נפטר דוד קליין נגיד בנק ישראל לשעבר

דוד קליין ז"ל, תושב כפר סבא היה נגיד בנק ישראל בשנים  2000-2005 הלוויתו  תתקיים היום 26.5.21 בשעה 15:00 בכפר סבא

קליין נולד בתל אביב. ב-1959 סיים תואר ראשון בהיסטוריה כללית ובכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, וב-1971 קיבל דוקטורט בכלכלה מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בוושינגטון.

בהמשך הצטרף קליין  למשרד האוצר ועבד באגף התקציבים כאחראי לתקציב משרד הדואר (כיום – משרד התקשורת). ,ובמהלך שנים אלו הוא הקים את צוות התכנון הרב-שנתי של תקציב המדינה, והיה אחראי לתקציב ושותף לצוות ההקמה של העיר ערד

בשנים 20002005 כיהן כנגיד השביעי של בנק ישראל. בתקופה בה שירת בבנק ישראל, ספטמבר 1987 עד ינואר 2005, תחילה כמנהל בכיר ואחר כך כנגיד, הוביל קליין ארבעה מהלכים אשר היקנו לבנק ישראל עצמאות תפעולית מלאה

מבנק ישראל נמסר כי: "נגיד בנק ישראל, הוועדה המוניטרית והמועצה המינהלית, חברי ההנהלה, וכלל עובדי הבנק וגמלאיו משתתפים בצערה של המשפחה ומרכינים ראש על מותו של ד"ר דוד קליין ז"ל, לשעבר נגיד בנק ישראל, אשר הלך אתמול בערב לעולמו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: 

אני מביע צער עמוק על פטירתו של נגיד בנק ישראל לשעבר, ד״ר דוד קליין ז״ל שהלך לעולמו. 

דוד הוביל רפורמות חשובות בבנק ישראל שהועילו לכלכלת ישראל. הערכתי מאוד את שיתוף הפעולה בינינו בתקופת כהונתי כשר אוצר. הוא תמיד היה ענייני, נעים הליכות וממוקד במשימה הגדולה שלמענה עבדנו – הפיכת ישראל לכלכלה חופשית. 

יהי זכרו ברוך.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. אורי טל הגב

    שהמשפחה לא תדע צער שבת שלום

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן