שובו של הטייס האוטומטי

מועצת העיר כפר סבא התכנסה הערב לישיבה שלא מן המניין לאישור צו הארנונה לשנת 2022 אושרה העלאת תעריף הארנונה ב1.92 אחוז החל מ 1.1.2022

אושרה עליית הארנונה בכפר סבא

מועצת העיר כפר סבא אישרה הערב את צו הארנונה לשנת 2022. צו הארנונה המתעדכן מידי שנה בידי משרד הפנים, מורכב ממחצית מדד השכר הציבורי וממחצית ממדד המחירים לצרכן. סה"כ עדכון תעריף הארנונה לשנת 2022 הנו 1.92%.

רפי סער, ראש העיר: "כפר סבא מצויה בתקופה מורכבת ורגישה מבחינה כלכלית, הן בהתמודדות הפיננסית של כל תושב לאחר מעל שנה של סגרים וקיפאון כלכלי, והן מבחינת הקופה הציבורית. שנת הקורונה חייבה אותנו לשורה של צמצומים משמעותיים, על מנת לעמוד בהשלכותיה הכלכליות של התקופה. יחד עם זאת, מועצת העיר ברשותי קיבלה הערב החלטה אחראית ומקצועית, לחיזוק הכלכלה העירונית ותזרים הכנסותיה, תוך סירוב לייצר הכבדה כלשהי על תושבי העיר. ניצבים בפנינו עוד אתגרים רבים, ונמשיך לפעול בנחישות למען כלל תושבות ותושבי כפר סבא ורווחתם".

מעיריית כפר סבא נמסר "במסגרת צו הארנונה החליטה מועצת העיר, בהמלצת ועדת הכספים, על הפחתת שיעור הארנונה למספרות מקומיות כמו כן, הצביעה מועצת העיר על הפחתת תעריף הארנונה למבנים מסחריים גדולים – נכסים מעל 10 אלף מ"ר, וכן משרדים מעל 7 אלף מ"ר. החלטה זו התקבלה כחלק מתוכנית אסטרטגית לחיזוק האטרקטיביות של העיר כפר סבא עבור חברות גדולות, וכן על מנת לעודד מפעלים וחברות אלה להשתקע בעיר כפר סבא. חשוב להדגיש כי השינויים כפופים לאישור משרד הפנים.

בנוסף, מבקשת העירייה להעלות את תעריף הארנונה עבור קרקע תפוסה לתחנות דלק ומפעלי בטון (שטח פתוח בשימוש תחנת דלק), קרקע תפוסה לעסקים, וקרקע למכירת מכוניות חדשות וישנות. זאת על מנת להשוות את תעריף הארנונה העירוני לתעריף המקובל לתעריף הממוצע ברשויות מקומיות ברחבי הארץ.

בנוסף, יש לציין כי הנחות הארנונה המוקנות בידי העירייה נשמרות. בין התושבים אשר זכאים להנחה בתעריף הארנונה: תושבים ותיקים, הורה עצמאי (חד הורי), משפחות שכולות, אנשים עם מוגבלויות, חיילים, משרתי מילואים ועוד."

חברת המועצה הדר לביא מסרה בשם האופוזיציה " ראש העיר הכניס אותנו לגירעונות והגדיל את החוב העירוני בעשרות מיליוני שקלים. אנחנו חוזרים ודורשים בניית תכנית התייעלות ולא התנהלות אוטומטית שלא תביא אותנו לשום מקום"

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן