בקרוב הנצחת דב ברודר ז"ל בכפר סבא

חבר המועצה ממה שיינפיין ויו"ר יד לבנים פנינה בורנשטיין, פועלים להנצחתו של חלל צה"ל דב ברודר, בכפר סבא. בנוסף, מזמין שיינפיין את אלמנתו של ברודר לפנות לוועדת השמות של העירייה במטרה להנציח את בעלה ברחוב בעיר 

אנדרטת חטיבת אלכסנדרוני בכפר סבא

ראשוני: יוזמה של חבר המועצה ממה שיינפיין ויו"ר יד לבנים בכפר סבא, פנינה בורנשטיין, להנצחה של חלל צה"ל דב ברודר ז"ל, ששרידי גופתו אותרו אתמול (ראשון) וגרמו להתרגשות רבה בעיר.

"נדאג ששמו של דב ייכנס לדפי ההיסטוריה של העיר", כך אומר שיינפיין בשיחה עם "כפר סבא ניוז", דקות לאחר שביקר באנדרטה. "כולנו התרגשנו לשמוע על מציאת שרידי גופתו ואין לי ספק שזה המהלך הנכון ברמה המוסרית".

לדבריו, "מדובר בסיפור שחייבים לתת לו במה בעיר כפר סבא. שמעתי על סיפורו של החייל הגיבור שבזכותו ובזכות חבריו אנחנו חיים כאן. בעיר כפר סבא יש אנדרטה לזכרם של חיילי חטיבת אלכסנדרוני שנפלו בקרב במלחמת יום העצמאות. אני מתכוון לדאוג לכך ייחרט גם הוא על האנדרטה". 

דב ברודר נפל במבצע "מדינה" שערכה חטיבת אלכסנדרוני, ב-13 במאי 1948, יום לפני הכרזת המדינה. 

יו"ר יד לבנים, פנינה בורנשטיין: "שיינפיין ואני מתכוונים לפעול למען הוספת שמו לאנדרטה שנמצאת ברחוב גלר בעיר. חשוב ששמו יונצח וייכנס לדפי ההיסטוריה של העיר".

אחת השאלות שעלו בעקבות מציאת השרידים היא כמה מבני הנוער יודעים על הקרב שבו נפל ברודר, במציאות שבה נדמה שהאתוס המכונן של מדינת ישראל נסדק בעקבות המחאות האחרונות. כדי לתת מענה לכך מתכוון שיינפיין להציע למערכת החינוך המקומית להקדיש שיעור שבו ילמדו התלמידים על הקרב הקשה שניטש על כפר סבא, ובעיקר על שכונת יוספטל, שם נהרגו עשרות לוחמים. כמו כן, לדעתו יש מקום להציע לוועדת השמות להנציח את ברודר ברחוב על שמו, רק שזה צריך להיעשות בפנייה ישירה של משפחת ברודר.

"המשפחה צריכה לפנות לוועדת השמות העירונית לאחר הבחירות המוניציפליות", אומר שיינפיין, חבר הוועדה. "לכשהנושא יובא לשולחן הוועדה בכוונתי לתמוך בכך".

אברהם ממה שינפיין
אברהם ממה שינפיין - הנצחת החלל בכפר סבא

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן