100 אחוז בגד ממוחזר

כפר סבא חוגגת את יום כדור הארץ עם עיצוב ויצור מקומי מ100% חומרים ממוחזרים

רפי סער, לצד ויקטוריה כנר ורויטל נדיב, עם הג'קט שיוצר מפסולת טקסטיל
רפי סער, לצד ויקטוריה כנר ורויטל נדיב, עם הג'קט שיוצר מפסולת טקסטיל

מרכז לחדשנות וכלכלה מעגלית בטקסטיל שהוקם על ידי רויטל נדיב וויקטוריה כנר, מסיים בשבועות אלה את הפיילוט Re-Born Textiles כדי להדגים כיצד ניתן להשתמש מחדש בחומרי גלם משומשים, להעלות מודעות ולייצר מעורבות אישית של כלל האנשים המעורבים במעגל הייצור המחודש. כל שלב וכל מעשה בתוך הפיילוט נמדד לטובת קבלת נתונים על תרבות צריכת הביגוד של הצרכן הישראלי ועל האיכות של בגדים שנמכרים ונרכשים בישראל. הפיילוט נתמך על ידי בנק הפועלים, שגרירות גרמניה בישראל, H&M וחברת עופרטקס.

 עיריית כפר סבא שאירחה את היוזמה במרכז הקיימות "קיפוד", הינה הרשות היחידה בישראל שתמכה במיזם החדשני למיחזור פסולת טקסטיל עירונית כחלק אסטרטגיה של כלכלה מעגלית. 

הג׳קט עשוי מפסולת טקסטיל שאילולא המיזם, הייתה מגיעה לזבל. הבגדים הישנים שנאספו בכפר סבא, נגרסו והפכו להיות בד שממנו נתפר הג׳קט בעיצובו של המעצב המכובד והוותיק דורון אשכנזי שמצטרף למסע של קיימות והעלאת מודעות להשלכות של תעשיית הטקסטיל. את הכבוד ללבישת הג׳קט החדשני והמהפכני הוחלט להעניק למר רפי סער, ראש העיר של העיר כפר סבא כשבזכותו ובזכות תושבי העיר המיזם יצא לדרך.  

 רפי סער, ראש העיר כפר סבא: "אנחנו גאים בפעילות החדשנית והמהפכנית שאנו מובילים בישראל בתחום הקיימות. מיזם זה שאנו שותפים לו הוא ראשון מסוגו בישראל ועתיד לבצע מהפכה של ממש בתחום מחזור הטקסטיל".

 בישראל אין גופים שחוקרים ומודדים את תופעת ה"after life" של בגדים. אך לפי המחקרים של האיגוד הגנת הסביבה של ארה"ב (EPA) ידוע כי כ10% מהפסולת שמיוצרת על ידי ערים הינה פסולת של טקסטיל שמורכבת מביגוד (כ80%) ושאר הסוגי טקסטיל ביתי השונים.

"ידוע שתעשיית הטקסטיל היא הגורם השני בחשיבתו לזיהום סביבתי בעולם. הגיע זמן שישראל תתייחס ברצינות לנזק הקשה שחוסר בטיפול יעיל בפסולת טקסטיל גורם לסביבה ולחיינו. הג׳קט מסמל עבורנו תקווה לשיקום כדור הארץ וטיפול בבעיית הזיהום שנוצר מפסולת הטקסטיל. אנחנו נשמח לעבוד עם כל הגורמים שרוצים לקדם איתנו כלכלה מעגלית בישראל", ציינו המייסדות של Re-Fresh Global.

 בעקבות סיום הפיילוט של יוזמת Re-Born Textiles בכפר סבא בו הוספו, מוינו ומחדשו  98% מ 10טון של פסולת טקסטיל, לעומת פחות מ15% בעולם, המרכז כעת ממשיך במסה ומתן עם רשויות נוספות בישראל ובחול לגבי הקמת המיקרופקטורי של Re-Fresh Global לטיפול מעגלי וחדשני קבוע בפסולת טקסטיל עירונית. 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן