תמונה ששווה אלף מילים

עידו עילם, בן ה-20 על הרצף האוטיסטי, אמן צילום, מציג את צילומיו בתערוכה ייחודית בשם "תראו אוטי". צילומיו חושפים את רגשותיו ואת עולמו העשיר ללא מילים ומאפשרים לנו לראות את עולמנו מזווית קסומה ומלאת משמעות


"כישרונו של בני הבשיל במשך שנים. מהרגע שהוא אחז במצלמה ידענו שהיום הזה היגיע. עידו דבק בה ולא הפסיק לצלם. האמונה שלנו בו – נתנה לו את הביטחון להמשיך לעסוק במה שהוא אוהב", מספר ליאור עילם, אביו של עידו, שמציע לכל ההורים לתמוך בילדיהם ולאפשר להם לרדוף אחר חלומותיהם.

תערוכתו של עידו עילם, תיפתח ביום רביעי ה-7.6.3023 בין השעות: 19:00-22:00 ברחוב מיכה 9 בכפר סבא. במהלך התערוכה ימכרו צילומיו הייחודיים והכסף שייאסף ישמש לקניית ציוד צילום עבורו.

בצילומיו מצליח עידו לקלוט ולהנציח רגעים נדירים בהיותו אדם ששייך לחברה אך גם נבדל ממנה. תצלומיו מביעים רגש עז ומביאים זווית ראייה מקורית של העולם סביבנו, של המגוון האנושי ושל הייחודיות שבכל אדם. בתצלומי הטבע ובעלי חיים. הוא קולט רגעים שמשקפים חוויות אנושיות, כמיהה לפשטות ואותנטיות.

ליאור: "בני הוא אמן-גאון שמהווה השראה לציבור גדול של צעירים עם קשיים שיכולים לראות שאפשר להצליח למרות הקשיים. עידו עבד מאוד קשה וכיום היצירות שלו נרכשות על ידי חובבי אומנות ואספנים. הסיפור של משפחתנו יכול להוות השראה להורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז וקשיי תקשורת. עבודה קשה ואמונה בילד שלך תגרום לכך שהכישרון החבוי יימצא וייצא החוצה".



בני משפחת עילם חוו לא מעט קשיים אך התגברו עליהם. האם שירי לקוית הראיה לא נתנה למגבלתה לעצור אותה. היא טיפסה על האוורסט, רצה מרתונים וזכתה בשלל גביעים. עמית, בנם השני גם הוא לקוי ראייה ועל הרצף האוטיסטי – שראייתו השתפרה באמצעות ניתוח ומשקפיים. ליאור: "שני בני לוקים באוטיזם, עמית בעל הכישרון המוסיקלי ובני הבכור עידו כאמור – גילה את כישרונו יוצא הדופן בתחום הצילום. אף אחד לא הכין אותנו למה שאנחנו עוברים עם הילדים אבל בחרנו להתמודד באופטימיות".

לדברי ליאור, עידו היה ילד רגיש שלא הסתדר במסגרות החינוכיות. בגיל שלוש-עשרה הוא אובחן כאוטיסט בתפקוד גבוה. "רוב שנות חייו הצעירים בני הסתובב בעולם כילד אבוד, 'רואה ואינו נראה', חידה בעיני הסביבה הקרובה לו, ילד שמתקשה להבין סיטואציות חברתיות ומתוקף זה מגיב להן לעיתים בבריחה או באלימות. הצילום שינה את חייו. הוא עשה בגרות בתחום הצילום, למד בשקיקה קורס ציור אינטרנטי שרכשתי עבורו וכרגע הוא לפני גיוס. הכישרון שלו פתח לו צוהר לחיים טובים יותר".



מתי חלה התפנית?

"בגיל 16 עידו החליף בית ספר (בפעם החמישית בחייו). הוא עבר לבית ספר 'צורים' בהוד השרון שמיועד לילדים עם בעיות רגשיות. שם הוא גילה את עולם הצילום. יחד עם המורה לצילום עמית מגל ובתמיכת המחנכת והצוות החינוכי – החל עידו במסע לגילוי עצמי דרך עדשת המצלמה. בדרך כלל קשה לו להתבטא אך מאז שהוא מצלם הוא ניפתח לאנשים ומדבר איתם. עידו שואף להפוך את הצילום למקצוע. בעזרת תורמים נדיבים הוא רכש את הציוד הנדרש להתחלת המסע וכרגע אנחנו רוצים לרכוש עבורו ציוד נ וסף כדי שיוכל להמשיך להתפתח בתחום. המכירה של הצילומים בתערוכה תסייע לנו בכך".

מכירת הציורים תיערך בחסותה של עמותת "זינוק לדרך חדשה" ותתקיים בביתו של משה גרומב – יושב ראש העמותה. לפרטים: 052-4338663

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן