דו קרב גני ילדים

כישלון ההדברות בין הנהגת ההורים של גני הילדים לעיריית כפר סבא יגיע הערב לשיא עם הפגנה מתוכננת של הורי הגנים, מהצד השני עיריית כפר סבא פרסמה את גרסתה ששוללת את טענות ההורים

איפה האמת ומי צודק? לא ברור מה שברור שהסדק באמון בין הנהגת ההורים בעיר לעיריית כפר סבא הפך לעמק מחלוקת עמוק

אין הבנות אין אמון
95.6% מרוצים או 4.4% לא מרוצים? תלוי את מי שואלים

זה לא רק מאבק על כסף או מספר ימי החופשה, זה מאבק על היחסים בין הורים לרשות המקומית

פערי המידע וההסכמות בין עיריית כפר סבא להנהגת הורי ילדי הגנים הופכים את המאבק ממאבק ענייני במטרה לפתור את המחלוקת למאבק עקרוני על האמת, אחרי שנה וחצי של התמודדות עם מציאות משתנה ששיבשה את כל הסדר הידוע והמקובל, נראה כי יש ניסיון לקבוע גבולות חדשים בין רשות מקומית להורים. עד כמה רשאית העירייה להחליט ללא מעורבות ההורים והאם להורים יש זכות להתערב בהחלטות העירייה?

האם השירותים העירוניים צריכים להימדד על פי אמות מידה צרכניות של שוק חופשי או שיכולת ההתדיינות היא מוגבלת? 

הדיון הוא כבר לא ענייני אלא עקרוני. מערך השיקולים העירוני מורכב מצרכים כלכליים תפעוליים שרותיים וגם צרכים פוליטיים.

נראה כאילו מערכת הבחירות הבאה התחילה דרך מאבק ההורים.

סוגיית דחיית השיבוץ בגני הילדים היא דוגמא עכשוית לחוסר האמון, העירייה התחייבה לפרסם את השיבוצים עד לתחילת יולי אך כאשר הם התעכבו הוציאה העירייה הודעה כי עקב פרישת החברה האמונה על השיבוצים נדחה הפרסום, מחול השדים והקונספירציות  שהתחולל ברשתות החברתיות בעקבות ההודעה, היה מפרנס גם סרט ריגול.

והיום בבוקר ההפגנה המתוכננת מפרסמת העירייה הודעה לפיה 95.6% מההורים מרוצים מהשיבוץ

הודעת עיריית כפר סבא שפורסמה לקראת הפגנת ועד הורי הגנים:

עיריית כפר סבא מספקת את השירות המיטבי לילדי גני הילדים בעלות הנמוכה ביותר באזור השרון.

לצורך השוואה, עלות קייטנה לשנת תשפ"א לילד בגן ילדים בכפר סבא הנה 1,970 שקל. זאת לעומת: דרום השרון אשר הנה 2,177 שקל; הרצליה – 2,037 שקל והוד השרון – 1,977 שקל.

בנוסף לכך, חרף העלות הנמוכה, פעילות הקייטנה בכפר סבא ארוכה יותר – בעוד הקייטנות באותן ערים פועלות עד השעה 16:30, בכפר סבא מוענק השירות עד השעה 17:00. מציאות זו היא תולדה למאמצים הרבים הנעשים בכפר סבא על מנת לספק את השירות הטוב ביותר למען ילדי העיר והוריהם.

עוד באשר להלנה על עלות הקייטנות לגני הילדים בעיר, עלות הקייטנה פורסמה בחוברת הרישום לשנת תשפ"א, אשר הופצה לבתי ההורים ובה חתום יו"ר ועד הורי הגנים. כלומר, בניגוד לנטען העלות פורסמה מראש בהסכמת יו"ר הוועד.
באשר לטענה חסרת השחר לחוסר מענה לילדי החינוך המיוחד, חשוב להבהיר – כלל ילדי הגנים בכפר סבא זוכים לשירות שווה. גם ילדי החינוך המיוחד יזכו לשירותי קייטנה שמעניקה העירייה במהלך השבועיים הראשונים של חודש אוגוסט – שירות עירוני ייחודי המוענק להורי כפר סבא. זאת בנוסף לתגבור שיינתן על פי צרכי הילדים.

אגף החינוך ימשיך לפעול על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר להורי כפר סבא והוריהם, תוך עמידה איתנה בהסכמים, שקיפות והידברות שוטפת עם קהילת ההורים בעיר.

הורי הגנים הוציאו הודעה נגדית בה הגיבו על טענות העירייה ושללו אותן בפוסט מפורט שפורסם בדף הפייסבוק של הנהגת ההורים והופץ ברשתות החברתיות

מי צודק? כנראה שכל הצדדים, האם יש כאן מאבק עקרוני, עינייני, פוליטי או פרסונלי? כנראה שכל התשובות נכונות.

האם ניתן להגיע להבנות, כנראה שכן אבל כל הצדדים יצטרכו לגבש דרך עבודה חדשה אחרת כפר סבא תגיע למאבק בלתי פוסק על גבם של תלמידי העיר

תגובה על תגובה על תגובה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן