שום כלום: כפר סבא ירדה רשמית ללאומית אחרי הפסד 1:0 לנתניה

נוכחות דלילה ביציעים ויכולת חלשה על הדשא סימנו את סוף דרכה הרשמי של הקבוצה בליגה הבכירה הרבה לפני השריקה האחרונה. פרייטר כבש בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, ובסיום נפרדו השחקנים ממעט האוהדים שטרחו להגיע למשחק

ירדן בן מנשה, מחזיר כדורים עם עתיד גדול בכדורגל

כרבע שעה לפני שריקת הפתיחה הערב (שבת) בין הפועל כפר סבא למכבי נתניה, ספק אם כל הנוכחים בסביבת אצטדיון המושבה בפתח תקוה ידעו על קיומו של המשחק. "אתה כפר סבא או נתניה?", שאל בחצי חיוך אחד מאנשי האבטחה נהג תועה, שענה בטון מתנצל שהוא מחפש מסעדה סמוכה. המצב לא נראה טוב יותר ביציע ה"ירוק", עם 30 אמיצים שקטים במיוחד ששידרו עוד לפני עליית השחקנים שהם עם הירידה כבר השלימו.

היחידה שסירבה להשלים עם רוע הגזירה הייתה אמו של חלוץ הרכש טימותי מוזי. לאחר שליוותה את בנה גם לסכנין, התמקמה האם במרומי היציע מצוידת בוובזלה רועשת שהזכירה נשכחות מהמונדיאל בדרום אפריקה לפני למעלה מעשור. לאט לאט החלו אוהדים נוספים לזרום בעצלתיים, כ-120 ירוקים בסך הכל. הם עדיין היו מיעוט לעומת הצהובים ביציע הסמוך, שהתגרו בקריאות "יאללה לאומית".

האוהדים כבר נפרדו מהקבוצה

אז כדורגל לא ממש היה, אבל רעשי רקע דווקא כן. "עומר, שחקו בשבילנו, לא בשביל שום", צרחו מהיציע לעבר פדידה שהגיע להודות לבודדים שבאו להיפרד. "תרדו בכבוד". לאחד מאוהדי הדור הצעיר הספיקה דקה וחצי כדי להחליט שלבן חיון אין מושג ולהביע את דעתו בקולניות. כמה חבר'ה ביציע נחלצו לעזרתו של השחקן הצעיר בטענה שהוא לא משחק בתפקידו הטבעי. "שיגיד להם שהוא לא רוצה לשחק בעמדה הזו", חתם הצעיר את הדיון העקר. אפשר להמשיך.

עומר פדידה נפרד מהקבוצה

עשרים דקות לקח לכדור להגיע לאזור השער לראשונה, וגם אז הייתה זו נתניה. מטוס הסילון בשמיים היה מעניין בהרבה מהנעשה על כר הדשא. האירוע הכי מעניין התרחש דווקא מחוץ לקווים, כשפעולת בזק של מחזיר הכדורים ירדן בן מנשה, תלמיד כתה ז' מהוד השרון, אפשרה לכפר סבא להוציא אאוט מהיר ולייצר חצי מצב, בסיומו נכנס דווקא פדידה לשער, אבל הכדור לא.  

האוהד הוותיק רונן יום טוב ראה את הנולד כשתפס את הראש בזמן הנפת השלט ל-3 דקות תוספת זמן במחצית הראשונה. רגע לפני השריקה הבינו כולם למה. גבי קניקובסקי סובב בחצי גובה מימין וקוואן פרייטר נגח בזינוק פנימה, 0:1 נתניה.

הרמה הנמוכה נמשכה גם במחצית השנייה, כשנתניה המשיכה להשתשע במרכז השדה, שכן היא יצאה לפגרה כבר מזמן. מנגד, כפר סבא לא הטרידה את השוער האורח רז כרמי, למעט שער של קיזיטו שנפסל בגלל נבדל. מה בכל זאת קרה? עומר לקאו יזם דאבל פס עם השופט ניב שטייף, בנו של שופט העבר והאחראי על מערכת ה-VAR באיגוד השופטים, שמוליק, ולקראת הסיום בן מנשה עצר כדור באוויר שלא היה מבייש גדולים ממנו. "רק באתי לראות משחק כדורגל", ענה בחיוך כשנשאל על יכולותיו עם הכדור. לכפר סבא, ביכולת הנוכחית, הוא בטוח יכול היה לעזור ובכל מקרה נבחר על ידי מערכת "כפר סבא ניוז" למצטיין בשדה מבלי לשחק.

שריקת הסיום של שטייף קבעה את מה שכבר היה ידוע תקופה ארוכה, וכפר סבא נפרדה מליגת העל מבלי לחכות אפילו לתוצאת המשחק של הפועל תל אביב מאוחר יותר. כמה בודדים החליקו ידיים עם השחקנים, עודדו אותם ונפרדו במחיאות כפיים ובפנים חתומות. בעונת קורונה בה קבוצות קטנות דוגמת אשדוד וקריית שמונה הרימו ראש, המועדון של יצחק שום יורד בבושת פנים ללאומית, אחרי רכבת מאמנים חסרת תכלית ותקרית מכוערת בין עידן שום לבן רייכרט, שהוציאו החוצה את הכביסה המלוכלכת ולא הוסיפו כבוד לאיש.

לא בטוח אם ומתי תחזור כפר סבא לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי, אבל כך או אחרת, אם אתה חובב ספורט תושב העיר ותר אחר גאווה והצלחות, מומלץ בחום להתיידד עם מועדון הכדורעף

להתראות בליגה הלאומית צילום: ירדי עואמי

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן