"ראש העיר התקרנף"

כך טוענת חברת המועצה פליאה קטנר בעקבות ביטול מפגש בין המשפחות השכולות בעיר כפר סבא. הכנס שהיה אמור להיערך ביום שני בוטל על ידי העירייה בשל המתיחות הביטחונית 

פליאה קטנר "יו"ר סיעת מרץ הסכמה עם תנאים. צילום: סווטה בוטקו

 כנס הידברות בין משפחות שכולות פלסטיניות ויהודיות שהיה אמור להתקיים בכפר סבא בוטל. לטענת פעילי הפורום המשפחות השכולות, מדובר בהחלטה שגויה. "במקום לדבר ולהגיע למסלול של פיוס, בוחרים בדרך של נקמה תביא עוד ועוד עימותים וקורבנות", אומר יובל רחמים פעיל בפורום ששכל את אביו  במלחמת ששת הימים.

יובל רחמים: "אנשים טועים לחשוב כי עצם הכנס הוא ביזוי משפחות השכול, אלא שהפך הוא הדבר, אנחנו באים לכבד את זכר הנופלים ולדאוג שלא יהיו נופלים נוספים וכל השאר הוא דיס אינפורמציה. אני לא מבין למה עד לאחרונה זה היה בסדר שנופיע ופתאום זה נהפך לעניין פסול. זה התחיל מבית הספר גלילי אליו היינו אמורים להגיע – והמנהלת התחרטה ברגע האחרון. אני מקווה שאנשים יתעשתו ולא יפעלו מתוך פחד".

חברת המועצה פליאה קטנר (מרצ) אומרת כי" המקום הכי חם בגיהינום שמור למי שבתקופה של משבר מוסרי שומר על הניטרליות שלו – ואני לא מוכנה להיות ניטרלית דווקא בגלל שאנחנו בתקופה רגישה".

לדבריה, לא מדובר באירוע שלום אלא בהידברות. "רגע להקשיב לאחר, רגע ששני הצדדים לוקחים בו חלק. והקשבה והידברות הן הפתרון לכל סכסוך באשר הוא". אומרת קטנר שעוקצת את ראש העיר, רפי סער. "ראש העיר מתקרנף. מצד אחד, הוא מציג את עצמו כתומך שמאל ומצד שני מבטל אירוע חשוב כזה". 

סגן ראש העיר אורן כהן: ״אני לא מעורב במה שקרה, בגדול אני יכול לומר שאני בעד הידברות ושלום״. 

האם כפר סבא הופכת לימנית?

״ תושבי כפר סבא דוגלים בפלורליזם וסובלנות״. 

מה דעתך על ביטול הארוע?

״אני יכול לומר רק את דעתי – אני במקומם הייתי שוכר אולם ומקיים בו ארוע על פי מצפוני והשקפתי״.

מעיריית כפר סבא נמסר: "בשל ההסלמה הביטחונית שחלה בתקופה האחרונה, בשלב זה הוחלט כי האירוע לא יתקיים".

אורן כהן
אורן כהן: " תושבי כפר סבא דוגלים בפלורליזם"

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן