בכפר סבא הכדורעף צריך להוביל לא רק בהישגים גם בתמיכות

הפועל כפר סבא מחפשת ספונסרים לפיתוח מועדון הכדורעף המוביל בישראל  גרי אברמוביץ' יו"ר המועדון, נחוש למנף את ההישגים הספורטיביים בארץ ובאירופה, אבל גם מאוכזב מהתמיכה העירונית. "אם עיר כמו נס ציונה מקצה לספורט מעל 10 מיליון שקלים ועיר כמו הרצליה מעל 15 מיליון לספורט ההישגי, קשה להבין ולקבל את התמיכה ההיסטורית הנמוכה של עירנו", הוא אומר בראיון.

"על פי תבחיני הספורט המקובלים לתמיכות במדינה, היינו אמורים לקבל הרבה הרבה יותר. פנינו מספר פעמים לראש העיר, קיבלנו מספר הבטחות ואנחנו עדיין ממתינים למימושן". ויש גם זיכרונות מימיו כראש אגודת הכדורגל והגאווה להניף את דגל הלאום במלחמת יום כיפור. שיחה מרתקת עם יצרן התארים מספר 1 בכפר סבא

הזכייה בדאבל עם קבוצת הנשים של הפועל כפר סבא בכדורעף רק פתחה את התיאבון ליו"ר המועדון, גרי אברמוביץ'. זולל התארים יליד העיר, ששב לניהול מועדון ספורט בכלל והכדורעף בפרט בעקבות פעילותה רחבת ההיקף של אשתו, עפרה, מקימה ומייסדת ליגת "מאמאנט" שהפכה ללהיט ברחבי הארץ ובעולם, לא מתכוון לתת לדבר לעצור אותו, בין אם מדובר במשבר הקורונה, שהוביל לביטול משחקי הקבוצה במוקדמות ליגת האלופות, ובין אם בשל התמיכה העירונית הדלה בעיר שכל כולה כדורעף, ענף ספורט שמביא גאווה לצד דשדוש מתמיד בכדורגל ובכדורסל. 

אברמוביץ', אדם ישיר שלא חושש לומר את אשר על ליבו, יוצא כבר בפתיחת השיחה במסר ברור שאינו משתמע לשתי פנים: "מועדון הכדורעף הגדול והאיכותי בישראל מחפש ספונסרים/מפרסמים/נותני חסויות גדולים וחדשים, על מנת למנף את ההישגים הספורטיביים האדירים וכדי להמשיך לפתח את המועדון להרחבת התשתיות, בדגש על התקדמות להישגים גבוהים באירופה. זאת, על מנת לממש את החזון של הגעה לפיינל פור בגביע אירופה, לגאוות העיר ותושבי האזור".

כזכור, לאחרונה השלימה קבוצת הנשים זכייה בדאבל לאחר ניצחון בסדרת גמר הפלייאוף על עירוני קריית אתא. לצד התחושה הנהדרת של סיפוק והגשמת המטרות, מזכיר אברמוביץ' את העובדה שבמשחקים רבים לא נכח קהל בשל מגבלות הקורונה, אך מתגאה בשידורים הרבים בטלוויזיה, לצד לייב בפייסבוק של כל משחקי הבית. כמו כן, מצר היו"ר על ביטול משחקי קבוצת הנשים במוקדמות ליגת האלופות ברגע האחרון, זאת בשל הידבקות שלוש שחקניות וחלק מהצוות המקצועי של היריבה הפולנית, שמצדה סירבה להמתין שבוע נוסף לסיום תקופת הבידוד.   

בצד ההישגים הספורטיביים המרשימים, ישנו חוסר שביעות רצון מתמשך בלשון המעטה מצד קברניטי המועדון בכל הנוגע להקצבה העירונית לענף. "יש תסכול נוראי קיצוצים תקציביים של המדינה והטוטו לענף הכדורעף וקיצוץ התמיכה העירונית בתקציב הספורט, שגם כך מסורתית הינו נמוך ביותר בהשוואה לערים תומכות ספורט הישגי", אומר אברמוביץ'. "בכלל זה גם יצירת תקרה-מגבלה מלאכותית מוזרה ונמוכה למענקי זכייה בתארים, מה שיכול לגרום לנו לחוסר יכולת לשלם את המענקים המגיעים לשחקניות ולצוות המקצועי, ובמקביל לעיכובי כספים שמגיעים למועדון בתזרים השוטף". 

מכאן עובר היו"ר למספרים: "אם עיר כמו נס ציונה (כ-50,000 תושבים) מקצה לספורט מעל 10 מיליון שקלים, ועיר כמו הרצליה (מספר תושבים כמו כפר סבא) מקצה מעל 15 מיליון שקלים לספורט ההישגי, קשה להבין ולקבל את התמיכה ההיסטורית הנמוכה של עירנו, שהייתה 5.6 מיליון שקלים בלבד והשנה קוצץ התקציב ל-4.5 מיליון בלבד ל-19 אגודות/עמותות. מתוך הסכום הזה מנוכה מהאגודות עוד כמיליון-מיליון וחצי שקלים כדמי שימוש במתקנים, ומכאן שההקצבה נטו לכל הספורט בכפר סבא הינה בסדר גודל של 3-3.5 מיליון שקלים בלבד. אלו העובדות. לשם השוואה, קבוצת הגברים של מטה אשר בכדורעף קבלה בשנת 2018 סך של 3.2 מיליון שקלים לקבוצה אחת בלבד!". 

בין ספורט לטכנולוגיה

גרי אברמוביץ' נשוי כאמור לעפרה שייסדה את ליגת מאמאנט ומשמשת יו"ר פעילה בארץ ובעולם ("כבר 17 מדינות ועוד בדרך", הוא מציין). לזוג שתי בנות – ימית, סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ומטבע הדברים גם שחקנית נבחרת הכדורעף של המוסד האקדמי, וחן, הלומדת בקליפורניה, ארה"ב, ניחשתם נכון – היא גם שחקנית בליגת כדורעף המכללות הטובה בעולם. 

גרי גדל  עם הוריו ליד מגרש הכדורגל הישן בטשרניחובסקי, שם החל לשחק כדורעף במגרש הפתוח בגיל 14. בשנת 1974 נבחרת להיות מזכיר הפועל כפר סבא (יו"ר האגודה דאז), אותה ניהל במשך 9 שנים. בתקופתו צמחה האגודה משישה ענפי ספורט בלבד ל-16. בתקופתו זכתה קבוצת הכדורגל באליפות ושני גביעים, וכן נפתחו בתי ספר לכדורגל וכדורעף. קבוצת הכדורעף טיפסה במעלה הליגות ואף זכתה בגביע ראשון, כאשר אברמוביץ' משמש במקביל לתפקידו גם כקפטן הבוגרים ומאמן קבוצת הנוער. "לאחר הזכייה באליפות המדינה בכדורגל לא ראיתי אתגרים נוספים בספורט והחלטתי שזה הזמן לעבור לעולם העסקים", משחזר מי שהקים ומנהל כיום חברה העוסקת בטכנולוגיות ביטחוניות. "עפרה הייתה זו ששכנעה אותי לחזור לניהול הכדורעף לאור המשבר שעבר על המועדון, שכלל פירוק של קבוצת הנשים. היא משמשת כיו"ר מועדון הנשים שלנו כאשר האחריות שלי ושאר חבריי היא על כל המערכות של המועדון". 

אתה בעצם מחזיק את המועדון כמעט לבדך, עם הקצבה עירונית לא מספקת ותמיכת הטוטו.

"אינני מחזיק את המועדון לבד. מועדון הכדורעף הינו עמותה ולא עסק פרטי של אף אחד, וביחד איתי יש כבר עשרות מתנדבים כמוני, כמו עפרה אשתי וכמו רבים וטובים אחרים, כל אחד בהתנדבות הרואית בתפקיד אותו הוא לוקח על עצמו, וכאן המקום לקרוא לעוד ועוד להצטרף. בהנהלה יש מספר ועדות, כל אחת מנהלת בתחומה, בפיקוח ההנהלה הראשית שאני עומד בראשה". 

יכול להיות שהעירייה לא מעריכה כראוי את הענף? האם אתה או מי מטעם המועדון פניתם לראש העיר על מנת לקבל תמיכה ראויה בעקבות ההישגים המרשימים לאורך השנים?

"אני חושב שהעירייה מאוד מעריכה את הענף והישגיו. 1,000 ספורטאים במועדון כדורעף ב-34 מסגרות תחרותיות אינן דבר של מה בכך, וזאת בענף שאינו כה פופולארי בישראל. המועדון  מביא כל כך הרבה הישגים – 69 אליפויות ישראל בעשור הנוכחי לגילאי 12-19, בנוסף להישגי הנשים והגברים וזה לא נעלם מעיני ראשי העיר. עם זאת, זה לא בא עדיין לידי ביטוי בתמיכה הולמת בצורה כספית, בדגש על עדיין. יש למועדון שש קבוצות בליגות על ועוד שתיים בלאומית. על פי תבחיני הספורט המקובלים לתמיכות במדינה, היינו אמורים לקבל הרבה הרבה יותר, אבל כשכל העוגה קטנה, הפרוסות הניתנות לכל ענף הינן קטנות בהכרח. אכן פנינו מספר פעמים לראש העיר מר רפי סער במהלך הקדנציה שלו, קיבלנו מספר הבטחות ואנחנו עדיין ממתינים  למימושן".

עוד הוסיף אברמוביץ' כי "לאחרונה מונה מר אורן כהן למחזיק תיק הספורט בעירייה וביקש מאיתנו את הקרדיט לטפל בדחיפות בתיקון עיוותים והגדלת הקצבות תמיכות ומענקים, ואנו בהחלט  מאמינים לו שיעשה את מירב המאמצים ומאחלים לו הצלחה רבה. הצלחתו תהיה הצלחת כל הספורט ההישגי בכפר סבא כדי להגיע למקום הראוי לעיר איכותית שכזו".

איך ההרגשה להיות יצרן התארים הכי גדול בתולדות כפר סבא? 

מתוך 17 אליפויות וגביעים במשחקי הכדור בהם זכתה העיר בהיסטוריה, הייתה לי הזכות והמזל לעמוד בראש המערכת ב-13 – תשעה בכדורעף נשים, אחד בכדורעף גברים ושלושה בכדורגל. כיליד כפר סבא, אין סיפוק גדול יותר מאשר לנצח את כל המועדונים במדינה ולהביא תארים לעיר ועוד יותר מכך שההישגים הספורטיביים הקנו לנו את הזכות לייצג את המדינה באירופה. בנימה אישית, לחמתי בסיירת צנחנים מובחרת ובמלחמת יום כיפור זכיתי להיות בין הצנחנים שכבשו את החרמון הסורי והניפו שם את דגל ישראל. בכל פעם שדגל הלאום מתנוסס בראש התורן זו גאווה גדולה עבורי ואין מרגש מזה".  

מה השאיפות שלך בהמשך הדרך בגזרה הספורטיבית? 

"בהנחה שהיחס למועדון ישתנה בקרוב מאוד בעירנו, יש לנו תכניות רבות לפיתוח וחיזוק מעמדו של המועדון באירופה. הגעה לפיינל פור תביא לשינוי דרמטי ביחסה של המדינה לענף. הצגנו למחזיק תיק הספורט החדש תכנית להפעלת 3,000 ילדות בעיר בענף הכדורעף ועוד פרויקטים רבים שיחזקו עוד יותר את מה שברור לכולם מזה שנים רבות – כפר סבא היא עיר של כדורעף". 

מעיריית כפר סבא נמסר: "הפועל כפר סבא נשים בכדורעף הוכיחה שוב שהן אלופות במסגרת שתי זכיות מעוררות גאווה, בגמר הגביע ואליפות המדינה. כחלק מתפיסת ענף הספורט כאמצעי חשוב לפיתוח מצוינות וחיזוק הקהילה, עיריית כפר סבא משקיעה בתחום הספורט ההישגי-תחרותי 4.5 מיליון שנה בשנה. 

על הישגיהן המרשימים זכו שחקניות הנבחרת הכפר סבאית במענקים על סך 150 אלף ₪.  

אנו מתקצבים את המועדון כמיטב יכולתנו. כחלק מהשלכות הקורונה על תקציב העירייה, תקציב התמיכות בקבוצות הספורט בעיר הושפע מהמצב, דבר שלצערנו הוא בלתי נמנע נוכח המצב הכלכלי.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן