הופכים את כפר סבא לירוקה

מרגישים את החשמל באוויר: בחברה הכלכלית מבטיחים להוסיף עמדות טעינה לרכבים חשמליים ברחבי העיר כפר סבא ולהפוך אותה לעיר ירוקה

הופכים את כפר סבא לירוקה
עמדות טעינה לרכבים ברחבי כפר סבא

"נמשיך להציב עמדות טעינה לרכבים חשמליים שיהפכו את האוויר שלנו לנקי יותר ואת הנסיעה לשקטה יותר", כך מבטיחים בחברה הכלכלית כפר סבא.

כפר סבא נחשבת עיר מובילה בשרון בכל הקשור לאיכות חיים ולפיתוחים טכנולוגיים של איכות הסביבה. ברוח זו החברה הכלכלית ממשיכה לפעול למען הצבת עמדות טעינה לרכבים חשמליים לרווחת התושבים. "הפרויקט מביא בשורה לא רק לבעלי רכבים חשמליים אלא לכל תושבי העיר שייהנו מאוויר נקי ומסביבה שקטה יותר".

ראש העיר, רפי סער: "ככל שגוברת המודעות בקרב הציבור ומתרחבת תחרות יצרניות הרכב החשמלי – כך עולה כמות הרוכשים והמשתמשים ברכבים חשמליים נטענים. העירייה, באמצעות החברה הכלכלית, תמשיך להרחיב את פעילותה בתחום על מנת להעמיד כמה שיותר עמדות בהתאם לצרכים ולביקוש".

מערך הטענת הרכבים החשמליים מתרחב. החזון העירוני של עיריית כפר סבא נועד להפחית זיהום אוויר ולקדם פתרונות תחבורתיים מגוונים. לצורך מימוש החזון העירוני, החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, תוסיף עמדות טעינה (AC) לרכבים חשמליים בחניות ציבוריות ברחבי העיר.

לדברי מנכ"ל החברה שגיא חן, כיום מוצבות בכפר סבא 16 עמדות כפולות, לשימושם של 32 רכבים. השנה מתוכננת הצבה של עוד 8 עמדות כפולות שיתנו מענה ל-16 רכבים נוספים בעיר.

"אנחנו עושים את כל המאמצים לפרוס כמה שיותר עמדות טעינה בעיר לרווחת התושבים. לאחרונה התחלנו בעבודות פיתוח כשלב הכנה לפתיחת עמדות חדשות – בבית החולים מאיר, סמוך לבית המשפט והפארק הגדול".

לדברי חן, המטרה של הוספת העמדות נועדה לעודד אנשים לנהוג ברכבים חשמליים, לצמצם את זיהום האוויר והפקקים ובין היתר לפרוס כמה שיותר עמדות שישרתו את הנהגים בקלות ובמהירות.

"ברגע שנוצרת מגמת 'פקק' ליד עמדה כלשהי, זהו הסימן המובהק עבורנו לצורך בעמדה נוספת בצמידות או בקרבת מקום", אומר חן.

כיום רוב האנשים נוהגים ברכב רגיל. המטרה היא לעודד אנשים לעבור לנהוג ברכב חשמלי. האם אתם צופים שינוי בנושא?

"המגמה העולמית מצביעה על מעבר לשימוש ברכב חשמלי. כמובן שעל ההחלטה הזו משפיעים באופן ישיר צעדים ממשלתיים כמו ייקור/הוזלת החשמל, מיסוי על רכב חשמלי או הטבות רגולטוריות מטעם משרד האנרגיה לבעלי הרכבים או למשתמשים חדשים".

כיום החלו בטרנד של הצבת עמדות טעינה בבניינים – תיקחו חלק בכך?

"נכון לרגע זה החברה פעילה רק בשטחים ציבוריים ולא בבנייני מגורים. אנחנו עם היד על הדופק וככל שיעלה הצורך – נפעל בהתאם".

שגיא חן מנכ"ל החברה הכלכלית כפר סבא
שגיא חן מנכ"ל החברה הכלכלית כפר סבא

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. אזרח הגב

    המחירים בכפר סבא רצח, פי 2 וחצי ממחיר חשמל ביתי לתושבי העיר ופי 3 לתושבי חוץ לעיר, מה עשינו מזה?
    בחולון, עמק חפר, קרית אונו, אשדוד, קיסריה, בהסדר עם העריות עושים הנחה כמו שצריך.
    תעצרו את המשך פריסת עמדות טעינה, הם יקרים מאוד.

    מחכה שיהיה מכרז ולהעיף מכפר סבא עמדות של מילגם ולהביא אפקון (ON) אם יציעו הכי זול בתעריפים בהסדר עם העירייה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן