שלום ירוק

. "גגות ירוקים" הינו פרויקט שמוביל מרכז פרס לשלום ולחדשנות, יחד עם החברה הכלכלית של עיריית כפר סבא, החברה הכלכלית של עיריית כפר קאסם, ובמימון USAID

כ-300 תלמידים ותלמידות משכבה ז' מכפר סבא  ומכפר קאסם ומדריכים משכבת י', התכנסו ביער חורשים לפעילות משותפת ראשונה

מטרת הפרויקט לקדם חיים משותפים והבנה הדדית בין יהודים לערבים באמצעות חינוך לשלום ולקיימות. הפרויקט מחבר בין תלמידי תיכון, תלמידי חטיבה, אנשי חינוך ובתי ספר מכל המגזרים. 

300 התלמידים התכנסו למפגש משותף ראשון פנים מול פנים, ביער חורשים ועברו פעילות משותפת בנושא קיימות דרך שיח חינוכי לשלום, שבירת סטריאוטיפים, והתמודדות עם חששות ופחדים. 

רפי סער, ראש העיר: "פרויקט גגות ירוקים משלב שני ערכים חשובים שמאפיינים את כפר סבא – החתירה לסביבה ירוקה וכבוד הדדי. הפרויקט החשוב הוא צעד נוסף בחיבור בין המגזר הערבי והיהודי בישראל ומוכיח לכולנו שהדרך היחידה לנהל חיים משותפים היא באמצעות חיבור אמיתי בין הקהילות. לשמחתי כפר סבא לא חוותה גילויי אלימות או התפרעויות בימי הלחימה בדרום, וגם היום אנו שומרים בגאווה על מערכת יחסים מכבדת ומפרה בין כפר סבא לישובים הערבים השכנים לה. 

הפרויקט הזה הוא המשך טבעי לדי.אן.איי של כפר סבא, והוא אחד מיני רבים לקידום כפר סבא כעיר ירוקה".

יעל סיטבון, תלמידת שכבת י' בתיכון גלילי: "הפרויקט הוא חוויה יוצא דופן ומאוד משמעותית עבורי. נכנסתי לפרויקט הזה בחששות ורגשות מעורבים. לצערי רבים בחברה הישראלית ובתוכה גם אני לא רגילים לנהל שיח ישיר עם תושבים מהמגזר הערבי. הפרויקט הזה קירב בינינו וחייב אותנו לפעול יחד למען מטרה משותפת – קידום סביבה ירוקה ובריאה יותר. בזכותה פרויקט אני מבינה היום שכדי לשמור על כדור הארץ שלנו, כדי להבטיח סביבה ואוויר נקי יותר, כדי למנוע את שינויי האקלים בעולם – אנו חייבים לפעול יחד כמקשה אחת. אנו היהודים והערבים חיים במדינה אחת, והפרויקט הזה חידד לנו את ההבנה הכל כך חשובה הזו".

אפרת דובדבני, מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "מרגש לראות ביום הזה את שיתוף הפעולה בין התלמידים, מרכז פרס פועל כבר למעלה מ-20 שנה למען חיים משותפים של יהודים וערבים ושואף לגייס את הפתרונות היצירתיים של החדשנות הישראלית למען עולם טוב יותר. אין ספק שמשבר האקלים הוא אחד האתגרים המשמעותיים שהאנושות מתמודדת איתם, ופרויקט הגגות הירוקים הוא מהלך חשוב שהמרכז גאה להוביל".



כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן