"25 שנה אני בשלטון המקומי, ולצערי אזור השרון לא זוכה לתקציבים ולא נמצא בעדיפות של משרדי הממשלה, גם לא היום בעת מלחמה ולמרות הסמיכות לקו התפר, ואנחנו נשנה את זה!"

ראש העיר רפי סער, המכהן כיו"ר פורום רשויות קו התפר וסגן יו"ר השלטון המרכזי, השתתף בפאנל חשוב בנושא כלכלה וביטחון בוועידת מוני אקספו 2024 של השלטון המקומי

ועידת מוני אקספו 2024. צילום: עיריית כפר סבא
ועידת מוני אקספו 2024. צילום: עיריית כפר סבא

אתמול, ראשון 9/6, נפתחה ועידת מוני אקספו 2024 – ועידת השלטון המקומי בישראל, המתקיימת מדי שנה, כאשר השנה מתקיימת הוועידה לאחר הבחירות המקומיות ובצל המלחמה, במטרה להציג בפני באות ובאי הוועידה את האתגרים הרבים בפניהם ניצבות הרשויות המקומיות כגוף המשפיע ביותר על תושבי ישראל – כשכותרת הוועידה השנה היא "תקומה ישראלית.
במסגרת הוועידה, לקח ראש העיר כפר סבא, רפי סער, המכהן גם כיו"ר פורום רשויות קו התפר וסגן יו"ר השלטון המקומי, חלק בפאנל חשוב בנושא "בין כלכלה וביטחון". "25 שנה אני בשלטון המקומי, ולצערי אזור השרון לא זוכה לתקציבים ולא נמצא בעדיפות של משרדי הממשלה, גם לא היום בעת מלחמה ולמרות הסמיכות לקו התפר, ואנחנו נשנה את זה", אמר ראש העיר רפי סער במהלך הפאנל.

לדבריו של ראש העיר, "קיימת חשיבות רבה לתפקידו של השלטון המקומי, במיוחד בתקופה מורכבת זו, כאשר על פי התחזיות הכלכליות, צפויה לנו עוד תקופה של חוסר יציבות כלכלי בישראל. זה מחייב את כולנו, כרשויות האמונות על מתן השירות לאזרחי ישראל – להתנהל באחריות כלכלית. בשמונת החודשים האחרונים ניצבות כל הרשויות המקומיות בישראל בפני מציאות חדשה – אשר הובילה למצב חירום לאומי במשק ולגל התייקרויות בכל תחומי יוקר המחייה והמדד לצרכן. אלה הובילו גם לגידול ניכר בתקציבים העירוניים בשל הוצאות המלחמה והאתגרים שהרשויות המקומיות ניצבות בפניהם, כאשר אנחנו אלה הניצבים בחזית. עיניי התושבים נשואות אלינו וזו החובה שלנו לספק להם צורכיהם. כך אנו פועלים בכפר סבא, תוך מתן מענה מקצועי ומעטפת תמיכה נרחבת לחיזוק החוסן הקהילתי, וכך נמשיך לפעול".

ראש העיר, רפי סער, הוסיף וסיפר כי בשמונת החודשים האחרונים מארחת העיר כפר סבא משפחות מפונות – שילדיהן שולבו במערכת החינוך העירונית, כמו גם במערך הפנאי וההעשרה, והוריהם השתלבו במערך התעסוקה. כמו כן, יש לציין עוד, כי העירייה הובילה בהתאם למדיניותו של ראש העיר, מערך תמיכה נרחב במשפחות מגויסים, בין היתר במתחם ייחודי שהוקם ביריד התעסוקה העירוני שהתקיים בשבוע שעבר, ליווי וייעוץ פיננסי, ייעוץ מקצועי ותמיכה לסטודנטים, הנחות ופעילויות פנאי והעשרה ללא עלות הן למשרתי מילואים והם למשפחות מפונות ועוד. זאת בנוסף להוצאות מלחמה בסך מיליוני שקלים בגין הרחבת מערך מצלמות האבטחה, התקנת תאורה מרחבית, שערים חשמליים, תוספת שומרים במוסדות החינוך ועוד.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן