לא כל מה שמתחיל טוב ממשיך טוב הפועל כפר סבא בצניחה ועתידו של אורי גוטמן מוטל בספק

מעמדו של מאמן הפועל כפר סבא, אורי גוטמן, התערער בעקבות ההפסד 2:1 מול מכבי אחי נצרת, שסגר חמישה משחקים ללא ניצחון בהם צברה הפועל כפר סבא 2 נקודות מ-15 אפשריות, חיים סילבס וליאור זאדה מועמדים למשרה

אורי גוטמן צילום ירדי עואמי

התחלת העונה הטובה לא הבטיחה את מעמדו של אורי גוטמן, מה שעוצר כרגע את ההנהלה מלפטר את המאמן הוא הנושא הכלכלי, שכן המאמן מחזיק בחוזה עד לתום העונה הבאה. במועדון לא מצאו עדיין את הדרך לפטר את המאמן מבלי לשלם לו פיצויים, בעוד גורם במועדון מספר שהאנרגיות של גוטמן עצמו ירודות ואם תמצא הדרך להסתדר איתו כספית הוא ישמח ללכת.
משפחת שום ידועה כמפטרת סדרתית וכזו שלא ממש נותנת למאמנים לעבוד ולבטא את דרך העבודה שלהם, אבל במקרה של גוטמן הצדק עימם.

כבר מזה תקופה שבמועדון לא מרוצים מהקיבעון של המאמן ודרך משחקו ההגנתי. לאחר ההפסד הביתי מול אום אל פאחם החליטו במועדון לתת לגוטמן הזדמנות בשני משחקים, ואתמול, מול אחי נצרת, הוא שוב הפסיד. נותר לראות אם במשחק הקרוב (שישי בלויטה, מול רמת השרון) אכן תינתן לו ההזדמנות האחרונה לתקן את הרושם.
הפועל כפר סבא היא לא עוד קבוצה בליגה הלאומית ולא יתכן שתשחק עם כל כך הרבה שחקנים בעלי אוריינטציה הגנתית. השחקנים הקדמיים מרגישים מסורסים וחסרי תמיכה ואין להם ממש עם מי לשתף פעולה ולסכן את שער היריבות.

גוטמן מתעקש לשחק עם שלושה בלמים, שיטה שדווקא עבדה ויכולה להמשיך להתאים לקבוצה, שלה יש שחקני אגף מהירים ותוקפים שמתאימים לשיטה הזו, אבל את שלושת הבלמים גוטמן מגבה לפעמים בשלושה קשרים הגנתיים וכל המשחק ההתקפי נשאר על הכתפיים של יוני סטויאנוב וגיל יצחק המתוסכל ממחסור בכדורים להבקעה.

גיל יצחק "מרגיש בודד בהתקפה". צילום : ירדי עואמי

גוטמן הביא איתו כמה שחקנים אפורים מנס ציונה ומתעקש לשלב אותם והם לא ממש נותנים תוצרת. מבחינת סגל שחקנים, לכפר סבא יש לטעמי את הסגל השני הטוב בליגה אחרי בני יהודה וגוטמן פשוט לא יודע להשתמש בו ומתעקש להתאים את עצמו ליריבות נחותות, במקום ללחוץ אותן ולהראות מי בעל הבית.
כפר סבא נמצאת רק שלוש נקודות מהמקום ממנו עולים ליגה ומניסיון של שנים, אפשרי בהחלט לתקן את המצב ולחזור למסלול הנכון. השאלה היא האם משפחת שום תיתן עוד צ'אנס לגוטמן ובמקרה כזה, האם הוא יצא מהקיבעון המחשבתי ויסיר את הכבלים ממשחק ההתקפה של הקבוצה.

לטעמי, זה עדיין לא זמן לפרק את הכל. בלאומית הקבוצות תמיד היו מבוססות על סדרות של ניצחונות או אי ניצחונות ועם קצת סבלנות והבנה שצריך לשנות משהו, הקבוצה יכולה וצריכה לחזור למסלול הנכון וליצור רצף של הצלחות שיחזירו אותה למקום שממנו עולים ליגה.
מאז לקחה משפחת שום את הבעלות על המועדון, הוכח פעם אחר פעם שסבלנות כלפי מאמנים אין שם, ולכן נראה שבקרוב גורלו של גוטמן ייגזר, אלא אם יאמר אמן וינסה ליישר קו עם הדרישות שלהם. בפעמים הקודמות הדרישות שלהם כלפי מאמנים היו מופרכות ומתוך נרקסיזם ורצון עז לומר את המילה האחרונה, אך הפעם נראה שהדרישות כלפי גוטמן בהחלט נכונות ונשאר לראות אם יקבל אותן, או שבמשחק הבא יעמוד על הקווים מאמן חדש.
שני מאמנים הוזכרו במקרה שגוטמן יפוטר, הראשון הוא חיים סילבס, לו יש קשרי חברות עם משפחת שום, אך נראה שהוא ממתין להצעה מליגת העל, והשני הוא ליאור זאדה, שפוטר אתמול מהפועל ר"ג. גם שמו של שי בדרה עלה.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן