ברית הבריונים ביטול מס הסוכר תמורת דחיית הבחירות המקומיות

ברית הבריונים, במקום לקבל החלטה וליצור ודאות בוחר שר האוצר להמשיך בכאוס, דיל מסתמן בין אריה דרעי לשר האוצר. מס הסוכר יבוטל תמורת דחיית הבחירות המקומיות

בצלאל סמוטריץ'
בוחר ליצור כאוס הדיל המלוכלך, ביטול מס הסוכר תמורת דחיית הבחירות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ברית הבריונים. האם ידחו הבחירות המקומיות?

אחרי שנדמה היה שיש מבוגר אחראי בדמותו של שר הפנים משה ארבל מסתמנת דחיה נוספת בבחירות המקומיות.

בדיוק שישה שבועות לפני מועד הבחירות המקומיות הקבוע בחוק, מסתמן דיל מלוכלך על חשבון הציבור. שר האוצר יבטל את חידוש מס הסוכר בתמורה לדחייה נוספת של הבחירות המקומיות. המשמעות המשך הבלבול וחוסר המשילות בשלטון המקומי, ופגיעה בבריאות של ציבור נרחב.

המערכת הפוליטית המוניציפלית שרויה בבלבול מתמשך. סמוך למועד פרוץ המלחמה  החליטה הממשלה החלטה שקיבלה תוקף של חוק בכנסת על דחיית הבחירות ב3 חודשים עם אופציה להארכה בחודש נוסף. בתחילת החודש הודיע שר הפנים משה ארבל על קיום הבחירות במועד הקבוע בחוק 30.1.24.

את החלטתו נימק השר: " קיום הבחירות וחיזוק המרקם הדמוקרטי של המדינה הוא צו השעה, כנאמר המקרא פן תשמחנה בנות פלישתים. דחיית הבחירות תתן פרס לאלו המבקשים לפגוע בחיים התקינים במדינה ובחיי אזרחיה. הדחיה תיתפס ככניעה ופגיעה בחיים הדמוקרטיים בשל התקפות אויבינו, אל לנו להסכים לכך."

המתנגד העיקרי לקיום הבחירות במועד היה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שטען כי הרבה מועמדים מטעם מפלגתו מגויסים למילואים ולכן קיום הבחירות במועדן יפגע במועמדים ובהליך הדמוקרטי. ההערכה היא כי הוא חושש מתבוסה עקב הסקרים העגומים של מצב מפלגתו.

היום פורסם כי נסגר דיל דוחה בחירות, שר האוצר יבטל את העז שהכניס בדמות מס הסוכר שמפריע למפלגות החרדיות בתמורה לדחיית הבחירות המקומיות. המשמעות היא המשך שיתוק הערים.

תוצאות המשך דחיית הבחירות:

  • אין תקציב מאושר לשנת  2024, הערים מתנהלות לפי תקציב 2023 ואין התאמה לצרכי המלחמה.
  • אין מינויים בכירים ברשויות, מועצות הערים לא מתכנסות לאישור מינויים
  • אין החלטות משמעותיות בוועדות התכנון וחלקן לא מתכנסות כמעט, המשחעות עיכוב משמעותי בפיתוח העירוני ועיכוב בקבלת היטלי השבחה.
  • הועדות העירוניות לא מתכנסות, חברי המועצה נותרו חסרי משמעות וחסרי מעש בעבודתם הציבורית.
השר בחר בחירות
שר הפנים משה ארבל הבחירות יתקיימו בינואר או בפברואר מתי שאריה דרעי יחליט

מי מתמודד?

בכפר סבא יתמודדו שלושה על ראשות העיר ראש העיר המכהן רפי סער, חברת המועצה הדר לביא, חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה. שלושתם עסוקים בימים אלו בגיבוש הקמפיין החדש, ההחלטה על דחיית הבחירות תדרוש חשיבה נוספת על אופי הקמפיין.

למועצת העיר יתמודדו 9 רשימות על 21 מושבים במועצת העיר.

  • ממשיכים בעשייה בראשות רפי סער
  • כפר סבא מתקדמת בראשות הדר לביא
  • תנופה בראשות איתן צנעני
  • כפר סבא נטו בראשות ממה שיינפיין
  • הליכוד בהנהגת אורן כהן
  • כפר סבא חופשית – מרצ והירוקה בראשות קובי פדוה
  • יש עתיד וצעירי כפר סבא בראשות נדב לויטה
  • כפר סבא 2030 בראשות אוסנת ספורטה
  • ש"ס מיסודו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בראשות שלמה אלמשלי

חוץ מספינים על רשימת יש עתיד שהופצו על ידי אחת הרשימות שפועלת במרצ נגדה, שאר הרשימות לא התניעו את הקמפיין בצפייה לקביעת מועד בחירות. 

נדב לויטה ראש רשימת יש עתיד למועצת העיר: "החל מאתמול בערב אני לא מפסיק לקבל הודעות על כך שרשימת יש עתיד הסירה מועמדות מהבחירות המקומיות ולמעשה אינה תומכת בי וברשימת הצעירים למועצת העיר, כמובן שדבר זה הינו שקרי לחלוטין.
מקור השמועות הוא בהודעות טקסט על סקר בחירות שנשלחה לתושבי כפר סבא ומשמיטה בכוונת תחילה את יש עתיד וצעירי כפ״ס, בניסיון להחליש אותנו. עצוב לי שבתקופה כזו עושים פוליטיקה זולה כל כך, על חשבון הציבור. זה רק מוכיח לכולנו עד כמה העיר שלנו זקוקה לריענון רציני בנבחרי הציבור שלה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן