מי מפחד מיש עתיד?

משאל SMS אנונימי המתחזה לגוף תקשורת הופץ בכפר סבא ושאל את כוונות ההצבעה של תושבי העיר למועצת העיר, 2 רשימות נעלמו מהשאלון, יש עתיד ודרך המים. הפרקטיקה של הודעות פייק הולכת ומתחזקת

הבחירות המתקרבות מגבירות את תעשיית התרמית, משאל SMS שהופץ לאלפי טלפונים, המתחזה למשאל שהופץ על ידי "כלי תקשורת בעיר" שאל את הנשאלים לאיזה רשימה תצביע:
1. תנופה בראשות איתן צנעני
2. הליכוד בראשות אורן כהן
3. מרצ כפר סבא חופשית בראשות קובי פדוה
4. ממשיכים בעשייה בראשות רפי סער
5. כפר סבא מתקדמת בראשות הדר לביא
6. כפר סבא נטו בראשות ממה שינפיין
7. כפר סבא 2030 בראשות אסנת ספורטה
9. איני תושב כפר סבא

מפיצי ההודעה השמיטו, וכנראה לא בטעות שתי רשימות, רשימת יש עתיד בהובלת נדב לויטה ורשימת דרך המים בהובלת עו"ד ראובן חן.

ראש רשימת יש עתיד נדב לויטה: ״הופתענו בדיוק כמוכם מהשמטת רשימת יש עתיד וצעירי כפר סבא מהסקר היום. אנחנו מרגישים את התמיכה ואת ההתחזקות שלנו מידיי יום, כנראה שמישהו במערכת בלחץ. נמשיך בקמפיין החיובי שלנו עד הסוף ונביא שינוי לטובת כל תושבות ותושבי כפר סבא״.

 

מי השמיט את הרשימות החדשות?

פרקטיקת ההזדהות המתחזה "נבחרת להשתתף בסקר מיוחד עבור כלי תקשורת בעיר:" שנועדה להעניק למשאל אמינות, יחד עם גישה למאגרי מידע עצומים של מספרי טלפון של תושבים מעוררת חשד האם יש כאן הטעיה מכוונת שנועדה להצביע על מגמות שגויות, להעצים רשימות מסוימות ובעיקר להקטין את כוחן של רשימות אחרות.

כמו כן, מכיון שהמספרים נשלחו לאלו המצויים במאגר מידע המשויך לכפר סבא עלול להיות כאן ניסיון לזהות את מגמות ההצבעה האישיות של העונים.

חוק הספאם מחריג שליחת הודעות הנוגעות לפוליטיקה אבל מחייב את השולחים להזדהות כמו כן צריכה להיות אפשרות הסרה ממאגר המספרים. איתור שולחי ההודעות הוא קשה עד בלתי אפשרי, ההודעות נשלחות ממספרים וירטואליים. בהרצליה נשלחה לפני כשבועיים הודעת פייק על תמיכתו של ראש העיר בהפיכה המשפטית, במקרה הזה נאלצו מפיצי ההודעה לפרסם הודעת התנצלות.

השבועות הבאים יהיו רוויים במניפולציות, חשוב לזהות ולהשמר.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן