פורים שקט מנפצים

לקראת פורים יוצאת יחידת השיטור של עיריית כפר סבא במבצע אכיפה נגד השימוש בנפצים

יחידת השיטור העירונית. קרדיט: דוברות

בימים אלה פותחת עיריית כפר סבא במבצע אכיפה בהובלת נח חיימסון- מנהל יחידת השיטור העירוני בשילוב הרשות למניעת אלימות, המעיד על אפס סובלנות בטיפול בתופעת הנפצים, שכן היא טומנת בחובה סכנות כגון קטיעת אצבעות, גרימת כוויות קשות, פגיעה בעיניים עד כדי עיוורון, המאיימות על תושבי העיר. במסגרת מבצע האכיפה, תחלק יחידת השיטור למפרים קנסות על סך 730 ₪, לרבות לבני ובנות הנוער ולהוריהם.

בכל שנה לקראת חג הפורים, מתמלאים רחובות העיר בהדי נפצים המסכנים את תושבי העיר. הנפצים הם חומר נפץ מסוכן שגורם למפגעי סביבה ורעש חמורים, המאיימים בעיקר על שלוותם של האזרחים הוותיקים, הלומי קרב ובעלי חיים.

השבוע החלה יחידת השיטור העירונית את פעולות האכיפה בשכונות העיר. בעת זו בודקים גורמי המשטרה מספר כיוונים במישור המודיעיני ובשבוע הבא צפויים להתחיל חיפושים אחר נפצים וחזיזים האסורים לאחזקה ושימוש בקרב החשודים. העירייה קוראת לתושבים לקחת חלק במצע האכיפה ומזמינה אותם לפנות למוקד העירוני (106) על מנת לדווח על שימוש בנפצים.

יחידת השיטור העירונית. קרדיט: דוברות

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא: "מבצע האכיפה הוא חלק בלתי נפרד מהשמירה והטיפוח של איכות החיים בכפר סבא. תופעת הרעש המטריד והמבהיל מנפצים פוגעת באיכות חיי התושבים ומפריעה את מנוחתם. השנים הקודמות לימדו אותנו כי לא ניתן להסתפק בהסברה בלבד. האכיפה הגלויה, כמו גם הסמויה של יחידת האכיפה העירונית תמשיך להתגבר ככל שנתקרב לימי החג. למען ביטחון ילדינו ולמען מניעת פגיעה בתושבות ותושבי העיר- אני קורא לתושבי העיר לקחת חלק במאמץ העירוני ולהימנע מכל שימוש בנפצים".

דני הרוש, סגן ומ"מ ראה"ע, המחזיק בתיק הרשות למניעת התנהגויות סיכון ותיק הביטחון: "אנחנו לא אדישים למפגע המטריד שמפר את השקט בעיר. שילוב הכוחות של גורמי השיטור, הביטחון והפיקוח העירוניים מתבצע במקצועיות רבה, תוך שמירה על הסדר הציבורי, על הביטחון והבריאות של תושבות ותושבי העיר. המשטרה ויחידות האכיפה הביטחונית בעירייה ממשיכים בפעילות נרחבת למגר את תופעת הנפצים המסוכנת. אני מודה לצוותי השיטור, הפיקוח ולרשות למניעת אלימות סמים ואלכוהול על עבודתם החשובה בימים אלה".

אמיר קולמן, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק קהילה, צעירים ונוער: "אנו מצויים כבר שנתיים בתקופה מורכבת בה אנו מזהים עלייה בשיעמום והתנהגויות סיכוניות הקרב הנוער. כל זה ועוד מביא לתופעות שונות בהן משחק בנפצים כפי שאנו נתקלים בהן כעת. אני פונה אל כל בני הנוער וגם אלינו ההורים – אנא שימו לב לתופעות הללו. אנו עומדים לרשותכם לכל פניה וסיוע. אך לא נאפשר משחק בנפצים!
אני מודה לכל גורמי האכיפה, רכזי הנוער וכל העוסקים במלאכה", סיכם.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן