רוקדת את החיים

ליאור וידר, תלמידת כתה ו' מתל מונד, שזכתה במקום השני בתחרות הגמר לבלט קלאסי ומודרני,  YAGP -(Youth American Grand Prix Tampa USA), מדברת על החלום להפוך את התחביב למקצוע: "לרקוד זה הכי קרוב ללעוף. עכשיו אני מרגישה שאני יכולה לעשות הכל".

ליאור וידר צילום: LK Studio

"הריקוד מאפשר לי להיות חופשיה, להיות מי שאני רוצה להיות ולהשתחרר מכל הכבלים", כך אומרת ליאור וידר מתל מונד שזכתה לפני שבועיים במקום השני בתחרות גמר עולמית לבלט קלאסי ומודרני . בתחרות היא ביצעה ריקוד סולו מרגש במיוחד שנקרא  MIYUKI שפירושו שם של חד קרן ביפנית. את הכוריאוגרפיה לריקוד יצר איביצה באגו, המורה של ליאור לאקרובטיקה וריקוד מודרני במוזה ובדאנס אקאדמי.

"לא האמנתי שאזכה במקום השני. רמת המתמודדים מטורפת", אומרת וידר בכנות. "זו הרגשה מדהימה. לא ‏דמיינתי את הרגע הזה ועכשיו אני מרגישה שאני יכולה לעשות הכל. בנוסף הוזמנתי להופיע בגאלה שהתקיימה בסיום התחרות לצד הרקדנים הבוגרים הטובים בעולם".

התחרות YAGP שבה השתתפה וידר, התקיימה בטמפה בפלורידה ארצות הברית. במשך שבוע שלם התחרו כ-  2000 רקדנים מכל העולם, שהגיעו למעמד אחרי שזכו במקומות ראשונים ובניקוד גבוה בתחרויות של חצי הגמר שנערכו בכל העולם. 

וידר התחרתה בחצי הגמר בברצלונה בקטגוריה של ‏בלט קלאסי ובלט מודרני לגילאי 9 עד 12. בבלט הקלאסי דורגה בטופ 12 ובבלט המודרני זכתה במקום הראשון עם ציון חסר תקדים של 99.8. כך הוזמנה בהזמנה חסרת תקדים גם כן לרקדנית ישראלית לתחרות הגמר העולמית.

 כמו בכל תחרות עולמית גם כאן התחרתה ליאור מול 193 הרקדניות הטובות ביותר בעולם ועל אף גילה הצעיר והרמה הטכנית המדהימה של המתחרות, היא הביאה כבוד חסר תקדים לישראל כשזכתה במקום השני.



מה הסוד שלך? איך הגעת מבין כל כך הרבה רקדניות למקום השני? 

"אין סוד, פשוט רציתי בזה מכל הלב והנשמה והרגשתי שזו הדרך שלי לבטא את עצמי. אני רוקדת בלט מגיל 4. מתאמנת 5-6 פעמים בשבוע ישר אחרי ביה"ס ועד מאוחר".

כיצד את משלבת את כל האימונים הקשים והריקודים עם השיעורים ושגרת החיים הער מוסה שלך? 

"זה קשה, אני עושה את שיעורי הבית בבית הספר או מאוחר בלילה. לפעמים אני צריכה לצאת לפני סיום הלימודים אבל מתחשבים בי".

האם החברים מפרגנים לך ומתי בכלל את מוצאת להם זמן? 

"תמיד אפשר למצוא זמן לחברים אם רוצים. אני נפגשת עם חברים בבית הספר, בצופים ומבלה איתם וגם בשישי שבת אני לא מזניחה את החברים שלי".

בתקופת הקורונה וידר התחרתה בתחרויות ארציות בסיומה הופיעה בפסטיבל נרבי באיטליה והתחרתה בברצלונה ובטמפה כל הדרך לגביע.

לדברי אמה, קרן, הבלט המקצועי בארץ לילדות ונערות צעירות לא נתמך כלל ע"י המדינה, הוא מוסדר בחוגים בלבד וחבל. הרקדניות הישראליות מאוד מוכשרות, יש להן אופי חזק, אומץ, תעוזה, יצירתיות, יופי ופלפל ויש להן פוטנציאל רב. 

"לצערי אין בארץ גוף ממוסד שמסדיר את לימוד הבלט כמו במדינות רבות בעולם שמתחרות ומציגות רמה מאוד גבוהה. ", היא אומרת. "כל האימונים נערכים בסטודיו פרטיים, לרוב בתנאים לא מיטביים, הציוד, התלבושות, שכר הלימוד והנסיעות לתחרויות ממומן ע"י ההורים. רקדנים מוכשרים לומדים באקדמיות לבלט בחו"ל. יש לנו הרבה מה ללמוד ממדינות רבות אחרות באירופה, כולל מזרח אירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק, שנותנות לרקדניות מעטפת מלאה וזה בא לידי ביטוי בהישגים ברמה העולמית".

עד לאן את מאמינה שהבת שלך תגיע?

" אני סומכת על הבת שלי. יש לה חלום  והיא נחושה להגשים אותו. אנחנו כמשפחה תומכים בה ועומדים מאחוריה בהגשמת חלומותיה ".

בעקבות הזכייה וידר כבר מעזה לחלום את החלום הגדול מכולם: להפוך למקצוענית בתחום. "אני רוצה להגיע להיות רקדנית מקצועית, לעבוד עם אנשים גדולים ולהצליח זה החלום שלי", היא אומרת ואנחנו מהמרים שלפי התשוקה שלה להצליח היא עוד תעשה את זה בגדול.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן