזנגוף סנטר – וכל זאת בליווי הסברים מרתקים על חשיבות העצים לאקלים כדור הארץ ועל תהליך הנטיעה הנכון. 

ראש העיר, רפי סער: "כפר סבא, המובילה את ערכי הקיימות בקרב הרשויות בישראל, הייתה הרשות הראשונה שזכתה בקול קורא זה, כהמשך ישיר לפעילות שלנו הכוללת נטיעת מאות עצים במרחב הציבורי מדי שנה. לא בכדי דורגה כפר סבא במקום הראשון בקרב הרשויות הגדולות בישראל, כעיר בה שיעור התושבים המרוצים מהשטחים הירוקים הוא הגבוה ביותר. נמשיך לפעול ולפתח שטחים ירוקים בעירנו, לשמור על הנוף האורבני ולשמור על סביבת האקלים שלנו".

פרויקט "יער האקלים" הוא פרויקט נטיעת עצים אחראית ואקולוגית, שמטרתו נטיעת כמות משמעותית של עצים כדרך להתמודדות עם משבר האקלים והעלייה בצפיפות האוכלוסייה במרחב העירוני בישראל. 

יש לציין, כי בהמשך יינטעו בשטחים אלה שיחים וצמחים, ביניהם צמחי תבלין ופרחי בר, כמו גם טיפוח העצים ושימורם.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן