מי מפחד מוועדי השכונות

הפעיל החברתי ציבי אלון טוען כי גורם מסוים מנסה להכשיל את המהלך שהוא מקדם להקמת ועדי שכונות: "מישהו תלש את השלטים שקראו לאספה כללית של שכונת יוספטל. זה מעיד על הפחד מהכוח שלנו"

עוד תשעה חודשים לבחירות המקומיות והשטח כל הזמן מתחמם. עדות לכך אפשר היה לראות באירוע שמסעיר את שכונת יוספטל: תלישת שלטים שקוראים לתושבים להגיע לאספה כללית של גוף לא פוליטי שידאג לקדם את ענייני השכונה".

לציבי אלון, אחד הפעילים הוותיקים בעיר וממארגני האירוע, אין ספק מי עומד מאחורי ההשחתה: "מישהו מפחד מהכוח שלנו, למרות שאנחנו לא גוף פוליטי וכל מה שאנחנו רוצים לעשות זה לקדם את השכונה המוזנחת ביותר בכפר סבא שכבר 50 שנה לא עשו דבר למענה".

שיטוט ברחובות השכונה יכול לחזק את טענותיו של אלון – מתשתיות לקויות ועד חזות הבתים הישנים שלא ראו צבע שנים רבות – אבל לדברי התושבים מה שמרגיז יותר מההזנחה הוא היחס העוין לתושבים, שבא לכאורה לידי ביטוי גם בניסיון להכשיל את המהלך של התאגדותם.

"מי שחושב שעל ידי תלישת השלטים שלנו להזמנה לאסיפה כללית הוא יעצור אותנו מלבצע את האיחוד האזרחי המשותף של התושבים טועה", אומר אלון שטוען שפקחי עירייה הם אלה שתלשו את השלטים.

"הפעילים שלנו ישבו ודיברו במקום ופתאום הם רואים שפקחים תולשים את השלטים. הם היו המומים", אומר אלון. "כמי שנולד וגדל בשכונות המזרחיות ופועל למעלה משלושה עשורים למען העיר אני אומר לא עוד !אנחנו לוקחים את גורלנו בידינו".

במה יתרום ועד שכונה לענייני התושבים?

"רק באמצעות ועדי שכונות המורכבים מתושבים מעורבים שאכפת להם נצליח לטפל בבעיות הקהילתיות ולדרוש וגם לקבל רק את מה שמגיע לנו, לא יותר. כוחנו באחדותנו. לא ניתן עוד לשיטת הפרד ומשול כי רק ביחד נצליח לבצע שינויים מהותיים הקשורים לחיי היומיום כמו ביטחון אישי, חינוך, תחבורה וחזות השכונה".

בכוונת המארגנים למנות ועד פעולה ב-22 שכונות כדי לגרום לשינוי ושיפור בכל הבניינים המוזנחים ובתשתיות הישנות.

"זה נחמד שראש העיר מגיע ומצטלם עם התושבים במימונה, אבל בוא נראה אותו דואג באמת לתושבים, לכבישים, לחניות, לבתי הספר", אומר אלון. "אנחנו רוצים גוף אזרחי עם בעלי מקצוע שידאג לתקן את כל מה שמקולקל כאן. לא ייתכן‏ שאלפי תושבים יחיו בתת תנאים. אנחנו תושבים שווים ולא אזרחים סוג ב'. יוספטל צריכה להיראות כמו כל שכונה אחרת בעיר ולא כמו חצר אחורית מוזנחת".

אלו מפגעים יש בשכונה?

"תשתיות לקויות, בתים מוזנחים, חוסר מענה לקשישים. כבר עשרות שנים אנחנו שומעים על התחדשות עירונית ועדיין לא ראינו שינוי. גם בשכונת הדרים אין תשתיות ראויות".

אלון קורא לכל תושבי יוספטל לדורותיהם להצטרף להליך הדמוקרטי שמבצעת מועצת השכונות. "הכל שקוף, הכל פתוח, הכל מלווה בעורכי דין ורואה חשבון", עונה אלון לשאלתי מה יגרום לתושבים לסמוך עליו שמדובר בגוף שידאג לאינטרס התושבים ולא לאנשי שלומנו.

האסיפה הכללית תערך הערב (שני) בשעה שמונה במגרש הכדורגל בגן התשעה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן