ראש העיר כפר סבא בקריאה לממשלת ישראל: הכירו במקצוע הסייעת כעבודה מועדפת

מצוקת כח האדם בקרב סייעות ומשלבות בגני הילדים ברחבי הארץ ממשיכה לאתגר את הרשויות המקומיות. על פי הנתונים: בכפר סבא חסרות היום כ-60 סייעות בגני הילדים, ועל פי פרסומים בהרצליה המחסור נעמד על כ-150, וברמת גן 24 גני ילדים לא נפתחו על רקע מחסור בגננות וסייעות. ברעננה פורסם כי בשל מחסור בסייעות, הורים נקראו לאסוף את ילדיהם מוקדם יותר בהתראה קצרה

בעקבות משבר הסייעות, פנה ראש העיר כפר סבא, רפי סער אל שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון; שרת הפנים, איילת שקד ושר העבודה והרווחה, מאיר כהן בדרישה להכיר במקצוע הסייעת כעבודה מועדפת – פתרון אשר יגביר את אטרקטיביות המקצוע ויסייע לרשויות לגייס כוח אדם איכותי.

"אני פונה אליך בכאב לאור מצוקה קשה עימה מתמודדות הרשויות המקומיות ברחבי הארץ. סוגיית היעדר כח אדם בתחום הסייעות בגני הילדים מוכרת מזה תקופה ארוכה, מידי שנה שאנו ברשויות המקומיות עושים מאמצים כבירים על מנת לגייס אל שורותינו צוותים שייקחו חלק במערך גני הילדים, הן במסגרות הבוקר והן בצהרונים", כך כתב ראש העיר. "מחסור זה נובע בין היתר בשל תנאי התעסוקה המוכתבים לנו מהממשלה ואשר אינם מספיק אטרקטיביים – תנאים אשר כובלים את ידינו בגיוס סייעות ומשלבות.

"יחד עם זאת, בשבועות האחרונים מצוקת כוח האדם התגברה עד לכדי מצב בלתי אפשרי, בין היתר בשל נגיף הקורונה וחשיפת תלמידים למאומת. בשל כך, אנו מתמודדים עם מחסור לא סביר בכוח אדם, שלא מאפשר לנו להעניק לתושבינו את השירות לו הם ראויים. מחויבותן של נשות הצוות בגני הילדים למשפחתן, כאשר נאלצות להיכנס לבידוד יחד עם ילדיהן, היא כמובן טבעית ומובנית. יחד עם זאת מציאות זו מובילה להיעדרויות תכופות מהעבודה ובשל כך, מחייבת אותנו למצוא פתרון לאותו ואקום שנוצר בגני הילדים ברחבי העיר.

"אנו מחויבים לתושבינו במציאת פתרון ראוי. לכן, אני מפציר בך להחיל באופן מידי הכרה במקצוע הסייעת כעבודה מועדפת לחיילים וחיילות משוחררים. אני סבור כי פתרון זה יאפשר להרחיב משמעותית את מכסת העובדים והעובדות בתחום זה, יאפשר לנו לגייס צעירים וצעירות איכותיים לעבודה עם משמעות, ויהווה פתרון מיטבי עבור ילדי ישראל".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן