עונת הרשימות למועצה החלה

כחודש לפני הגשת הרשימות לבחירות המקומיות בכפר סבא והתמונה מתחילה להתבהר.  על 21 הכיסאות במועצת העיר יתמודדו נכון לעכשיו 10 רשימות, הערב ישיבת ההזדהות

מועצת העיר כפר סבא כינוס אחרון, מי ישב בקואליצה הבאה? צילום: DMEDIA
הערב תתכנס מועצת העיר כפר סבא לישיבה האחרונה בקדנציה. בישיבה המכונה ישיבת הזדהות בה יצהירו חברי המועצה עם איזה סיעה הם מזדהים. המשמעות של ההזדהות היא גם מימון מהמדינה וגם הרכב ועדת הבחירות וחברי הקלפיות. לקראת הבחירות המתקרבות סקירת תמונת הרשימות למועצה, הרשימה הסופית תהיה ב20 לספטמבר שהוא המועד האחרון להגשת מועמדות לראשות העיר ולמועצת העיר.

סיעות המועמדים לראשות העיר

עד כה הודיעו ארבעה על מועמדותם לראשות העיר. ראש העיר המכהן רפי סער, חברת המועצה הדר לביא, חברת המועצה אסנת ספורטה, וחברת המועצה עו"ד עדי לוי סקופ.

 רפי סער  זכה ב 3 מושבים במועצת העיר הנוכחית, אחרי פרישתה של ספורטה נשאר עם שני חברי מועצה, מקומו של דני הרוש סגן ראש העיר מובטח כמספר 2, את מי ישבץ סער כמספר 3? שמותיהם של שאר חברי הרשימה לא נחשפו עדיין.

הדר לביא  מתמודדת בפעם השנייה לראשות העיר, בבחירות הקודמות הפתיעה וזכתה בשלושה חברי מועצה. יחד עם פנחס כהנא ויעל סער הובילו אופוזיציה אקטיבית, לביא נערכת לחיזוק משמעותי בבחירות הקרובות אך לא חשפה עדיין את הרכב הרשימה.

אסנת ספורטה נבחרה בבחירות האחרונות ברשימת דרך חדשה של רפי סער ופרשה ממה לאחר שנה.הפעם תוביל רשימה עצמאית ספורטה פרסמה את שמות חברי הרשימה אך לא את מיקומם ברשימה.

עדי לוי סקופ  מתמודדת בפעם הראשונה לראשות העיר בבחירות הקודמות עמדה בראש רשימת "הרשימה שלנו" שיצגה את השכונות הירוקות סקופ מזוהה עם מארגני המחאה בכפר סבא לא חשפה עדיין את רשימת החברים.

הפנים החדשות במועצת העיר?

הסיעות החדשות

בניגוד לרעננה וכפר סבא בהן המחאה נגד ההפיכה המשפטית הביאה להקמת רשימות חדשות שלא היו במערכת הפוליטית עד היום, בכפר סבא המחאה נבלעה בסיעות קיימות שמנסות למנף אותה להגדלת כוכן או שמירה על כוחן. 

יש עתיד וצעירי כפר סבא – נדב לויטה הוא השם החם בבחירות הקרובות, יחד עם יש עתיד הוא מוביל את רשימת צעירי העיר לקראת הבחירות, לויטה הקים בתקופת הקורונה את תנועת כפר סבא הדור הבא, שיזמה פעילויות לצעירי העיר. יחד עם המעטפת הארגונית והכלכלית של יש עתיד והסחף של הרחוב הם מצפים להיות גורם משמעותי במועצת העיר הבאה.

עו"ד ראובן חן ורשימת דרך המים – ראובן חן הוביל את המאבק להשבת מפעל המים לתושבי העיר והבין שחברות במועצה תהיה כלי להשגת היעד, ראובן חן: "בחזוני אני רואה את מפעל המים נותן הנחות לחברי האגודה בנכסים שבבעלותו ( גלי השרון , הקאנטרי בירוקה ) מקים מיזם חברתי של סופרמרקט ענק למוצרי מזון ומוצרי צריכה במחירי עלות לחברי האגודה , מחלק מלגות לסטודנטים בתמורה לתמיכתם בתלמידים נזקקים ומוחלשים , תמיכה בבעלי צרכים מיוחדים . משפץ ומחדש את קולנוע חן והופך אותו לזאפה כפר סבא בשילוב מוזיאון לקולנוע"

אורן כהן, איתן צנעני, ממה שיינפיין וקובי פדוה ינסו לקבל אמון מחודש של תושבי כפר סבא

ושוב אתכם 

ארבע רשימות חדשות ישנות יתמודדו שוב על חברות במועצת העיר, בניגוד לרעננה בה מועצת העיר התפוררה לתתי סיעות והקואליציה לא שרדה, בכפר סבא נשמרה המפה הפוליטית והחלוקה בין אופוזיציה לקואליציה.

סיעת מרצ – למרצ ארבעה חברי מועצה בכפר סבא, פליאה קטנר, קובי פדוה, לירית שמש ומאיר מנדלוביץ'  ההתפוררות של המפלגה הארצית איימה על קיומה של הרשימה המקומית. הפרישה של עילאי הרסגור מהווה אתגר מנהיגות. מי יהיה קולה של מרצ בעיר? קובי פדוה? פליאה קטנר? האם השותפות הקואליציונית עם הרשימה הדתית תרחיק את בוחרי מרצ או שאלו ישמרו אמונים? האם תהיה הנהגה משותפת או פיצול וחיבור עם רשימה המזוהה עם המחאה המשפטית?

האם מרצ יצליחו לשמור על עצמאות וכוח או שיתאדו כמו הרשימה הארצית?

תנופה – סגן ראש העיר איתן צנעני, הצליח לצלוח יחד עם חבריו לסיעה אמיר קולמן וד"ר רפאל קובי, להעביר כהונה שלמה של  הובלה בלתי מתפשרת של הציבור הדתי בכפר סבא. בניגוד לרעננה שם התפצלה הסיעה הדתית ל 4 רשימות שונות בכפר סבא נשמרה חזית אחידה. החיבור עם מרצ בקואליציה צלח למרות כל הניסיונות של מרצ לעורר פרובוקציות כגון: שתילה בשנת שמיטה, הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, קמפיין הרבנים. בכל נקודת מחלוקת הצליח צנעני להביע עמדה ברורה ויצירתית, החכמה הפוליטית עשויה לחזק את הסיעה בבחירות הקרובות

האם הציבור הדתי בכפר סבא יתאחד שוב ויגדיל את כוחה של הסיעה הדתית במועצת העיר? 

הליכוד – סגן ראש העיר אורן כהן עשה את הבלתי אפשרי. עם מנדט אחד בלבד כיהן כסגן ראש העיר במחצית השניה של הקדנציה. הוביל את הטיפול בספורט בעיר. המחאה החברתית סימנה את הליכוד כאויב הדמוקרטיה מה שעשוי לסייע לכהן לאחד את שורות תומכי הליכוד בעיר. 

האם יצליח כהן להבחר שוב למועצת העיר ואולי אף להגדיל את כוחה של הסיעה?

כפר סבא נטו – ממה שיינפיין מתמודד שוב למועצת העיר הפעם בראש רשימה חדשה כפר סבא נטו, שיינפיין היה בקדנציה האחרונה יו"ר מנהלת הגימלאים ובתקופת הקורונה הצליח לשמור על קהילת הגיל השלישי בעיר, ומצפה לבניית כח משמעותי במועצה.

האם הפעילות בחמש שנים האחרונות תתורגם להצלחה במועצה?

לא ימשיכו לכהונה נוספת

עו"ד יובל לוי – אחרי 15 שנות חברות במועצת העיר החליט חבר המועצה הוותיק יובל לוי לחזור לחיים פרטיים ולהתמקד בעסקיו.  לוי נבחר למועצת העיר לפני 15 שנים בראש סיעת תפוח שהובילה מאבקים חברתיים ומאבקיי חינוך, היה בתקופת כהונתו של יהודה בן חמו האופוזיציה המובילה העיר והתמודד פעמיים על ראשות העיר. בכהונה האחרונה חבר לקואליציה של ראש העיר, הוביל את המאבק על עצמאות מפעל המים וסייע ליצוב מצבה הכלכלי של כפר סבא.  

עו"ד יוסי סדבון – אחרי קדנציה אחת במועצת העיר החליט סדבון להמשיך הלאה, סדבון שהתמודד מול רפי סער בבחירות הקודמות והגיע לסיבוב השני הוביל את האופוזיציה העיר, בשבוע שעבר הודיע על תמיכתו בהדר לביא לראשות העיר.

צביקה צרפתי – נבחר למועצת העיר לפני 20 שנים כחלק מסיעתו של יהודה בן חמו בהמשך כיהן כסגן ראש העיר וראש העיר אחרי מעצרו של בן חמו. התמודד גם הוא לראשות העיר בבחירות הקודמות, לאחרונה הודיע על תמיכתו באסנת ספורטה לראשות העיר וככל הנראה לא יתמודד שוב למועצה. בקדנציה האחרונה הוא היה אחד הקולות הדומיננטיים בהתנגדות למדיניותו של רפי סער. 

 

לאן ילכו חברי הסיעה של יוסי סדבון?

עורכת הדין קרן גרשון חגואל ועו"ד סמי ריכטר הם חברי המועצה היחידים שלא ידוע האם ימשיכו או במי הם תומכים.

קרן גרשון חגואל אחת מחברות המועצה המוערכות נבחרה ברשימתו של יוסי סדבון וכיהנה לאורך כל הקדנציה.  גרשון חגואל הוזכרה בעבר  כמי שעשויה להתמודד על ראשות מרצ בעיר מהלך שלא קרה. לא ברור עדיין האם היא תבחר לסיים את הדרך בפוליטיקה המקומית או שתשתלב באחת הרשימות הקיימות. הערב בישיבת ההזדהות עשויים הדברים להתבהר.

סמי ריכטר הצטרף למועצה לאחר פרישתה של תהילה מימון, כיהן כחבר מועצה שנה, גם דרכו של סמי ריכטר לא ידועה עדיין וההזדהות שלו הערב עשויה לתת את הכיוון בו יבחר.

בשלושת השבועות שנותרו עד לסגירת הרשימות עוד יחולו שינויים והפתעות אבל התמונה מתחילה להתבהר, מעט רשימות חדשות מה שאומר שתמונת חברי המועצה בכפר סבא תשאר ככל הנראה דומה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן