70 שנים לאהבה

לרגל יום האהבה שחל השבוע, יצאנו לפגוש את ישראל ולילי לויטה, שנשואים 70 שנים ולא מפספסים אף יום כדי לומר אחד לשנייה כמה הם אוהבים

חשבתם ש-70 שנים עם אותו בן הזוג זה יותר מידי זמן? ישראל ולילי לויטה, שמתגוררים כיום בבית גיל פז בכפר סבא, מספרים שבגילם כל יום שהם זוכים להיות יחד הוא מתנה. "אני מסתכל על לילי ונזכר ביום שבו ראיתי אותה לראשונה. אני אוהב אותה היום בדיוק כמו אז. יש לנו חיים נפלאים ואני חושש מהרגע שבו נאלץ להיפרד", אומר ישראל.

ישראל (93) ולילי (92) מספרים לרגל חג האהבה על אהבתם הגדולה, על העלייה לארץ כדי שילדיהם יתחנכו ויגדלו כאן ועל הרצון לבלות עם הנכדים והנינים שממלאים את עולמם.   

"ישראל הוא החבר הכי טוב שלי. הכרתי אותו בבר המצווה שלו ומאז אנחנו יחד. יש לנו שלושה ילדים, שמונה נכדים ושלושה נינים. אנחנו תמיד מחייכים אחד לשנייה למרות שעברו כל כך הרבה שנים", אומרת לילי.

בני הזוג לויטה, הכירו כאשר ישראל עבר לעיירה בדרום אפריקה בה התגוררה לילי. השניים למדו באותו בית הספר ולדבריהם האהבה בניהם ניצתה כבר מהרגע הראשון.
ישראל מספר: "לילי למדה איתי באותו בית הספר – שנה מתחתיי. היחסים בינינו התהדקו שהגענו לגיל 16-17. אנחנו נשואים כיום 70 שנים. היו לנו ימים טובים ורעים, חווינו אושר, עצב ושמחה. בשנת 1964 עלינו לארץ לנווה מונסון. כשכולם רצו שהילדים שלהם יהיו רופאים, אני רציתי להיות מהנדס ולבנות את הארץ וכך עשיתי. לילי הייתה גננת נפלאה והיו לנו חיים מיוחדים".

לילי: "בילינו את כל הילדות שלנו יחד. אביו של ישראל היה המורה לעברית בבית הספר. אז קראנו לזה 'חדר'. נפגשנו כל יום בבית הספר והבנו עם הזמן שאנחנו רוצים להיות ביחד ולתמיד. כשהתחתנו כולם אמרו לנו בחתונה שזה היה צפוי".

 

 

מה גרם לך להתאהב בו?

"הרבה דברים. ידענו שיש לנו דברים משותפים – שנינו אהבנו טבע. בילדותנו היינו יורדים לים, מטיילים ומדברים. התאהבנו גם מהסיבה שנינו אנשים שקטים".

מה הסוד שלכם, איך שמרתם על האהבה שלכם כל כך הרבה שנים?

לילי: "לישראל יש הרבה סבלנות. הוא מדבר בשקט ואף פעם לא צועק". ישראל: "אני מאוד אוהב את האוכל של לילי. היא מבשלת מאוד טעים. היא עדינה ונפלאה. לילי היא אישה מיוחדת שליכדה את כל בני המשפחה בימי שישי. היא תמיד הייתה עסוקה ושימחה את כולם גם בבית וגם בעבודתה כגננת בגן ילדים".

בגיל 90 פלוס עדיין חוגגים את חג אהבה?

"בטח, איזו שאלה, אנחנו חוגגים כל יום את האהבה שלנו".

מה עשה לכם המעבר לבית גיל פז בכפר סבא?

לילי: "אנחנו חיים כאן 9 שנים של אושר. זה מקום שנפלא לבלות בו בגיל השלישי. אנשים כאן מאוד חייכנים ונחמדים". ישראל: "כשלילי ביקשה ממני לעבור לכאן חששתי . התגוררנו במשך 50 שנים בנווה מונסון – לא רציתי לעזוב את כל החיים שלי מאחור ולעבור למקום חדש. לשמחתי גיליתי כאן מקום מדהים: אני שר במקהלה, פוגש חברים ונהנה".

"אנחנו רוצים לאחל לכולם חג אהבה שמח: תמיד תאהבו, תחייכו ותהיו שמחים", אומרים בני הזוג וחותמים את הכתבה בנשיקה.

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. צופיה לאופר הגב

    עדיין השכנה ממול שהיתה לכם.
    גם אנחנו מגרדים 70 שנה לנישואים."כה לחי"

  2. רותי וכטל הגב

    חיפשתי כתובת לאחל לכם שנה טובה ןמצאתי את הכתבה המקסימה.נהדר.שנה טובה ועוד הרבה שנים ביחד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן