רעש מטריד

החזרה לשגרת טיסות ושינוי נתיבי הנחיתה החזיר לכפר סבא את רעש המטוסים בעיקר מעל השכונות המזרחיות של העיר, מי אחראי והאם ניתן  היה למנוע את לצמצם את מפגעי הרעש? המאבק על מטרדי רעש המטוסים עולה שלב

רעש מטוסים מטריד צילום:Philip Myrtorp

בהמשך למטרדי רעש המטוסים בשכונות המזרחיות לעיר, החליטה עיריית כפר סבא על החרפת המאבק המשפטי, שינוי מסלול נחיתת מטוסים מעל אזור השרון, הביא בשבועות האחרונים  להגברת מפגעי הרעש בעיקר מעל השכונות המזרחיות של כפר סבא וחלק מישובי דרום השרון.

 בעקבות כך, נערכה השבוע (7.6) פגישת חירום בהשתתפות ראש העיר, רפי סער; סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין; נציגות המחלקה המשפטית בעירייה ועו"ד אבנר ירקוני, המייצג את העירייה במסגרת המאבק המשפטי.

 בפגישה הוחלט כצעד ראשון, על מהלך למדידת עוצמת הרעש המופק מהמטוסים מעל שמי העיר בשעות הבוקר והלילה, לצורך המשך המאבק. בנוסף, שלח (8.6) ראש העיר מכתב בהול ליואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית, בדרישה לעצור לאלתר את הפיילוט ההרסני.

 במכתבו הלין ראש העיר על כך, שהפיילוט המדובר נעשה באופן חד צדדי וללא שיתוף או ידוע הרשויות המקומיות בסביבה ודרש לבטלו לאלתר. "מדובר בפגיעה קשה באיכות חייהם של תושבי כפר סבא וביכולתם לנהל את שגרת יומם, במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב המאוחרות, אך גם לאורך היום. לא ברורה הסיבה להחלטה תמוהה זו, מה עוד שממידע שהגיע לידינו עולה שמדובר בפנייה חדה שאינה מקובלת בעולם התעופה והופכת את הנחיתות למסובכות יותר", עוד נכתב. "לנוכח הפגיעה הקשה בתושבי כפר סבא, אבקש להפסיק את הפיילוט באופן מידי. כולי תקווה כי בקשה זו תענה בחיוב ולא נדרש לצעדים נוספים".

ראש העיר, רפי סער: "אין ולא תהיה שום הצדקה לפגיעה הבלתי נסבלת באיכות חיי תושבי כפר סבא וישובים נוספים בסביבתה. בידי רשות התעופה האזרחית האחראית לשמור על איזון בין זכויות הטיסה בשמי ישראל ובין זכויותיהם של אזרחי המדינה. אנו דורשים מהרשות וממשלת ישראל לעצור לאלתר את הפגיעה הלא מידתית בחיי תושבי העיר, ולהסיט את תוואי המטוסים לאזורים שלא ייצרו פגיעה שכזו בחיי תושבים. אנו נוביל את המאבק הציבורי בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו – עד להשבת השקט והסדר הטוב בעיר".

רפי סער
רפי סער " לא תהיה שום הצדקה לפגיעה באיכות חיי תושבי כפר סבא "

בתוך כך, טיסות עוברות בסמוך לכפר סבא בשגרה ולאורך שנים, ולעתים חוצות את שמי העיר. לפני כשנתיים הגישה עיריית כפר סבא יחד עם 19 ישובים נוספים עתירה לבג"ץ כנגד משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית, על מנת שיקבעו מגבלות רעש לנחיתת מטוסים בנתב"ג בכלל, ובלילה בפרט. כיום אין כל מגבלה לרעש מטוסים בנחיתה בנתב"ג.

בתגובה לפניה הפיצה רשות שדות התעופה מכתב המתאר את הנסיבות שהובילו לשינוי נתיבי הנחיתה, לטענת רשות שדות התעופה המהלך הוא פיילוט לבחינת הנתיבים החדשים כאשר חלק ממטרות הפיילוט הן לבחון חלוקה של עומסי הרעש בין הישובים באיזור. כמו כן עולה ממכתבה של הרשות כי כל הגורמים עודכנו בעוד מועד על השינוי.

 

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. אורלי הגב

    זה סיוט שלא יאמן, מעל הראש ממש עוברים בגובה נמוך מטוסי ענק ברעש מחריש אוזניים ביום ובלילה .
    מה הטעם לבדוק את עוצמת הרעש אם אין תקן מגביל? מי יוכיח ועל סמך מה אם זה מרעיש סביר או לא?
    לפיילוט הזה יש תאריך סיום ? מתי ?
    מזמינה את ראש העיר וצוותו פשוט להקשיב אצלי בבית .
    צרפתי סרטונים בקבוצה הייעודית אפשר להאזין.
    בחרתי לגור במזרח העיר באזור שקט טובל בירוק , נהיה כאן גהנום .

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן