קיימות בילקוט בכל צהרוני בתי הספר בכפר סבא

ילדי הצהרונים בכפר סבא יעברו להזנה בכלים רב פעמיים, השימוש בכלים חד פעמיים יופסק

מדברים מקומי עם אתי בוים יו"ר הנהגת ההורים

עיריית כפר סבא מרחיבה בימים אלה את פרויקט "קיימות בילקוט", אשר הושק לפני כשנה וחצי בשני בתי ספר רמז ושמעון פרס וזכה להצלחה, במסגרתו עברו מספר מצהרוני בתי הספר בעיר לשימוש בכלים רב פעמיים בהגשת ארוחת הצהריים.

מטרת המיזם שמובילים החברה לתרבות הפנאי בשיתוף אגף קיימות וחדשנות בעירייה, הוא להוציא את השימוש בכלים חד פעמיים מכלל הצהרונים בבתי הספר. רכזי הצוות החינוכי בשיתוף הנהגת ההורים העירונית, רכשו לכל ילדה וילד צלחת אוכל עם מכסה וסכו”ם קשיח אשר עומדים בכל התקנים המחמירים: מתאימות להגשת אוכל חם ולניקוי במדיח הכלים. החלוקה בצהרוני בתי הספר והחלה השבוע ותמשך גם במהלך שבוע הבא בשבוע הבא.

ראש העיר רפי סער, שהצטרף היום (יום ב) לחלוקה בבית ספר לאה גולדברג, מסר: "שימוש בר קיימא בכלי אוכל הוא עוד צעד לכיוון הגשמת חזון העיר הירוקה לה אנו מחויבים. אני מברך על יישומו של פרויקט קיימות בילקוט בכלל מסגרות הצהרונים בבתי הספר כבר בשנת הלימודים הנוכחית. אם כל אחד יעשה מאמץ קטן, נוכל לפתור בעיה גדולה מאד".

יושבי הראש של הנהגת ההורים העירונית אתי בוים וסער ורדי מסרו "הנהגת ההורים ביקשה כבר לפני שנתיים לקדם את השימוש בכלים רב פעמיים ויחד עם החברה לתרבות דאגה לקיים פיילוט שהופסק עם פרוץ משבר הקורונה. בחודשים האחרונים דרשנו לקדם את הנושא בשנית היות וכמות הפלסטיק בכלים החד פעמיים הרסנית לכדור הארץ ועלינו לעשות מהפך ולשנות את ההרגלים כחברה. אנו מאמינים שיהיה צורך בתקופת הסתגלות ואולי אף בהתאמת הכלים בהמשך אך חייבים היום לעשות הכל כדי להפחית את הצריכה המיותרת של כלים חד פעמיים. אנו מודים לכל ההורים שסיעו לנו לקדם נושא זה."

על פי הערכת העירייה, הרחבת המיזם לכלל צהרוני בתי הספר תביא להפסקת השימוש ב 550 אלף יחידות של כלים חד פעמיים בשנה, לחיסכון כספי בהתחשב בהעלאת המס הממשלתית על כלים חד פעמיים וגם לשמירה על בריאות הילדים. יוזמה זו מצטרפת לפרויקט הסבת כלל גני הילדים, אשר יצאה לפועל לפני מס' שנים בעיר, לשימוש בכלים רב פעמיים בכלי הגשת המזון ובכלי הסועד.

כדי לתמוך במהלך, בתקופה הקרובה יערכו מדריכי הצהרון לילדים שיעורים בנושא איכות הסביבה, חשיבות המחזור והנזק שהפלסטיק מסב לסביבה .בכדי שההטמעה תצליח, הכל ייעשה בשיתוף פעולה עם ההורים, שיסייעו לילדות ולילדים בכל יום לשטוף את הקופסה והסכו”ם ולשלוח אותם נקיים ביום המחרת.

רפי סער צעד בהגשמת חזון העיר הירוקה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן