הדר לביא: "פרסום המכרז בצופית מוכיח שצדקנו, רפי סער זורה חול בעיני הציבור לגבי תכנית המגדלים שלו"

השבוע פרסמה רמ"י  מכרז לבניית 748 דירות בכפר סבא. על אף שפרטי המכרז טרם פורסמו – לא כמות הדירות לזכאים, ולא המחירים הצפויים – הזדרז ראש העיר רפי סער להכריז על הנחה של מיליון שקל לזוגות צעירים. 

הדר לביא צילום רמי זרנגר

השבוע העבירה רמ"י עדכון כי היא צפויה לפרסם מכרז לבניית 748 דירות בכפר סבא. מדובר בשלב הראשון במסגרת הבנייה המסיבית הצפויה בשטחי צופית, כחלק מתכנית המגדלים הכוללת של רפי סער להוספת 30,000 יחידות דיור חדשות בעיר בשנים הקרובות. על אף שפרטי המכרז טרם פורסמו – לא כמות הדירות לזכאים, ולא המחירים הצפויים – הזדרז ראש העיר רפי סער להכריז על הנחה של מיליון שקל לזוגות צעירים. 

המכרז שעתיד להתפרסם הינו במסגרת תכנית מחיר מטרה, כאשר 70% מהדירות מיועדות למכירה והיתר להשכרה. מתוך הדירות למכירה 20% יימכרו בשוק החופשי, ומהיתר רק כ- 35% ישוריינו לתושבי כפר סבא. מכאן שמדובר בסך הכל בכ- 180 דירות למכירה ולהשכרה לתושבי העיר מתוך כל המכרז. בודאי שאין מדובר בפתרון משמעותי לזוגות צעירים בעיר. רפי סער זורה חול בעיני הציבור ומוכר חלומות ללא כיסוי. 

 

חשוב גם לציין שבשנה האחרונה מרבית מכרזי רמ"י במסגרת מחיר מטרה נכשלו כאשר אף יזם לא ניגש אליהם, והיום פורסם כי רמ"י שוקלת להוריד את כמות הדירות המוזלות ב- 40%, מה שיפחית את כמות הדירות לכפר סבאים משמעותית. 

אך חשוב מכך, עצם קיום המכרז בלא כל שדרוג תשתיות משמעותי הוא ההוכחה המוחלטת שצדקנו לאורך כל הדרך לגבי תכנית המגדלים. רפי סער מבטיח פיתוח תשתיות, אך אין לכך כל כיסוי. כעת, כאשר המכרז הראשון מתחיל להתפרסם הוכח סופית שרפי סער מכוון לבנייה מסיבית וחסרת אחריות מבלי להבטיח תשתיות שיתמכו בהכפלת גודלה של כפר סבא. מדובר בהוספת 60,000 רכבים נוספים לעיר שיחריפו עשרות מונים את המציאות התחבורתית הקשה שאנחנו סובלים ממנה כבר היום. 

בדיוק על זה הבחירות הקרובות בכפר סבא. האם ניתן יד לבנייה חסרת תכנון וחסרת אחריות שתשנה מקצה לקצה את צביונה של העיר, או שנתקדם לתכנון אחראי שיבטיח את עתידה של כפר סבא לפי העקרונות שפרסמתי. אני מתחייבת לשמור על האופי המיוחד של כפר סבא ועל איכות החיים שלנו, לקדם בניית דירות קטנות שיסייעו בהתמודדות עם יוקר המחייה, להתמקד בהתחדשות עירונית איכותית במתחמים הרלוונטיים, ולתכנן שטחים ציבוריים ראויים עבור כל השכונות והקהילות בעיר. רק כך נבטיח את עתידה של כפר סבא. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן