עיריית כפר סבא מצטיידת בטכנולוגיה מתקדמת במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה

עיריית כפר סבא מצטיידת בטכנולוגיה מתקדמת במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, והתקינה במשרדים מסננים טכנולוגיים המטהרים את האוויר מהווירוס

מערכת סינון אוויר בטכנולוגיה מתקדמת. צילום: "אורה אייר"
מערכת סינון אוויר בטכנולוגיה מתקדמת. צילום: "אורה אייר"

מסננים את האוויר מווירוסים ונושמים אוויר נקי: בימים אלה החלה התקנה של מסננים טכנולוגיים מתקדמים ייחודים במשרדי העירייה, המטהרים את האוויר. מדובר במסנני אוויר פרי פיתוח של הסטרט-אפ הישראלי "אורה אייר", המפיצים בסביבתם יונים חיוביים ושליליים, שמשמידים את המבנה החלבוני של התא המזיק ומנטרלים את פעולתו.


בבדיקה שנערכה בבית החולים "שיבא", התברר כי המתקן מצליח לצמצם את כמות החיידקים והווירוסים בשיעור של 99.97 אחוז, כך שגם במקרה שאדם חיובי לקורונה יסתובב במשרדים, הסיכון להידבקות קטן יותר.
האלגוריתם של מסנן האוויר של "אורה אייר" בוחן את הרכב האוויר המשתנה ואת החלקיקים שנישאים בו, ומשווה אותו לאיכות האוויר החיצונית באמצעות בינה מלאכותית. במקרה של חריגה במדדים ניתנת התרעה מיידית, כאשר אחת ל-25 דקות מתבצעת תחלופה מלאה של האוויר.


לדברי אביעד שניידרמן, מנכ"ל "אורה אייר" ומפתח המתקן, במשרדים עם עובדים רבים וכאלה שמקבלים קהל" קיים סיכון להידבקויות, במיוחד כעת עם חזרת המשק לפעילות. "באמצעות הפעולה המשולבת של מתקני הסינון, אנחנו מצליחים להפחית את הסיכון לרמה מזערית", הוא אומר.


יש לציין, כי המערכות של "אורה אייר" פועלות בהצלחה בבתי ספר, במסעדות, בחדרי כושר, במקומות בילוי, בספריות, בבתי כנסת, במשרדים ובאוטובוסים באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק. ההתקנה של מערכות אלה במשרדי עיריית כפר סבא היא הראשונה שבוצעה במשרדי רשות מקומית בישראל.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן