סדר לאומי(ת) חדש

חודשיים עברו מאז אחת העונות הכי משפילות בתולדות הפועל כפר סבא בליגת העל. עונה שבה נשרפו גשרים בין ההנהלה לשחקנים  ולאוהדים שתמיד יישארו.
כעת, כשהרוחות נרגעו, מנסים בהנהלת כפר סבא לשנות כיוון ונראה שעושים זאת בהצלחה. אז היכן טום שלח? מי הרכש שהגיע? הפועל כפר סבא 21/22 ערן אברהם עושה סדר.

הפועל כפר סבא חוזרים ללויטה בתקוה לחזור לליגת העל

הפועל כפר סבא ממשיכה לתרגל את הסגל לקראת עונת הליגה הלאומית שתתחיל בתחילת ספטמבר והאוהדים כרגיל בודקים מקרוב מה בדיוק ההנהלה עושה, איזה רכש היא מביאה ולאן היא מכוונת. אם לשפוט על פי משחקי גביע הטוטו נבנית קבוצה חזקה במושגים של ליגה לאומית, אבל מה שחשוב עוד יותר הוא שהמועדון החליט לקחת כיוון שונה כדי להפסיק את האנטי המוצדק של האוהדים נגדו.
שתי סיבות עיקריות היו לכעס האוהדים: לאחת קוראים יצחק שום – גדול שחקני המועדון, שמאז הפך לבעלים יצר סביבת עבודה מלחיצה וכמעט בלתי אפשרית. לא נחזור וננתח את ההתערבויות החוזרות ונשנות וקבלת החלטות המונעות מאגו בגודל אצטדיון לויטה.
הסיבה השנייה הייתה טום שלח. לאף אחד מהאוהדים לא היה דבר אישי נגדו ותאמינו לי שאם הוא היה שחקן ראוי הם היו מקבלים את הייחוס המשפחתי, אבל האוהדים הרגישו שמתריסים נגדם כשהוא משחק והכעסים שלהם נשמעו היטב במגרשים ובאתרים החברתיים. לא נחזור על כמות המגינים שנאלצו לעזוב ולהצליח בליגת העל, רק כדי ששלח ישחק, ולא נחזור על האלתורים המאולצים של קשרים ששיחקו כמגנים בהעדר מגן ימני נוסף בסגל, כששלח נעדר מסיבה כזו או אחרת.

עומר פדידה נפרד מהקבוצה

גורם במועדון מספר שהיום המצב שונה לחלוטין. עידן שום לקח על עצמו את המושכות ויצחק שום כמעט ולא נראה. נראה שקיימת הבנה שהאהבה המובנת של הסב לנכדו וההתערבויות המקצועיות שלו גורמות לאי שקט וכרגע נראה שלמאמן החדש והיסודי, אורי גוטמן, יש את כל השקט לעבוד. אם שקט זה ישמר לכפר סבא תהיה סביבת עבודה הרבה יותר שלווה ורגועה.

בגזרת טום שלח נמסר שהוא לא ימשיך במועדון וכנראה יצטרף לקבוצה קפריסאית שבן זוגה של אימו קשור אליה בדרך כזו או אחרת. לאוהדי כפר סבא לא תהיה בעיה אם שוב יסדרו לשלח עבודה, רק שהניסוי לא יהיה שוב על העצבים הגם כך רופפים שלהם.

הצוות המקצועי התחלף בכל הגזרות כשבראש הפירמידה יעמוד אורי גוטמן כמאמן הקבוצה. גולת הכותרת הוא גיל יצחק, חלוץ אימתני ברמה של ליגה לאומית והאיש שיצטרך להיות המוציא לפועל. מעבר ליצחק הוחתמו שחקנים מוכשרים ברמה של ליגה לאומית, חלקם שיחקו כבר תחת המאמן, דבר שלא יזיק לחיבור.
חוליית ההגנה נראית כטובה בליגה. ההחתמות של מתן פלד ואורי מגבו ביחד עם איתן רצון המוכשר, והשארתו של הקפטן, טל מכלוף, משלימים חוליית הגנה מצוינת. גם החזרה של דן עזריה משמעותית וחשובה. מי שמרשים עד כה הוא וליד "דודו" דרוויש, שמוציא לפועל בלא מעט מקרים בגביע הטוטו, אך נראה שהוא וגיל יצחק יזדקקו לחיזוק התקפי נוסף.
העזיבה של עומר פדידה השאירה בור מקצועי גדול ובמועדון יצטרכו להביא זרים שימלאו את החסר וישלימו את מה שנראה כסגל ישראלי ראוי וחזק לרמה של הליגה השנייה בישראל.



האם יחזרו האוהדים ליציע?

ומה בסך הכל אוהדי הפועל כפר סבא רוצים? תנו להם ניהול עם שאיפות עליה בליגה הלאומית והם מאושרים, תן להם מסע עליית ליגה והם מסופקים וגאים, ובשנים האחרונות הם חוו לא מעט חגיגות עלייה.
הבעיה מתחילה כשהבעלים לא מסוגל להעמיד קבוצה ראויה לליגת העל, נשאר עם שחקנים ברמה של ליגה שנייה ומצפה לניסים, ואו אז מתפשטת תוגת הירידה והנדנדה המפורסמת לא עוצרת. על פי השמועות נכנס גורם שמחזק את המועדון כלכלית, עדיין לא ברור באיזה תפקיד. מה שבטוח, לרמה הלאומית יש את הממון כדי לגבש סגל טוב.
אז עד שהקבוצה תחזור לליגת העל, דיה צרה לשעתה והליגה הלאומית היא בדרך כלל שעתה היפה של הפועל כפר סבא.
הביקורת שלי לאורך השנים כלפי ניהול המועדון תחת משפחת שום ידועה לכל והתבררה כמדויקת ברוב המקרים.
כעת, כשעושה רושם שבהנהלה הפנימו את הביקורות ומנסים לשנות ולהתנהל עם פחות אגו ונפוטיזם, מגיע לעוסקים במלאכה את הברכות והפירגון על שינוי הגישה. נקווה שהשינוי אמיתי, יחזיק לאורך זמן ויעלה את המועדון דרך המלך.


 

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. זהר הגב

    רק שתהיה קבוצה נורמאלית

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן