שבוע הבטיחות בדרכים יצוין בכפר סבא בפעילויות שיתקיימו במוסדות החינוך בעיר

שבוע הבטיחות בדרכים הארצי יצוין השנה בשבוע שבין 17-13 בנובמבר 2022, י"ט- כ"ג בחשוון תשפ"ג

פעילות הסברה לתלמידים ופעילות הדרכה לכל המשפחה בנושא בטיחות בדרכים. צילומים: עיריית כפר סבא

שבוע זה שם לו למטרה להעלות את המודעות הציבורית לנושא הבטיחות בדרכים בישראל, תוך מתן דגש על הצורך בלקיחת אחריות אישית, בשותפות פעילה במאבק בתאונות הדרכים ובשינוי תרבות הנהיגה. כל זאת על מנת להעמיק את מחויבותם של הציבור ומקבלי החלטות בממשלה ובכנסת, לקידום הבטיחות והסובלנות בדרך.

עיריית כפר סבא, באמצעות אגף הביטחון והרשות העירונית לבטיחות בדרכים, מציעה שלל פעילויות, מיזמים, הדרכות, הרצאות, פרויקטים והשתלבות באירועים עירוניים – על מנת לתת את הכלים להעלות את המודעות בקרב תושבות ותושבי העיר ולפעול בצורה אסטרטגית בהטמעת הנושא בקרב תלמידות ותלמידי מוסדות החינוך בעיר – שכן הם דור העתיד שיגדל לסובלנות ולתרבות אחרת בדרכים.

מאז נפתחה שנת תשפ"ג, פעלה הרשות העירונית לבטיחות בדרכים במספר לא מבוטל של פעילויות קהילתיות, אירועים עירוניים ובכל מוסדות החינוך – לתגבור פעילויות בנושא רכיבה בטוחה, בהתאם לשכבות גיל.
בנוסף, באמצעות משרד החינוך, קיבלו רכזי הזה"ב במוסדות החינוך חומרים דיגיטליים לפעילויות רבות ומגוונות בנושא רכיבה בטוחה וחבישת קסדה. כמו כן, החלו תלמידות ותלמידי שכבות כיתות י' בכל התיכונים בעיר בלימודי חינוך תעבורתי – שבסופם ייבחנו במבחן תאוריה מאושר לנהיגה.

במסגרת שבוע הבטיחות, יוצאת העירייה בקמפיין בטיחות בדרכים, לרבות הסברה בנושא רכיבה בטוחה על אופניים וקורקינטים חשמליים, בדגש על חשיבות חבישת קסדה ושמירה על חוקי התנועה, בעיקר בקרב תלמידות ותלמידי התיכונים.
בנוסף, מקיימת הרשות העירונית לבטיחות בדרכים פעילות אכיפה, הכוללת הסברה ואזהרה לכל העסקים המעסיקים שליחים ובקרב השליחים עצמם, כאשר ניתן לקבל פרטים נוספים באתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים – לרבות סרטוני הדגמה, הדרכה לרכיבה בטוחה, מאגר שאלות ותשובות למבחן עיוני ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים ועוד.

ראש העיר, רפי סער: "העיר כפר סבא שמה לה למטרה למזער עד כמה שניתן את הנפגעים בתאונות דרכים, ולכן אנו פועלים במרץ להרחבת סמכויות לאכיפה ומבצעים פעילות הסברה נרחבת. תרבות הנהיגה והרכיבה היא חלק מהחינוך לחיים בריאים שאנו מעניקים לילדינו, במסגרת המאבק בתאונות הדרכים ושמירה על בטיחות כלל תושבות ותושבי העיר".

מנהלת הרשות העירונית לבטיחות בדרכים, סיגל שטרית: "בנוסף לפעילויות ההסברה והאכיפה שאנו מבצעים באופן שוטף במוסדות החינוך ובעיר, ובאופן מוגבר בשבוע הזהירות בדרכים, הרשות העירונית לבטיחות בדרכים מוכרת קסדות במימון מסובסד לכל בנות ובני הנוער בכפר סבא בתוך מסגרות החינוך, לתושבים במשרדי הרשות, ולשליחים. מניעת תאונות דרכים היא שליחות של כולנו, במטרה להציל חיים ולהקטין את שיעור הנפגעים בתאונות".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן