בסוף הבינו, נת"צ שמאלי לא מתאים לויצמן

אילו רק היו מקשיבים לנו, התושבים, היו מקימים את הנת"צ בצד ימין הטבעי והבטיחותי ואחרי שלוש שנים היו מסיימים את העבודות לכל אורך רחוב ויצמן. תושבי כפר סבא היו נהנים מתחבורה ציבורית ברמה גבוהה עם רחוב משודרג יפה מזמין ובטיחותי, אבל מחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור התעקש לא להקשיב והתוצאה שאחרי 3 שנים נשארה רק ההבטחה

בסוף הבינו, נת"צ שמאלי לא מתאים לויצמן

הכל התחיל ב 22.7.2019 כשנערך מפגש שיתוף ציבור בבית רייזל, הוצגה בפנינו תכנית "מהיר לעיר". מצגת מאוד "מושקעת ומרשימה"  אחרי  שהקשבנו התחלנו לשאול שאלות-

  • למה לעשות את הנת"צ בצד שמאל מה שמחייב לקחת לנו נתיב ל24 שעות וליצור עומסי תנועה מטורפים בכל העיר? 
  • למה לא לעשות את זה בצד ימין ואז אפשר לעשות את זה לשלוש שעות ביום?
  •  למה לסכן את הילדים והמבוגרים שיעלו על האוטובוס באמצע הכביש?(רק לדמיין את אמא שלי שכדי לנסוע באוטובוס תצטרך מעכשיו לחצות שביל אופניים אח"כ נתיב מכוניות פרטיות ואז להגיע לתחנת אוטובוס,ללא צל, באמצע הכביש) 
  • למה לסבך את הפרויקט כי ברגע שהנת"צ יהיה  בצד שמאל צריך לבטל את כל הפניות שמאלה וצריך לכרות את כל העצים במרכז הכביש?
  •  למה לפגוע לנו באיכות החיים? כי כרגע מאז שפתחו את 531, רחוב ויצמן  ברובו אינו פקוק כלל ואנו התושבים נהנים ממנו.

הטענה שלנו היתה שלפני שנפרדים מהרכבים הפרטיים צריך להיות  פתרון אמיתי ואחר כך יוכלו להתחיל להיפרד מהרכבים.

אבל…לעילאי הרסגור היתה אג׳נדה לקדם תחבורה ציבורית בכל מחיר, בואו נעשה פקק אחד גדול בכל העיר וככה אנשים ימכרו את הרכבים הפרטיים שלהם !!   כשראינו שאין עם מי לדבר הקמנו ועד פעולה "כפר סבא מחשבים מסלול מחדש", תושבים שאכפת להם ורוצים את טובת העיר, באנו לנבחרי הציבור ואמרנו" מעבר לתחבורה ציבורית זה  משהו שמתבצע בשלבים הוא קשור לפתרון כלל ארצי אתם לא יכולים לעשות את זה בבת אחת ,תוך התעלמות מכך שזו בעיה לאומית ושממשלות ישראל כבר 40 שנה לא משקיעות בתחבורה ציבורית."

 החל  משיתוף הציבור ודרך הפגישות אצלו עילאי הרסגור מחזיק תיק התחבורה הציבורית  לא ראה לנכון להתייחס לחששות שלנו. החל  מהבעיות היומיומיות שראינו שיקרו וכמובן הסכנות הבטיחותיות עליהן הצבענו.  אבל למה הוא לא נתן לנו תשובה?

כי כל פרויקט "מהיר לעיר" בכפר סבא פרויקט תשתיות ענק (שדומה בהיקפו לתשתיות של השכונה הירוקה!) התבצע ללא שינוי תב"ע וללא אפשרות אמיתית של התושבים להתנגד (הדבר דומה למישהו שמשפץ את הבית ואינו מחויב בהיתר בנייה). וזו בדיוק הזדמנות שנפלה לידיו של עילאי הרסגור ההזדמנות לכפות  את התכנית על התושבים ולא להקשיב וכך התנהג  "אני יכול  לעשות ככל העולה על רוחי" בשביל האג'נדה שלו  כל מחיר שווה.

אתם מבינים כשהבאנו את  יועצי ומהנדסי תנועה הבכירים ביותר בישראל ( ותאמינו לי שהיה קשה מאוד לקבל חוות דעת של מהנדסי תנועה נגד נתיבי איילון כיוון שהן מתפרנסים מנתיבי איילון) שהצביעו על הסכנות הוא לא רצה לשמוע אותם!!  עצוב ומפחיד שככה התנהלו הדברים בהובלתו של עילאי הרסגור שבכל מקום  ובכל זמן מצהיר שהוא קידם את התחבורה הציבורית בכפר סבא…..

 אילו רק היה מקשיב לנו  ,התושבים , היו מקימים את הנת"צ בצד ימין הטבעי  והבטיחותי. היו, נכון להיום, אחרי שלוש שנים  מסיימים את  העבודות לכל אורך רחוב ויצמן והתושבים היו נהנים מתחבורה ציבורית ברמה גבוהה עם רחוב משודרג יפה מזמין ובטיחותי.

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן