טהרן בויצמן תושבת כפר סבא חשודה בריגול לאיראן

מה מביא תושבת כפר סבא אמא ל 7 וסבתא לסייע למודיעין האיראני, תמימות או כוונת זדון?

ראמבוד הדמות הפיקטיבית שגיסה את הישראליות

משך שנתיים ניהלה תושבת כפר סבא אמא לשבעה ילדים וסבתא,  קשר עם סוכן איראני כשעל פי החשד היא שימשה כשליחה עסקית שלו, העבירה כספים  בנה של החשודה התראיין לחדשות 12 וסיפר כי אמו לא ידעה מה המטרה של העברת הכספים וחשבה שמטרות הכסף אותו העבירה היה לסיוע למשפחה נזקקת

על פי החשד, מספר אזרחיות ישראליות גויסו בידי גורמי מודיעין איראניים לצורך ביצוע משימות בתחומי מדינת ישראל • החשודות הן יהודיות מכפר סבא חולון, בית שמש, וירושלים • אחת החשודות ניסתה להתקרב לח"כ קטי שטרית, מבלי ששטרית ידעה על כוונותיה • גורם בכיר בשב"כ: "מדובר בפרשייה חמורה שבה נחשפה וסוכלה כוונה להקים רשת ריגול עבור איראן בתוך ישראל"

לפי הפרטים שהותרו לפרסום, במסגרת המעקב הממושך אחר הפעילות וחקירותיהן של החשודות, עלה כי החשודות קיימו קשרים מתמשכים עם גורם מודיעין איראני. בחקירות נאספו ראיות רבות, ובהתאם הוגשו כתבי אישום נגדן. הפניה אל האזרחיות הישראליות נעשתה ברשת ה"פייסבוק", בידי מי שהתחזה בפני רובן כיהודי המתגורר באיראן, בשם "ראמבוד נמדר".

לבקשת "ראמבוד", נמשך הקשר בינו לבין החשודות באמצעות אפליקציית "ווטסאפ". זאת, תוך שהוא נמנע, בשיחות צ'אט מצולמות שניהל עימן, מלחשוף את פניו, בטענה שהמצלמה שברשותו מקולקלת. יודגש, שחרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, המשיכו חלקן את הקשר עמו, הסכימו לבצע עבורו משימות שהטיל עליהן, וקיבלו ממנו כספים.

תושבת כפר סבא שנעצרה היא בת 47, שלפי החשד העבירה לחשודה מבית שמש כסף מהאיראנים שהועבר באמצעות קרובת משפחה מאיראן שביקרה בארץ, וכן במהלך פגישה עם שליח מטעמו של "ראמבוד" בטורקיה.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן