פותחים את אירועי ה-120 לעיר

עיריית כפר סבא נערכת בימים אלה לקראת אירועי ה-120 לעיר, שנוסדה בשנת 1903 כמושבה והוכרזה כעיר בשנת 1962, בעקבות הגידול באוכלוסייה.

12 הבתים הראשונים, בית הספר הראשון, סלילת רחוב השרון (ויצמן כיום), מבנה החאן. צילומים: ארכיון העיר

אירועי ה-120 של העיר ייפתחו במסגרת פסטיבל האורות שיתקיים במהלך חנוכה, בין התאריכים 19-20 בדצמבר במדרחוב ירושלים, ויכלול מיצגי אור מרהיבים, מופע אורות הפנינג ופעילויות לכל המשפחה.

במסגרת ההיערכות לאירועי ה-120 לעיר, פרסמה העירייה קול קורא למתן חסויות, במסגרתו מזמינה העירייה גופים וחברות להציע הצעות למתן חסויות לאירועים שיתקיימו לאורך כל השנה, לרווחת תושבות ותושבי העיר, כאשר את פרטי הקול הקורא ניתן לקבל באתר העירייה ולהגיש את ההצעות עד לתחילת חודש דצמבר.

יש לציין, כי בשלב הבא יפורסם קול קורא לאומניות ואומנים מקומיים, למען שילובם בפעילויות ברחבי העיר.

ההיסטוריה של כפר סבא, חלוצת היישובים היהודיים בשרון, החלה בשנת 1892, אז נרכשו אדמות המושבה על ידי קבוצת יזמים בראות יחיאל מיכל פינס וחתנו נח קרלינסקי, שרכשו שטח המשתרע על 7,000 דונם. בשנת 1903 נרכשו אדמות המושבה על ידי קבוצת איכרי פתח תקווה, שבניהם היו הראשונים ליישבה יחד עם חלוצי העלייה השנייה.

12 הבתים הראשונים, בית הספר הראשון, סלילת רחוב השרון (ויצמן כיום), מבנה החאן. צילומים: ארכיון העיר
12 הבתים הראשונים, בית הספר הראשון, סלילת רחוב השרון (ויצמן כיום), מבנה החאן. צילומים: ארכיון העיר

12 הבתים הראשונים של המושבה נבנו בשנת 1912 לאחר תקרית שידוע כ"חורבן הראשון של כפר סבא", במסגרתו פרצו ערבים למבנה החאן (המשמש כיום כבניין העירייה), בזזו אותו וזרעו הרס.

בשנת 1939 נערכו הבחירות הראשונות למועצה המקומית, כאשר כנשיא המועצה נבחר אברהם קרן והעיר המשיכה להתפתח. ב-1 באפריל 1962 קיבלה כפר סבא מעמד של עיר ומי שנבחר להיות ראש העירייה הראשון היה מרדכי סורקיס, ששימש כראש המועצה המקומית ב-11 השנים שקדמו להכרזה.

במהלך שנות ה-70 וה-80 הכפילה העיר את מספר תושביה, כ-80 אלף במספר והיום היא מונה למעלה מ-110 אלף תושבים.

ראש העיר, רפי סער: "שנת 2023 היא שנה מיוחדת ומרגשת עבור כל כפר-סבאי. כמי שנולד, גדל והתחנך בעיר, אני נפעם מדי יום לראות כיצד העיר גדלה, התפתחה והפכה למובילה בארץ בחינוך, בחדשנות, בקיימות ועוד, כאשר היא מהווה אף אבן שואבת לחברות הייטק ועסקים – המבקשים לקבוע את מושבם בעירנו. אני מזמין את כל תושבות ותושבי העיר להתעדכן באירועים השונים באתר העירייה ולהגיע לחגוג איתנו ועם כל קהילת כפר סבא את השנה המיוחדת הזו".
לקול קורא: https://www.kfar-saba.muni.il/bids/?id=232

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן