קופסת הזיכרון של תושב כפר סבא

מעמד לנר נשמה בעיצובו של האמן עופר שמש יימכר במהלך הטיסות של אל על  – הרווחים קודש לרווחת ניצולי שואה

לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ב, אל על חברה לקרן לרווחת נפגעי השואה, עמותה אשר פועלת למען ניצולי שואה בישראל ומסייעת להם לשפר את איכות חייהם ולהזדקן בכבוד, ומציעה למכירה בדיוטי פרי במטוסים מעמד ייחודי לנר נשמה, כאשר הרווחים ממכירתו יועברו כתרומה לעמותה.

המעמד הייחודי עוצב על-ידי האמן עופר שמש, מעצב גרפי ישראלי היוצר במשך 30 שנה אמנות המשקפת את תפיסתו האישית על הנפש הישראלית-יהודית בחיפושה אחר זהות ועצמאות. שמותיהם של כל 56 מחנות הריכוז וההשמדה נוכחים בפסל – מעמד לנר נשמה. לדברי האמן: "כיום, חלקם מוכרים יותר, אחרים הרבה פחות יחד עם זה, לכל שם נתתי מקום, עיצוב ומשקל זהה כי כל אחד מהם בעל משמעות מעצבת חיים וקובעת מוות למי שהיו שם ושרדו, למי שהיו שם ועדותם נותרה אילמת, לבני המשפחות, לכולנו. איחוד השמות יוצר אנדרטה של שייכות, של היחיד בתוך הקולקטיב, סיפורו של כל אחד בתוך ספר ההיסטוריה היהודית והאנושית. התייחסותי לכל מחנה כאל אובייקט גראפי בעל נוכחות זהה".

התמונה להמחשה בלבד

הקרן לרווחת נפגעי השואה הוקמה לפני 28 שנים על-ידי ניצולי שואה, כדי לאפשר להם לשפר את איכות חייהם ולהזדקן בכבוד. לאורך השנים פיתחה הקרן, כעמותה הגדולה בתחומה, כלים רלוונטיים ותוכניות המותאמות לצרכי הניצולים וצברה ניסיון רב בהפעלתם. הקרן מפעילה, במימון הרשות לזכויות ניצולי השואה וועידת התביעות, את אפיקי הסיעוד ולצידם מעטפת שירותי סיוע נוספים הניתנים לניצולים ללא עלות, כגון: שירות סוציאלי פרטני לניצולים עריריים, מימון שירות לחצני מצוקה, התאמות והנגשות סיעודיות בבתים של ניצולי שואה, חלוקת חבילות מזון, סיוע כספי מיידי לרכישת ציוד רפואי ופרה-רפואי, טיפולי שיניים ותרופות מחוץ לסל הבריאות, תשלום חובות, רכישת מכשירי חשמל וריהוט בסיסי לבית, בדיקת אופטומטריסט והתאמת משקפי ראיה, ועוד.

כחלק מהמאמץ להפגת בדידותם של ניצולי השואה, הקרן מפעילה מערך התנדבות בפריסה ארצית רחבה המבוסס על למעלה מ-3,000 מתנדבים, המקיימים קשר חברתי קבוע עם הניצולים ומבקרים אותם בבתיהם אחת לשבוע, זאת בנוסף לקיום פעילויות ואירועים חברתיים קבוצתיים.

המעמד הייחודי יימכר בעלות של 36 דולרים בלבד במהלך טיסות אל על בעגלת הדיוטי פרי עד יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שיצוין ביום חמישי 28.4.22. הרווחים ייתרמו כאמור לקרן, לשיפור רווחתם של ניצולי השואה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן