סכנה בגינה, כמעט אסון בראש השנה

עמוד הצללה שקרס בגינה ברחוב אורט בכפר סבא וריסק את המתקנים בגן חשף חשד לליקויי בטיחות משמעותיים מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא תפעל ככל שנדרש על מנת לשמור על בטיחות משתמשי המתקנים בגינות הציבוריות השונות."

סכנה בגינה, עמוד הצללה התמוטט מי אחראי על הבטיחות בכפר סבא? צילום:ARIEL GALIKO DMEDIA

הרעש החריג ממנו התעוררו השכנים שגרים בסמוך לגינת אורט התגלה בבוקר כעמוד מתכת כבד שקרס וריסק את המתקנים בגינה. ההתמוטטות שהסתיימה ללא נפגעים והותירה במקום הרס שנגמר רק בנזק לרכוש ללא נפגעים.

ההתמוטטות העלתה שורה של שאלות מטרידות וחשובות:

  • מה גרם להתמוטטות?
  • האם בדיקות הבטיחות השנתיות, בדקו את יציבות העמודים או רק את המתקנים?
  • מדוע לא מפורסמים דוחות הבדיקה השנתיים המלאים באתר השקיפות העירוני?
  • האם בעקבות הקריסה מתבצעת בדיקה של כל המתקנים העירוני?

הפעיל החברתי ערן ורנר חשף בעקבות ההתמוטטות כי באתר השקיפות מפורסמים רק אישורי הבטיחות ולא דוחות הבטיחות המלאים "בסוף 2018 נעשתה עבודת מטה רצינית בעיריית כפר סבא. בעקבותיה פורסמה באתר השקיפות העירונית דוחות הבטיחות של כל מוסדות החינוך ומבני הציבור בעיר. לפני שנתיים הפסיקו לפרסם אותם. למה ? השנה פרסמו רק את אישורי הבטיחות ואני דרשתי לפרסם גם את דוחות הבטיחות של מוסדות החינוך. דוחות הבדיקה של יתר המתקנים לרבות גני השעשועים כבר אינם מפורסמים לציבור באתר. מי שמזלזל בחשיבות הפרסום – איך נדע שלא מזלזל בחשיבות הבדיקות עצמם ?"

חברת המועצה ד"ר אוסנת ספורטה פנתה במכתב לראש העיר ובו כתבה "הואיל ובטיחות ילדינו מעל לכל, מבקשת כי בימים הקרובים תבוצע בדיקה מקיפה של מתקני המשחקים ברחבי העיר, בדגש על תקינות ובטיחות עמודי המתכת התומכים בהצללות וכלל האלמנטים המהווים חלק מהקונסטרוקציה ההיקפית של גני השעשועים, באם נדרש לאשר הסטת תקציב בין סעיפים, אין לי ספק כי ככל שתציג מקור תקציבי זמין, כל חברי מועצת העיר יתמכו בכך."

מעיריית כפר סבא נמסר: "בדיקת מתקני המשחקים מתבצעת באופן סדיר ושוטף בכל רחבי העיר ולאורך השנה כולה. לאור המקרה החריג שהתרחש בגן אורט, הונחו צוותי הבדיקות לבצע באופן מיידי בדיקות נוספות בגנים בעיר. עיריית כפר סבא תפעל ככל שנדרש על מנת לשמור על בטיחות משתמשי המתקנים בגינות הציבוריות השונות."

@dmedia.news

התמוטטות עמוד הצלחה בגן משחקים אורט בכפר סבא, האם היה רשלנות או מקרה #כפרסבא #בטיחות #עירייתכפרסבא @כפר סבא

♬ צליל מקורי - Dmedia.news רואים את החדשות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן