הכל אודות טיפול שונישין

טיפול שונישין – דיקור לילדים ללא מחטים מתאים לגילאי 0-15 ומיועד לטיפול במגוון בעיות. את המחטים מחליפים כלים קטנים ועדינים שעל ידי מגע קל, שפשוף או טפיחה מגרים את המרידיאנים ונקודות הדיקור המסורתיות.  

שונישין מתאים לטיפול במחלות עור, ריפלוקס אצל תינוקות, בעיות שינה אצל ילדים, ביעותי לילה, הרטבת לילה, פחדים וחרדות, הפרעות קשב וריכוז, בעיות בהתפתחות המוטורית ועוד.

מאת: טל אליאס

הרפואה הסינית גורסת כי אנרגיית החיים (הצ'י) זורמת בערוצים קבועים לאורכו ולרוחבו של הגוף – לערוצים האלה קוראים מרידיאנים. אם הזרימה של האנרגיה במרידיאנים האלה חופשית אז הגוף בריא, אך כאשר יש מצב של עומס או מחסור באנרגיה נוצר חוסר איזון בגוף המתבטא או בתחושה לא נעימה, או בכאב ועד למצב של מחלה.

מהו שונישין?

הרפואה הסינית הקלאסית, יחד עם תורת המרידיאנים קיימת אלפי שנים. במהלך ההיסטוריה של הרפואה הסינית שיטת שונישין עברה גם ליפן, שם אומצה בהתחלה על ידי נזירים יפנים ובהמשך קמו שושלות של רופאים יפנים שעסקו בשיטה שעברה אדפטציה לאוכלוסיה המקומית. בסביבות המאה ה-17 מתוך הבנה שהטיפול במחטים עלול להיות טראומטי לילדים קמה לה שיטת השונישין: שוני-ילד קטן שין-מחט דיקור.

שונישין הוא טיפול ידידותי שלא עושה שימוש במחטי דיקור סיני סטנדרטיות. את מקומן של המחטים הרגילות מחליפים כלים קטנים ועדינים שעל-ידי מגע קל, שפשוף או טפיחה מגרים את המרידיאנים ונקודות הדיקור המסורתיות.

ביפן היה מקובל שבשבוע של ירח מלא ילדים מגיעים לעבור טיפול בשונישין על מנת לחזק את מערכת החיסון שלהם. ההבנה שהטיפול הוא טיפול מונע נעוצה במקורות הרפואה הסינית המסורתית בהם רופא הכפר היה מקבל תשלום על עבודתו כאשר מטופליו היו בריאים ולא חולים. כיום במערב ההגעה לטיפול היא כאשר הילד חולה או סובל מבעיה כרונית כלשהי, ולכן הטיפול יתבצע בתדירות שונה לחלוטין.

השונישין מתאים לגילאי 0-15 ומיועד לטיפול במגוון בעיות: אלרגיות, של דלקות אוזניים חוזרות, בעיות של מערכת העיכול, מתאים לתינוקות בני יומם שסובלים מקוליק, ריפלוקס, לתינוקות בני חצי שנה ומעלה שנכנסים למסגרות ואז הטיפול יעיל מאוד גם למניעה וגם לטיפול במחלות ילדים נפוצות.

שונישין יעיל גם בטיפול במחלות עור כגון אטופיק דרמטיטיס , מולסקולום (נגעים וירליים), אקזמה, בעיות שינה אצל ילדים, ביעותי לילה, הרטבת לילה, פחדים וחרדות, הפרעות קשב וריכוז, בעיות בהתפתחות המוטורית ועוד.

הטיפול נמשך כ-15 דקות, כשבטיפול הראשון עוברים תשאול מול ההורים, ולאחר מכן ניגשים לטיפול בילד. הטיפול מתבצע באמצעות כלי מתכת מיוחדים שאיתם נוקשים, מגרדים, ומניעים אותם על נקודות הדיקור והמרידיאנים.

הטיפול מתבצע בנינוחות, הילד יכול להסתובב בזמן הטיפול בקליניקה, לא מדובר בפעולה פולשנית לכן גם חווית הילד תהיה טובה יותר משימוש במחטים המוחדרות לגוף. אחת מהיתרונות הרבים של השיטה הוא מתן "שיעורי בית" להורים.

ההורים מקבלים הדרכה על המשך טיפול בבית בנקודות דיקור מיוחדות שעליהן יש ללחוץ או לעסות באמצעות כלים פשוטים על מנת להגביר את אפקטיביות הטיפול. הטיפול בשונישין מתבצע בתחילה בין פעם לפעמיים בשבוע ולאחר מכן מדובר בטיפול תחזוקתי אחת לחודש.

לסיכום, שונישין היא שיטה מצויינת לטיפול במחלות ילדים נפוצות, אשר ברוב המקרים פועלת במהרה בהטבת מצב הילדים, והופכת לעוד כלי חשוב מניעתי לחיזוק ילדינו ושיפור מצבם הבריאותי.

טל אליאס הוא ראש תחום רפואה סינית בכללית רפואה משלימה.

למידע נוסף על שונישין: לחץ כאן

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן