פיגועים פלילים בכפר סבא והדיון הציבורי על שם קצה של רחוב

בזמן שרבים בישיבת המועצה על שם קצה של רחוב, שוכחים את האלימות ברחובות שני מקרי ירי על בנייני מגורים בערב אחד, ירי לעבר בית פרטי בירוקה כפר סבא הצתת מספרה וזה רק בשבוע אחד

בית הקפה אדלה שנשרף צילום באדיבות ביקורת בונה

בזמן שבישיבת המועצה השבוע דנו בשם של בדל רחוב ותכניות בניה ותחבורה לעוד 20 שנים, לא דיברו על האלימות הפלילית ברחובות העיר. שני אירועי ירי בערב אחד, ירי על בניין בשכונה הירוקה , הצתת חנות ביוספטל וזה רק מה שפורסם על האלימות הפלילית השבוע ברחובות כפר סבא.

שרשרת אירועי האלימות הפלילית ברחובות כפר סבא המשיכה השבוע, אם חשבתם שנבחרי הציבור עצרו הכל על מנת לטפל בנושא תחשבו שוב. עשרות אירועי אלימות פלילית ברחובות כפר סבא, ירי חסר הבחנה על בנייני מגורים, הצתת חנויות הצתת כלי רכב, השלכת רימוני הלם, איתור מטעני חבלה. הכל בכפר סבא והכל פלילי. 

ישיבת המועצה השבוע המחישה את הניתוק, כאשר חוץ ממספר משפטים בהם התייחס ראש העיר למקרי האלימות הפלילית לא דנו בישיבת המועצה באלימות הפלילית. 

מה כן נדון? 

הפגנת תושבים נגד תוכנית תמ"ל 1088, הפכה לדיון בישיבת המועצה על מי מממן את המחאה, האם לתושבי צופית יש זכות להתערב בדיונים על עתיד כפר סבא.  שכל צד נאחז בעמדותיו, ראש העיר רפי סער מצד אחד בעמדה ברורה בעד המשך פיתוח תכניות הבניה העיר,  מול ביקורת על הפיתוח של התחבורה והאם תהיה הנחה אמיתית לתושבי כפר סבא.

הדיון האם יקרא בדל רחוב על שם לאה ושאול איזנברג תפס דקות ארוכות של דיון, ירי בשכונות 0 התיחסות.

על מה לא דיברו?

יום אחרי ישיבת המועצה ערב שכלל  2 אירועי ירי והצתת רכב. מוקדם יותר השבוע הוצתה מספרה במרכז דוד וזה בהמשך לעשרות אירועי הירי ההצתות השלכת רימוני הלם, איתור מטעני חבלה, מהחודשים האחרונים.

אירועי ליל חמישי

ערב שהתחיל ביריות על בניין מגורים ברחוב הנביאים בשכונת קפלן המשיך בירי גומלין והצתת רכב. וזה בערב אחד. 

הודעת המשטרה "המשטרה עצרה הלילה, במסגרת המאבק העיקש במחוללי פשיעה באזר השרון, תושב כפר סבא בחשד למעורבות בירי לעבר בית בעיר, הצתת רכב ואיומים חוקרי תחנת המשטרה בכפר סבא פתחו אמש בחקירה עם קבלת דיווח על ירי לעבר בית בעיר ורכב העולה באש שמקורו בהצתה. במהלך החקירה עלה כי הקורבן, תושב העיר, אוים זמן קצר קודם לכן ע"י החשוד. חוקרי התחנה ביצעו פעולות איתור מהירות ועצרו את החשוד, תושב העיר בשנות ה 40 לחייו.
בתום חקירתו החשוד נכלא ובהמשך היום יובא לדיון בבימ"ש ראשל"צ בבקשה להאריך את מעצרו."

מה שלא דווח זה על אירוע ירי נוסף ברחוב השומר בשכונה הירוקה, העובדה שהאירועים הסתיימו ללא נפגעים מנעה התייחסות של נבחרי הציבור בעיר לתופעה הקשה.

מה אפשר לעשות

המרחב הציבורי בכפר סבא הפך למרחב לא בטוח, עיריית כפר סבא ונבחרי הציבור בעיר חייבים לפעול על מנת לסיים את האלימות הפלילית בעיר. שמות המעורבים ידועים למשטרה האם יש תגבור משמעותי של כוחות בעיר לפי התוצאות כנראה שלא מספיק,  רפי סער זה במרחב שלך ובטחון התושבים באחריותך, פסטיבלים חינוך ותשתיות זה חשוב. הביטחון היומיומי חשוב לא פחות.

 

הפגנת תושבים נגד תכנית תמ"ל 1088 צילום: כפר סבא ניוז

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן