אסטרטגיית הפיצוץ יצאה לדרך

הבחירות כבר כאן, מי שצפה בישיבת המועצה השבוע ראה את הרוח שתנהל את מערכת הבחירות, זה יהיה קשוח, מהיר, אסטרטגי ותככני, ויהיו גם נושאים עינייניים סקירת המפה הפוליטית בכפר סבא, שנה לבחירות

אסטרטגית הפיצוץ יצאה לדרך

דיון של 20 דקות מלווה בצעקות ויכוחים האשמות והרבה חוסר אמון שהסתיים בפיצוץ ישיבת המועצה, היו תמונת המראה על ההתנהלות הפוליטית בכפר סבא. האוירה בישיבות המועצה היתה מתוחה תמיד אבל עכשיו שעונת הבחירות בפתח זה בולט יותר מתמיד.

תמונת מצב

21 חברי מועצה יש בכפר סבא, לראש העיר יש רוב קואליציוני מוצק – לכאורה. עד היום בכמעט 4 שנות כהונה לא היה ספק לגבי הצלחתו לשמור על שלמות הקואליציה. מהשבוע הדברים כבר לא כל כך ברורים. 13 חברי קואליציה ותמיכה של חברת המועצה הפורשת תהילה מימון, לעומת 7 חברי אופוזיציה זו הייתה המפה הפוליטית עד השבוע. אבל ככל שהבחירות מתקרבות כל סיעה מנסה ליצור ראש חץ נפרד וליצור את הבידול כדי להציג לבוחרים עמידה איתנה על עקרונות.

תהליך ההפרדות

הודעת הפרישה של חברת המועצה ויו"ר ועדת הכספים תהילה מימון, לא הפתיעה, זה היה באויר מאז שמונתה למנכ"לית המועצה המקומית תל מונד. תהילה שנבחרה למועצה ברשימה של יוסי סדבון, בחרה לחבור לראש העיר וכיהנה כיו"ר ועדת הכספים בניגוד לעמדת סיעתה. בהודעת הפרישה בחרה להודות לראש העיר ולא לראש הסיעה איתה נבחרה למועצה, בפועל ראש העיר מאבד שותפה נאמנה וצריך להתמודד עם בחירת יו"ר ועדת כספים חדש\ה בתקופה הרגישה יותר בכהונה ולהעמיד תקציב לשנת בחירות שישקף את מדיניותו. קל זה לא יהיה.

סיעת (לאן נושבת הרוח) מר"צ, כל זמן שעילאי הרסגור כיהן  כסגן ראש העיר ההתנהלות הייתה ללא רבב. נאמנות קואליציונית מלאה, הסממנים הראשונים לעצמאות החלו כאשר נפרד עילאי מכסאו, ראש העיר בחכמה פוליטית ידע לשמר את סיעת מר"צ לצידו עד השבוע בו בחר עילאי להפנות בפוסט שפרסם את האצבע המאשימה על כישלון הנת"צ ועל כישלון קידום התחבורה הציבורית על ראש העיר. "לצערי ראש העירייה בחר שלא להחליט: ללא הסכמתי הוא דחה את המשך פרויקט "מהיר לעיר" לנתיבי תחבורה ציבורית וסלילת שבילי אופניים למועד לא ידוע, הוא שם רגל לפרויקט המטרו והביא להסרתו מעל הפרק בדור הקרוב בגלל מתקן דפו לא מזהם ושקוע באדמה, הוא החזיר שבילי אופניים שוב ושוב לתכנון מחודש, באופן בו התוכניות הגדולות מתעכבות, והוא נתן תשומת לב מוגזמת לנושא מקומות החניה על פני תכנון התחבורה הציבורית העתידית. לאחרונה הוא גם סירב לצרף את כפר סבא לרשת "נעים בסופ"ש" לתחבורה בסופי השבוע, מה שהיה מאפשר לשדרג את שירות "כפרסבוס" שלנו מבחינת התדירות ומספר המקומות בכלי הרכב."

בישיבת המועצה שלא התקיימה העלתה סיעת מר"צ את התחבורה הציבורית לסדר היום במידה ותעבור ההצבעה בניגוד לעמדת הקואליציה יהיה זה ככל הנראה אקט הפרידה של הסיעה מהקואליציה ותחילת ההתנהלות כמועצה לעומתית.

למה ראש העיר צריך בכלל רוב?

הניהול היומיומי של העיר לא דורש את אישור המועצה. מרגע שאושר התקציב לשנת 2022 יש לראש העיר והנהלת העיריה את הכלים לניהול העיר בהתאם לתכניות העבודה. אבל כל נושא אותו ירצה ראש העיר לקדם כמדיניות לא יעבור, ובשנת בחירות זה קריטי.

איך זה ישפיע על הציבור?

מעבר לרמה המעשית יש חשיבות לנראות, איך תושבי כפר סבא שיבחרו את ראש העיר ומועצת העיר בעוד שנה וחודשיים, יתייחסו למצב בו לראש העיר אין רוב?  האם הם יראו את זה ככישלון מנהיגותי של ראש העיר או יבקרו את חברי האופוזיציה על כך שהם מונעים מאינטרסים פוליטיים?

על התשובה יעבדו היועצים האסטרטגיים ויועצי תקשורת שכבר מרחרחים את המצב בעיר, יש מי שינסה לגרור את הקמפיינים בכפר סבא סביב השאלה האם ראש העיר גילה מנהיגות או שנכשל בניהול הפוליטי, ויש מי שינהל קמפיין ענייני, יהיו גם קמפיינים של הפחדה, הציבור בכפר סבא חכם מספיק כדי לעשות את הסינון.

על מה ידברו בבחירות הבאות?

כפר סבא  לא בבועה יש נושאים ארציים שמשפיעים על העיר ויש לראש העיר השפעה עליהם:

  • תחבורה –  כישלון פיתוח הנת"צ הפקקים והעומס התחבורתי שרק יתעצמו. יותר תושבים על אותם כבישים ואמצעי תחבורה ציבורית יגדילו את העומסים. תחבורה ציבורית על חשבון רכב פרטי איך מצמצמים את התנועה בעיר, איך שומרים על רמת זיהום אויר נמוכה? האם ראש העיר הבא יצליח לקדם מדיניות תחבורה אפקטיבית או רק ססמאות שלא ייושמו?
  • דיור נדל"ן והתחדשות עירונית –  אין מספיק קרקע ולא תהיה מספיק קרקע להכיל את הביקושים לדירות בכפר סבא זו עובדה הפתרונות התחדשות עירונית ובניה לגובה. בתחום ההתחדשות העירונית כפר סבא נמצאת בתנופה עשרות מתחמי התחדשות עירונית מקודמים,  המחירים הבלתי נתפסים של דירות יוצרים כדאיות כלכלית משמעותית ליזמים שמסתערים על כל הזדמנות להתחדשות עירונית. האם המערכת הציבורית תדע לתת את השרות הנדרש להאצת תהליכי רישוי?  האם התחדשות יוספטל ותמ"ל 1088 יהיו הפתרון? הויכוח על תכניות אלו יהיה בליבה של מערכת הבחירות.
  • פיתוח הכלכלה העירונית – מול הרצליה שנהנית מאזור תעסוקה וחוף ים שמניבים הכנסות משמעותיות ויציבות כלכלית  חייבת כפר סבא לעמוד בקצב ולהציג תכנית ישימה לעשרות השנים הבאות, אמנם יש תנופת התפתחות כלכלית בשנים האחרונות אבל זה לא מספיק, התפתחות כלכלית חייבת להשתלב עם תחבורה ומגורים. הכל חייב להתרחש במקביל עם ראיה לעשרות שנים קדימה. איזורי התעסוקה בכפר סבא חייבים לעבור מהפכה משמעותית כדי לענות על הצרכים העתידיים של העיר.
  • קהילה וחינוך- האם ראש העיר יצליח למנוע קיטוב בעיר? האם מערכת החינוך המקומית תמשיך להיות מושא לקנאה?

כל אלו חשובים לתושבי כפר סבא  הרבה יותר משמם של סגני ראש העיר וחברי המועצה ואם המלחמה תמשיך להיות פרסונלית תושבי העיר ימאסו בנבחרי הציבור הנוכחיים.

מתי תתחיל מערכת הבחירות בכפר סבא?

מערכת הבחירות החלה. אין עדיין שלטים ברחובות, מטות הבחירות עדיין לא קמו אבל מתחת לפני השטח יש התרחשות בלתי פוסקת. מאחדים כוחות מחפשים מועמדות ומועמדים אטרקטיביים, מגייסים אנשי מקצוע. בחודשים הקרובים יעלו הרבה שמות לאויר, חלקם בלוני ניסוי וחלקם מועמדים אמיתיים. 

מי יתמודד על ראשות העיר? 

כרגע הקרב על ראשות העיר יהיה בין ראש העיר המכהן רפי סער לבין הדר לביא שמהווה כרגע את התחרות המשמעותית במירוץ ואסנת ספורטה שפועלת במרץ ליצירת תשתית לבחירות, שמו של רון קוגמן שכיהן בעבר כסמנכ"ל העיריה עולה כמועמד פוטנציאלי, האם הסיעות הדתיות יציבו מועמד?  האם יגיח כוכב מבחוץ? ימים יגידו.

תזכרו, תושבי כפר סבא יבחנו את המועמדות לראשות העיר והמועצה בצורה עניינית. זה מה שיכריע את הבחירות הקרובות, אז רגע לפני השנה החדשה ורגע לפני פתיחת הקמפיינים, שימו את כפר סבא בראש סדר העדיפויות שלכם

טרריום במבצע

טרריום על מצע פחם במבוק מערכת אקולוגית סגורה לא דורש טיפול במבצע לקוראי כפר סבא ניוז החל מ 50 ש"ח בלבד בחנות אליאור דגים ונוי ברחוב היצירה 10 רעננה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן